Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Karta oceny pracy
1. Imię (imiona) i nazwisko oraz data urodzenia nauczyciela: ..................................................
2. Miejsce zatrudnienia i zajmowane stanowisko: .....................................................................
3. Staż pracy pedagogicznej: ......................................................................................................
4. Stopień awansu zawodowego lub informacja o nieposiadaniu stopnia: ................................
.................................................................................................................................................
5. Wykształcenie: .......................................................................................................................
6. Data dokonania ostatniej oceny pracy: ..................................................................................
7. Okres pracy, za który została dokonana ocena pracy: ............................................................
8. Stwierdzenie uogólniające, o którym mowa w art. 6a ust. 4 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 984 ze zm.): ........................................
Uzasadnienie
(przykład)
Dyrektor Publicznego Przedszkola nr .......... w ....................................... ustalił łączny poziom spełniania kryteriów oceny pracy nauczyciela, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1–9 Rozporządzenia MEiN z dnia 25 sierpnia 2022 r. w sprawie oceny pracy nauczycieli (Dz.U. z 2022 r. poz. 1822), oraz jednego kryterium oceny pracy wskazanego przez siebie i jednego kryterium oceny pracy wskazanego przez nauczyciela (odpowiednio § 2 ust. 4 pkt 1 i 3 ww. Rozporządzenia), a następnie ustalił, że nauczycielka dyplomowana / nauczyciel dyplomowany Pani / Pan ..................................................................... uzyskała / uzyskał ocenę wyróżniającą.
Kryteria oceny pracy, o których mowa w § 2 ust. 2 pkt 1–9 oraz w § 2 ust. 4 pkt 1 i pkt 3 ww. Rozporządzenia pozwalają nauczycielowi uzyskać maksymalnie 80 pkt, a nauczyciel uzyskał łącznie 77 pkt, co stanowi 96 proc. maksymalnej łącznej liczby punktów.
Dyrektor Publicznego Przedszkola nr ........... w ............................................ ustalił następującą liczbę punktów za niżej wymienione poszczególne kryteria:
1) § 2 ust. 2 pkt 1 ww. Rozporządzenia – 27 pkt (na możliwych 30 pkt),
2) § 2 ust. 2 pkt 2–9 oraz § 2 ust. 4 pkt 1 i pkt 3 ww. Rozporządzenia – po 5 pkt za każde kryterium.
Dyrektor ustalił, że Pani/Pan ......................................... w sposób wyróżniający:
1) poprawnie pod względem merytorycznym i metodycznym prowadzi zajęcia z dziećmi w przedszkolu, realizując podstawę programową wychowania przedszkolnego zgodnie z warunkami i zaleceniami w niej wskazanymi oraz dobierając metody nauczania adekwatne do technik i stylów uczenia się dzieci,
2) dba o bezpieczne i higieniczne warunki pracy i zajęć z dziećmi, przestrzega zasad BHP w toku zajęć, właściwie stosuje w praktyce regulamin wycieczek przedszkolnych, zasady ewakuacji, zasady udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, punktualnie rozpoczyna i kończy zajęcia oraz wykonuje inne czynności służące zapewnieniu higienicznych warunków pracy i bezpieczeństwa,
3) zna prawa dziecka, w tym prawa określone w Konwencji o prawach dziecka, realizuje je, kierując się w swojej pracy dobrem dziecka i troską o jego zdrowie, z poszanowaniem jego godności osobistej; buduje podmiotowe, oparte na akceptacji i życzliwości relacje nauczyciel–dziecko,
4) wspiera każde dziecko, w tym niepełnosprawne, w jego rozwoju oraz tworzy warunki do aktywnego i pełnego uczestnictwa dziecka w życiu przedszkola oraz środowiska lokalnego podczas prowadzonych zajęć; zapewnia dzieciom organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej adekwatnej do ich potrzeb,
5) kształtuje u dzieci szacunek do drugiego człowieka, świadomość posiadanych praw oraz postaw: obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela; bierze udział w organizacji przedszkolnych wydarzeń (apeli, spotkań z wybitnymi postaciami itp.) powiązanych z ważnymi wydarzeniami historycznymi i państwowymi,
6) współpracuje z innymi nauczycielami w zakresie wynikającym z realizowanych przez przedszkole zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zadań statutowych; udziela pomocy organizacyjnej, merytorycznej i metodycznej innym nauczycielom, np. w realizacji przedsięwzięć na rzecz przedszkola; udostępnia innym nauczycielom opracowane samodzielnie materiały dydaktyczne, konspekty i scenariusze zajęć,
7) przestrzega przepisów prawa z zakresu funkcjonowania przedszkola oraz wewnętrznych uregulowań w nim obowiązujących, jest inicjatorem wewnętrznych uregulowań prawnych i rozwiązań organizacyjnych zwiększających bezpieczeństwo dzieci w przedszkolu,
8) poszerza wiedzę i doskonali umiejętności związane z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego,
9) aktywnie współpracuje z rodzicami w różnych zakresach i formach, aktywizując rodziców do udziału w sprawach przedszkola, wspólnie z rodzicami planuje i organizuje różne, integrujące formy działań zespołowych.
Pani/Pan .......................................... również w sposób wyróżniający:
1) planuje, organizuje i prowadzi zajęcia dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńcze wynikające ze specyfiki przedszkola i zajmowanego stanowiska, wykorzystując do ich realizacji metody aktywizujące dziecko, w tym narzędzia multimedialne i informatyczne, dostosowując je także do specyfiki prowadzonych zajęć w przedszkolu,
2) analizuje własną pracę, wykorzystując wnioski wynikające z tej analizy w doskonaleniu procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganiu pozytywnych efektów,
3) dokonuje analizy własnej pracy, wykorzystując wnioski wynikające z tej analizy w doskonaleniu procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganiu pozytywnych efektów pracy zarówno własnej, jak i przedszkola.
Data dokonania oceny pracy: .................................................
(podpis osoby dokonującej oceny pracy)
Pouczenie
Zgodnie z art. 6a ust. 9 pkt 1 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia odwołania, za moim pośrednictwem, do ................................................................. .
Zgodnie z art. 6a ust. 9 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela od ustalonej oceny pracy, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia, przysługuje Pani/Panu prawo złożenia wniosku o ponowne ustalenie oceny pracy do organu, który tę ocenę ustalił .