Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

 

Cele główne:

  • kształtowanie zainteresowania książką,
  • nauka dostrzegania cech zewnętrznych postaci – charakterystyka,
  • artystyczne przedstawianie postaci: za pomocą słowa, gestu, ruchu,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
  • utrwalanie zdrowych nawyków,
  • kształtowanie umiejętności samoobsługowych,
  • integrowanie grupy.

Cele szczegółowe:

  • poznanie baśni o Czerwonym Kapturku,
  • formułowanie odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu,
  • rozpoznawanie różnych bohaterów literatury dziecięcej, 
  • odgrywanie ról – praca z rekwizytem,
  • udział w ćwiczeniach koordynacyjnych z chustą Klanza,
  • rozwiązywanie labiryntów,
  • samodzielne przygotowywanie kanapek,
  • przygotowywanie się do pikniku,
  • uczestnictwo w pikniku i zabawach ruchowych.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • grupowa,
  • zbiorowa.

Materiały dydaktyczne:

  • Czerwony Kapturek – baśń braci Grimm, fotografie różnych bajkowych postaci, taśma malarska, autka (resoraki), pisaki, karta pracy, chusta Klanza, różne nakrycia głowy, produkty spożywcze do przygotowania kanapek, soczki w kartoniku, koc, kosz piknikowy, bańki mydlane.

PRZEBIEG ZAJĘĆ

1. W świecie baśni – gdy dobro wygrywa

Nauczyciel zaprasza dzieci do sali, w której umieszczona została nowa biblioteczka. Przy regale wychowawca ustawia duży fotel, w którym rozsiada się wygodnie, by przedstawić podopiecznym jedną ze słynnych, bardzo ciekawych opowieści. Dzieci zajmują miejsca na obszernych poduchach, by po chwili bez reszty zanurzyć się w historii.