Cele główne:
- kształtowanie zainteresowania książką,
- nauka dostrzegania cech zewnętrznych postaci – charakterystyka,
- artystyczne przedstawianie postaci: za pomocą słowa, gestu, ruchu,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- utrwalanie zdrowych nawyków,
- kształtowanie umiejętności samoobsługowych,
- integrowanie grupy.
Cele szczegółowe:
- poznanie baśni o Czerwonym Kapturku,
- formułowanie odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu,
- rozpoznawanie różnych bohaterów literatury dziecięcej,
- odgrywanie ról – praca z rekwizytem,
- udział w ćwiczeniach koordynacyjnych z chustą Klanza,
- rozwiązywanie labiryntów,
- samodzielne przygotowywanie kanapek,
- przygotowywanie się do pikniku,
- uczestnictwo w pikniku i zabawach ruchowych.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.
Materiały dydaktyczne:
- Czerwony Kapturek – baśń braci Grimm, fotografie różnych bajkowych postaci, taśma malarska, autka (resoraki), pisaki, karta pracy, chusta Klanza, różne nakrycia głowy, produkty spożywcze do przygotowania kanapek, soczki w kartoniku, koc, kosz piknikowy, bańki mydlane.
PRZEBIEG ZAJĘĆ
1. W świecie baśni – gdy dobro wygrywa
Nauczyciel zaprasza dzieci do sali, w której umieszczona została nowa biblioteczka. Przy regale wychowawca ustawia duży fotel, w którym rozsiada się wygodnie, by przedstawić podopiecznym jedną ze słynnych, bardzo ciekawych opowieści. Dzieci zajmują miejsca na obszernych poduchach, by po chwili bez reszty zanurzyć się w historii.