Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Cele główne:

  • działania adaptacyjne mające na celu zapoznanie dzieci z przedszkolem,
  • ułatwienie startu przedszkolnego,
  • wprowadzanie do życia społecznego przedszkola,
  • tworzenie bezpiecznych warunków do poznania tego, co nowe i nieznane,
  • integracja grupy.

Cele szczegółowe:

  • zapoznanie z zakamarkami sali,
  • wskazywanie podstawowych przedmiotów należących do przedszkolaka,
  • odnajdywanie swojego miejsca w sali: własny wieszak, krzesełko, półka,
  • wspólne poszukiwanie zabawek,
  • kierowanie się wskazówkami zawartymi na mapie,
  • kreślenie po śladzie,
  • uczestnictwo w pasowaniu na przedszkolaka,
  • otrzymanie upominku przedszkolnego,
  • odnajdywanie własnej szafki,
  • poszukiwanie symbolu pomagającego odnaleźć własne rzeczy,
  • wspólna zabawa dzieci.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • serpentynowa kurtyna, worek przedszkolaka z wyposażeniem, list wraz z mapą prowadzącą do zabawek, karta pracy, kredki, pisaki, upominki dla dzieci, odznaki, marker, naklejki lub znaczki na szafkę. 

Przebieg zajęć

Przedszkolna kraina

Nadszedł wrzesień, a wraz z nim niezwykłe wyzwanie dla wielu maluszków. Niektóre dzieci pojawiły się w przedszkolu pierwszy raz, inne wracają do niego w podskokach, czekając z utęsknieniem na spotkanie z przyjaciółmi. Pojawienie się w nowym miejscu może być dla najmłodszych wydarzeniem bardzo emocjonującym. Dbając o spokój dzieci, warto wprowadzić je do świata przedszkolnego w prosty, zabawowy sposób. Wszystko po to, aby ciekawość wygrała z obawą przed nieznanym.

Takim sposobem może być snucie historii. Wychowawca zaprasza dzieci do niezwykłej krainy pełnej zabawy i śmiechu. Aby się tam znaleźć, trzeba przejść przez kolorowe drzwi i wypowiedzieć pewne magiczne zaklęcie. Czy wszyscy są gotowi? Jeśli tak, możemy zaczynać. Dzieci wypowiadają swoje magiczne zaklęcia: