Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykład karty obserwacji lekcji Imię i nazwisko nauczyciela: Imię i nazwisko mentora: Data: Nr lekcji obserwowanej: Poprawność zajęć – przebieg Tak Raczej tak Raczej nie Nie Poprawność zajęć – przebieg Sprawdzenie obecności Podanie/sformułowanie z uczniami celów lekcji Wprowadzenie do nowego tematu – zadanie na dobry początek, nawiązanie do posiadanej przez uczniów wiedzy itd. Wdrażanie treści w logicznej kolejności Przygotowane materiały są adekwatne do realizacji celów lekcji i potrzeb uczniów Nauczyciel sprawdził, czy zrealizował cele Nauczyciel przeprowadził ewaluację lekcji Czas na lekcji został właściwie wykorzystany Metody zostały dobrane adekwatnie do realizacji celów i potrzeb uczniów Sprawność organizacyjna lekcji Atmosfera na zajęciach Tak Raczej tak Raczej nie Nie Nauczyciel motywuje uczniów do pracy (słownie, przyznaje punkty za aktywność, naklejki itd.) Nauczyciel reaguje adekwatnie do potrzeb uczniów i sytuacji Nauczyciel komunikuje się werbalnie i pozawerbalnie w sposób jasny Zastosowanie TIK Nauczyciel:  zastosował rzutnik,  korzystał z internetu,  korzystał z laptopa,  korzystał z prezentacji  w sposób celowy  w sposób pozwalający spełnić nieliczne cele lekcji i częściowo rozwijający wiedzę i kompetencje uczniów  w sposób nieprzemyślany, niewnoszący nic do lekcji Nauczyciel:  zastosował aplikacje z własnymi materiałami,  zastosował gotowe rozwiązania ze stron,  zastosował materiały przygotowane przez uczniów,  nie zastosował narzędzi w formie aplikacji, gier itd.  w sposób celowy,  w sposób pozwalający spełnić nieliczne cele zajęć, rozwijający wiedzę i kompetencje w sposób częściowy,  w sposób nieprzemyślany, niewnoszący nic do lekcji Nauczyciel poprzez TIK zaangażował:  jednego–trzech uczniów  część klasy  całą klasę Użyte aplikacje, strony itd.: Rozmowa na temat obserwowanych zajęć Zalety lekcji: Obszary wymagające dalszej pracy: (formuły pomocnicze: Jestem zadowolona z...; Nie udało mi się zrealizować...; Chcę wprowadzić zmianę w mojej pracy poprzez...; Od poprzedniej obserwacji zajęć nauczyłem się / wdrożyłem zmianę...)