Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Roczny plan pracy zespołu szkolno-przedszkolnego w ……………………………………… na rok szkolny 2023/2024 (wzór) Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900), • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 984), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2023 r. poz. 1120), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.). Plan opracowany został na podstawie: • podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2023/2024, • planu nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty na rok szkolny 2023/2024, • koncepcji pracy Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w …………………………………, • ustalonego przez radę pedagogiczną sposobu wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego z roku szkolnego 2022/2023 r. Roczny plan pracy wychowawczo-dydaktycznej zespołu szkolno-przedszkolnego zatwierdzony Uchwałą Rady Pedagogicznej Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr …………………………………………… z dnia ………….………..…. r. I. Plan pracy w głównych obszarach działalności zespołu szkolno-przedszkolnego Zarządzanie i organizacja Zadania do realizacji Osoba odpowiedzialna Termin realizacji Przydział obowiązków służbowych wszystkim pracownikom zespołu szkolno-przedszkolnego Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Do końca sierpnia Opracowanie rocznego planu pracy szkoły Rada pedagogiczna Do końca sierpnia Przedstawienie radzie pedagogicznej wyników i wniosków z nadzoru sprawowanego w roku szkolnym 2022/2023 Ustalenie przez radę pedagogiczną sposobu wykorzystania wniosków z nadzoru pedagogicznego z roku szkolnego 2022/2023 Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Rada pedagogiczna Do końca sierpnia Dostosowanie dokumentów szkolnych do zmian w zapisach prawa oświatowego: statut, regulaminy, procedury Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Do końca sierpnia Opracowanie wewnątrzszkolnego planu doskonalenia zawodowego Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Do końca sierpnia Opracowanie planu nadzoru pedagogicznego uwzględniającego kierunki polityki oświatowej państwa Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Do 15 września Aktualizacja programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły Rada pedagogiczna i rada rodziców Do końca września Pełnienie nadzoru pedagogicznego – bieżące działania dyrektora zespołu szkolno-przedszkolnego Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Cały rok Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów i dzieci w oddziale przedszkolnym: • powołanie zespołów ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej (planowanie pracy, prowadzenie i dokumentowanie zajęć specjalistycznych i rewalidacyjnych, organizowanie spotkań z rodzicami i specjalistami, podsumowanie wyników pracy), • współpraca z poradnią psychologiczno-pedagogiczną w procesie diagnostycznym i postdiagnostycznym, w szczególności w zakresie oceny funkcjonowania dzieci, barier i ograniczeń w środowisku utrudniających ich funkcjonowanie i uczestnictwo w życiu szkoły / oddziału przedszkolnego oraz efektów działań podejmowanych w celu poprawy funkcjonowania dziecka i planowania dalszych działań Cały rok • zapewnienie bezpieczeństwa dzieci na terenie zespołu szkolno-przedszkolnego poprzez opracowanie i egzekwowanie przestrzegania procedur/instrukcji obowiązujących w szkole i oddziałach przedszkolnych oraz odpowiedzialną postawę wszystkich pracowników zespołu, • zapoznanie uczniów i dzieci w oddziałach przedszkolnych z zasadami bezpiecznej ewakuacji, przeprowadzenie próbnej ewakuacji z udziałem straży pożarnej, • dbałość o zdrowie psychiczne dzieci poprzez organizowanie zabaw relaksacyjnych i wyciszających, wprowadzenie elementów bajkoterapii, muzykoterapii, czytanie dzieciom literatury terapeutycznej, zorganizowanie kącika relaksacji/wyciszenia w wydzielonej części szkoły Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Cały rok Zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych uczniów poprzez przestrzeganie zapisów „Polityki