Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Przykład karty obserwacji lekcji
Imię i nazwisko nauczyciela:
Imię i nazwisko mentora:
Data:
Nr lekcji obserwowanej:
Poprawność zajęć – przebieg Tak Raczej tak Raczej nie Nie
Poprawność zajęć – przebieg
Sprawdzenie obecności
Podanie/sformułowanie z uczniami celów lekcji
Wprowadzenie do nowego tematu – zadanie na dobry początek, nawiązanie do posiadanej przez uczniów wiedzy itd.
Wdrażanie treści w logicznej kolejności
Przygotowane materiały są adekwatne do realizacji celów lekcji i potrzeb uczniów
Nauczyciel sprawdził, czy zrealizował cele
Nauczyciel przeprowadził ewaluację lekcji
Czas na lekcji został właściwie wykorzystany
Metody zostały dobrane adekwatnie do realizacji celów i potrzeb uczniów
Sprawność organizacyjna lekcji
Atmosfera na zajęciach Tak Raczej tak Raczej nie Nie
Nauczyciel motywuje uczniów do pracy
(słownie, przyznaje punkty za aktywność, naklejki itd.)
Nauczyciel reaguje adekwatnie do potrzeb uczniów i sytuacji
Nauczyciel komunikuje się werbalnie i pozawerbalnie w sposób jasny
Zastosowanie TIK
Nauczyciel:
zastosował rzutnik,
korzystał z internetu,
korzystał z laptopa,
korzystał z prezentacji w sposób celowy
w sposób pozwalający spełnić nieliczne cele lekcji i częściowo rozwijający wiedzę i kompetencje uczniów
w sposób nieprzemyślany, niewnoszący nic do lekcji
Nauczyciel:
zastosował aplikacje z własnymi materiałami,
zastosował gotowe rozwiązania ze stron,
zastosował materiały przygotowane przez uczniów,
nie zastosował narzędzi w formie aplikacji, gier itd. w sposób celowy,
w sposób pozwalający spełnić nieliczne cele zajęć, rozwijający wiedzę i kompetencje w sposób częściowy,
w sposób nieprzemyślany, niewnoszący nic do lekcji
Nauczyciel poprzez TIK zaangażował:
jednego–trzech uczniów
część klasy
całą klasę Użyte aplikacje, strony itd.:
Rozmowa na temat obserwowanych zajęć
Zalety lekcji:
Obszary wymagające dalszej pracy:
(formuły pomocnicze: Jestem zadowolona z...; Nie udało mi się zrealizować...; Chcę wprowadzić zmianę w mojej pracy poprzez...; Od poprzedniej obserwacji zajęć nauczyłem się / wdrożyłem zmianę...)