bezpieczeństwa danych osobowych”, m.in. przechowywanie danych w bezpiecznym miejscu, przetwarzanie danych w zakresie nadanym upoważnieniom Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Cały rok Opracowanie arkusza organizacji pracy zespołu szkolno-przedszkolnego Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Do końca kwietnia Umożliwienie nauczycielem zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego, opiekunowie staży Cały rok Promocja szkoły w środowisku lokalnym Wszyscy nauczyciele Cały rok Przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klas I Dyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego Kwiecień–sierpień Nauczanie Zadania Osoba odpowiedzialna Termin realizacji Realizacja programów nauczania oraz programów wychowania przedszkolnego (podstawy programowej) Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Organizacja pracy zespołów przedmiotowych – powołanie zespołów przez dyrektora zespołu szkolno-przedszkolnego Wicedyrektor, przewodniczący zespołów Cały rok szkolny Realizacja tematyki tygodniowej nawiązującej do tematyki europejskiej, np. „Jestem Polakiem i Europejczykiem” (dotyczy uczniów szkoły) Nauczyciele szkoły Cały rok szkolny Realizacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej: roztropność, sprawiedliwość, męstwo i umiarkowanie Nauczyciele szkoły Cały rok szkolny Współpraca z psychologiem, pedagogiem, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi i rodzicami w celu rozpoznania indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Organizowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w zespole szkolno-przedszkolnym: • opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci/uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinią o dziecku, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną; ustalenie kierunków indywidualnej pracy z dzieckiem/uczniem, • opracowanie i modyfikowanie grupowych planów pracy wychowawczo-profilaktycznej z dzieckiem. Modyfikowanie indywidualnych i grupowych planów pracy z dzieckiem w grupie: • zaspokajanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych podczas bieżącej pracy z dziećmi w oddziale przedszkolnym / uczniami w szkole, • w oddziale przedszkolnym: diagnoza dojrzałości szkolnej – opracowanie i przekazanie pisemnej informacji o gotowości do podjęcia nauki w szkole Prezentacja osiągnięć rozwojowych dzieci/uczniów (np. konkursy, wieczory talentów) Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Wybór optymalnej formy kształcenia na odległość w przypadku konieczności wprowadzenia edukacji zdalnej, w porozumieniu z rodzicami: • nauczanie w formie konsultacji wspomaganej komputerem Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Badanie wyników nauczania – wykorzystywanie wyników egzaminów zewnętrznych, sprawdzianów, testów, diagnozy oraz wyników klasyfikacji i promocji w celu podnoszenia jakości pracy w zespole szkolno-przedszkolnym: • wnikliwa analiza osiągnięć uczniów oraz formułowanie wniosków do dalszej pracy, • opracowywanie programów naprawczych w obszarach, w których uczniowie odnoszą najsłabsze wyniki, • udzielanie trafnej i skutecznej informacji zwrotnej uczniom – wskazywanie mocnych stron, wskazywanie, co wymaga poprawy, udzielanie wskazówek, w jakim kierunku uczeń powinien pracować dalej. Stosowanie urozmaiconych i atrakcyjnych form i metod pracy (główne aktywnych) oraz narzędzi twórczego myślenia Wicedyrektor szkoły, nauczyciele Według planu nadzoru Analiza wyników nauczania Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Kształcenie u uczniów poczucia odpowiedzialności za uzyskane oceny Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Kontrola właściwego i systematycznego oceniania uczniów przez nauczycieli Wicedyrektor szkoły Raz w miesiącu Obserwacje lekcji/zajęć – kształcenie rozwijające kreatywność i innowacyjność uczniów Dyrektor, wicedyrektor szkoły Według harmonogramu Kontrola przestrzegania przez nauczycieli obowiązujących zasad oceniania, klasyfikowania i promowania Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Wychowanie Zadania Osoba odpowiedzialna Termin realizacji Integracja zespołów klasowych / oddziałów przedszkolnych Wychowawcy oddziałów przedszkolnych / klas Wrzesień Realizacja programu wychowawczo-profilaktycznego w szkole Wszyscy nauczyciele Cały rok Diagnozowanie i monitorowanie potrzeb uczniów / dzieci w oddziale przedszkolnym: • w oddziale przedszkolnym – diagnoza rozwoju dziecka w celu: o rozpoznania umiejętności i możliwości dziecka – obserwacja w oparciu o arkusze obserwacji ustalone przez RP, o przeprowadzenia diagnozy potrzeb rozwojowych w celu rozpoznania zainteresowań i uzdolnień dzieci, o sformułowania wniosków z obserwacji / diagnozy wstępnej – określenie mocnych i słabych stron grupy, o przeprowadzenia badań przesiewowych rozwoju mowy przez logopedę – prowadzenie zajęć indywidualnych według programu pracy logopedy Wszyscy nauczyciele Cały rok Profilaktyka agresji i przemocy w szkole, w tym w zakresie bezpiecznego korzystania z zasobów sieci Wszyscy nauczyciele Cały rok Organizacja imprez kulturalnych, artystycznych oraz wycieczek Wszyscy nauczyciele Cały rok Współpraca wychowawców z rodzicami dzieci: • zapoznanie m.in. z programami nauczania na różnych etapach edukacji oraz podstawą programową, • zapoznanie z założeniami rocznego planu pracy – ustalenie potrzeb w zakresie współpracy, włączenie rodziców w praktyczną realizację działań, wspólne organizowanie uroczystości i imprez zaplanowanych w kalendarzu imprez, • analiza bieżących problemów wychowawczych w celu ustalenia działań i profilaktyki, • organizacja konsultacji dla rodziców, • zapraszanie rodziców na spotkania z uczniami, organizowanie wycieczek do miejsc pracy rodziców – realizacja zadań z zakresu doradztwa zawodowego, • pomoc rodzicom w rozwiązywaniu zgłaszanych przez nich problemów wychowawczych i edukacyjnych, • współpraca z pedagogiem szkolnym, poradniami psychologiczno pedagogicznymi Wychowawcy klas Cały rok Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie Wychowawcy klas Cały rok Edukacja czytelnicza – rozwijanie kompetencji czytelniczych Nauczyciele bibliotekarze Cały rok Angażowanie rodziców w życie klasy i szkoły Wychowawcy klas Cały rok Organizacja zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizacja zadań programu wychowawczo-profilaktycznego – realizacja działań wspomagania wychowawczej roli rodziny Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Organizacja konkursów szkolnych, miejskich i ogólnopolskich o tematyce dotyczącej kształtowania dbałości o zdrowie Nauczyciele Cały rok szkolny Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie: • w oddziale przedszkolnym – opracowanie/modyfikacja kodeksu przedszkolaka, zawierającego zbiór zasad obowiązujących w oddziale przedszkolnym, • w szkole – opracowanie/modyfikacja kodeksu postępowania ucznia, • uzgodnienie z rodzicami systemu motywacyjnego w grupie/klasie, • tworzenie przyjaznego klimatu w grupie przedszkolnej / klasie szkolnej, zachęcanie do okazywania troskliwości i zainteresowania koleżanką /kolegą z grupy, np. organizowanie urodzin dzieci w grupie, stosowanie zwrotów grzecznościowych podczas powitania, pożegnania, w sytuacjach wymagających przeproszenia, • obchody wybranych świąt z „Kalendarza świąt nietypowych”, nawiązujących do wartości, takich jak dobro, przyjaźń, szacunek, np.: Dzień postaci z bajek – 5 listopada, Dzień dobrych uczynków – 19 maja, Dzień przyjaciela – 9 czerwca, • udział w ogólnopolskich akcjach na rzecz potrzebujących, akcjach charytatywnych i akcjach wolontariackich, • wspomaganie działań samorządowych na wszystkich poziomach – klasowych i ogólnoszkolnym, • realizowanie corocznych, tradycyjnych działań, które mają różnorodne walory wychowawcze – integrujące, tworzące poczucie wspólnoty, wychowujące do współpracy i współdziałania Wszyscy nauczyciele Cały rok szkolny Zadania opiekuńcze Zadania Osoba odpowiedzialna Termin realizacji Organizacja opieki pedagogicznej Wszyscy nauczyciele Cały rok Zapewnienie pomocy psychologiczno pedagogicznej Dyrektor, nauczyciele, pedagog szkolny Cały rok Objęcie opieką świetlicy wszystkich dzieci potrzebujących takiej opieki Wychowawcy klas, opiekunowie świetlicy Cały rok Organizacja opieki wychowawczej dla uczniów będących w trudnej sytuacji życiowej Wychowawcy klas Cały rok Zapewnienie obiadów w szkole Wychowawcy klas Cały rok II. Kalendarium szkoły w roku szkolnym 2023/2024 Termin Zadanie 1 września 2023 r. Rozpoczęcie roku szkolnego 17 września 2023 r. Obchody rocznicy agresji sowieckiej na Polskę 18 września 2023 r. Zebrania z rodzicami Trzeci weekend września 2023 r. Sprzątanie świata 25 września 2023 r. Ślubowanie klas I 30 września 2023 r. Dzień Chłopaka 14 października 2023 r. Uroczystości związane z Dniem Edukacji Narodowej 18 października 2023 r. Dzień otwarty dla rodziców 11 listopada 2023 r. Narodowe Święto Niepodległości 22 listopada 2023 r. Zebrania z rodzicami 29 listopada 2023 r. Andrzejki szkolne (30 listopada) 7 grudnia 2023 r. Mikołajki szkolne 18 grudnia 2023 r. Jasełka szkolne 23 grudnia 2023 r. Wigilia szkolna 23 grudnia 2023 r.–1 stycznia 2024 r. Zimowa przerwa świąteczna 6 stycznia 2024 r. Dzień ustawowo wolny od pracy (Trzech Króli) Np. 8 stycznia 2024 r. Bal karnawałowy 21 stycznia 2024 r. Szkolne uroczystości związane z Dniem Babci i Dniem Dziadka (21 i 22 stycznia) …………………………………………. 2024 r. Wystawianie ocen śródrocznych …………………………………………. 2024 r. Zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej ...............–.............. Ferie zimowe 12 lutego 2024 r. Szkolne walentynki 8 marca 2024 r. Uroczystości szkolne związane z Dniem Kobiet (8 marca) Np. 15 marca 2024 r. Dzień otwarty dla rodziców …………………………………. marca 2024 r. Rekolekcje szkolne 22 marca 2024 r. Dzień Sportu z okazji pierwszego dnia wiosny (21 marca) ………………………………………..…. 2024 r. Dni otwarte szkoły 1–6 kwietnia 2024 r. Wiosenna przerwa świąteczna …………………………………………… 2024 r. Egzamin ósmoklasisty Np. 23 kwietnia 2024 r. Zebrania z rodzicami 1 maja 2024 r. Święto Pracy 2 maja 2024 r. Dzień flagi 3 maja 2024 r. Święto Konstytucji 3 Maja 26 maja 2024 r. Szkolne uroczystości związane z Dniem Matki 1 czerwca 2024 r. Uroczystości związane z Dniem Dziecka Np. 2 czerwca 2024 r. Dzień otwarty dla rodziców 8 czerwca 2023 r. Boże Ciało Np. 9 czerwca 2024 r. Wybory do samorządu uczniowskiego 9 czerwca 2024 r. Dodatkowy dzień wolny od zajęć dydaktyczno-wychowawczych ………………………………………….. 2024 r. Wystawianie przewidywanych ocen klasyfikacyjnych ………………………………………….. 2024 r. Przeprowadzenie procedury podwyższania ocen przewidywanych ………………………………………….. 2024 r. Wystawianie rocznych ocen klasyfikacyjnych ………………………………………….. 2024 r. Zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej Np. 19 czerwca 2024 r. Szkolna giełda podręczników …………………………………………. 2024 r. Przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych 23 czerwca 2024 r. Uroczyste zakończenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych ………………………………………….. 2024 r. Bal absolwentów Np. 29 czerwca 2024 r. Zebranie podsumowujące rady pedagogicznej III. Plan wycieczek szkolnych Lp. Klasa Kierownik wycieczki Miejsce, cel wycieczki Termin wycieczki 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. IV. Harmonogram konkursów Lp. Nazwa konkursu Osoby odpowiedzialne za organizację Termin konkursu / imprezy sportowej Uwagi Etap szkolny Etap rejonowy Etap wojewódzki 1. Konkurs polonistyczny 2. Konkurs matematyczny 3. Konkurs przyrodniczy 4. Kangur matematyczny 5. Konkurs ortograficzny 6. Konkurs recytatorski 7. 8. 9. 10. V. Harmonogram zebrań rady pedagogicznej Lp. Termin Tematyka/cel 1. Sierpień Zebranie organizacyjne – przygotowanie pracy zespołu szkolno-przedszkolnego w roku szkolnym, informacja o zmianach w przepisach oświatowych na rok szkolny 2023/2024 2. Listopad Zebranie szkoleniowe – tematyka związana z kierunkami polityki oświatowej państwa 3. Styczeń/luty Zebranie klasyfikacyjne – klasyfikacja śródroczna, podsumowanie półrocznej pracy szkoły 4. Kwiecień Zebranie szkoleniowe – tematyka aktualna dla szkoły 5. Czerwiec Zebranie klasyfikacyjne – klasyfikacja roczna, podsumowanie pracy szkoły w roku szkolnym 2023/2024