Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego oraz informacja o pracy przedszkola w roku szkolnym 2022/2023
(wzór)
I. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023
Poniższe sprawozdanie zawiera wyniki i ogólne wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora i odnosi się do zrealizowanych zadań planu nadzoru pedagogicznego dyrektora (wyników kontroli wewnętrznej, wspomagania nauczycieli oraz obserwacji przeprowadzonych w roku szkolnym 2022/2023). Opracowano je na podstawie art. 69 ust. 7 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.) oraz § 24 Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.).
Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora w minionym roku szkolnym obejmował:
1) działania planowane, realizowane zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego,
2) działania doraźne, realizowane w sytuacji, w której zaistniała potrzeba podjęcia działań nieujętych w planie nadzoru pedagogicznego,
3) działania kontrolne w zakresie:
a) przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty,
b) przebiegu procesów kształcenia i wychowania w jednostce systemu oświaty oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty.
Nadzór pedagogiczny dyrektora w minionym roku szkolnym polegał na:
1) prowadzeniu obserwacji, analizowaniu i ocenianiu przebiegu procesów kształcenia i wychowania oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola,
2) ocenianiu stanu i warunków działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola,
3) udzielaniu pomocy nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
4) inspirowaniu nauczycieli do poprawy istniejących lub wdrożenia nowych rozwiązań w procesie kształcenia, przy zastosowaniu innowacyjnych działań programowych, organizacyjnych lub metodycznych, których celem jest rozwijanie kompetencji dzieci.
W trakcie sprawowanego nadzoru dyrektor posługiwał się następującymi narzędziami:
1) arkusze kontroli pracy nauczyciela,
2) arkusze obserwacji pracy nauczyciela.
W roku szkolnym 2022/2023 nie została przeprowadzona kontrola przez kuratora oświaty.
1. Informacja z realizacji planu kontroli
Kontrolowany obszar Wyniki kontroli Wnioski pozytywne Wnioski negatywne
Kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty
1.Ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania (kontrola stała):
1) dzienniki zajęć,
2) dzienniki zajęć innych niż zajęcia wpisywane do dziennika zajęć,
3) dzienniki specjalistów (pedagoga, psychologa, logopedy),
4) dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
5) dokumentacja organizowanych wycieczek
Liczba zaplanowanych kontroli: 10
Liczba zrealizowanych kontroli: 10
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Brak nieprawidłowości. Dokumentacja nauczycieli prowadzona była zgodnie z ustaleniami i przepisami prawa oświatowego, systematycznie, estetycznie i czytelnie. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzona była poprawnie, zgodnie z treścią Rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dla każdego dziecka posiadającego orzeczenie lub opinię założona była odrębna teczka, w której gromadzono dokumentację badań i czynności uzupełniających, prowadzonych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej W zdecydowanej większości dzienniki zajęć przedszkolnych oraz dzienniki innych zajęć i dzienniki specjalistów prowadzone były zgodnie z zapisami Rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. W dwóch grupach zdarzyły się braki dotyczące np. zapisów tematów i podpisu nauczyciela prowadzącego zajęcia. Dwukrotnie pojawiły się źle poprawiane błędy i oczywiste omyłki.
Zalecenia:
1. Kontrolę prowadzenia dokumentacji należy zaplanować jako stały element nadzoru w kolejnym roku szkolnym.
2. Należy zorganizować wsparcie w ramach wewnętrznego doskonalenia nauczycieli (przede wszystkim nauczycielom młodszym stażem) w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania
2. Ocena zapewnienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej każdemu dziecku zgodnie z przepisami prawa Liczba zaplanowanych kontroli: 2
Liczba zrealizowanych kontroli: 2
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości W przedszkolu zapewnia się pomoc psychologiczno-pedagogiczną każdemu dziecku, zgodnie z prawem, adekwatnie do zapisów Rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Nauczyciele w ciągu roku szkolnego dokonali diagnoz poziomu rozwoju dzieci, analizowali orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej, ustalali z dyrektorem formy pomocy, przekazywali rodzicom informacje o formach udzielanej pomocy oraz prawidłowo udokumentowali sposób jej organizacji W przedszkolu nie zawsze zapewnia się pomoc psychologiczno-pedagogiczną każdemu dziecku, zgodnie z prawem, adekwatnie do zapisów Rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zdarzył się przypadek, w którym nauczyciel nie dokonał oceny skuteczności działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, co spowodowało trudności w uzyskaniu zakładanych efektów rozwojowych dziecka.
Zalecenia:
Ocenę skuteczności działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy uwzględnić w działaniach nadzoru w kolejnym roku szkolnym
3. Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych (kierunek dziewiąty polityki oświatowej państwa)
Liczba zaplanowanych kontroli: 1
Liczba zrealizowanych kontroli: 1
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości W przedszkolu systematycznie podejmuje się działania w zakresie zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom poprzez:
1) zatrudnienie specjalistów, w tym pedagoga specjalnego,
2) psychologa,
3) innych specjalistów.
Podejmowane przez nauczycieli i specjalistów wspólne działania są efektywne, prowadzą do rozwoju zarówno dzieci, jak i nauczycieli. Nauczyciele poznali założenia edukacji włączającej i znają korzyści, jakie z niej płyną. Stosują zasady indywidualizacji pracy z dziećmi i dostosowują metody pracy stosownie do indywidualnych potrzeb dziecka. Wiedza na temat różnorodności dzieci w grupach pozwala nauczycielom dobierać odpowiednio metody pracy i środki dydaktyczne oraz podnosić w ten sposób efektywność kształcenia. Podejmowane przez nauczycieli działania w zakresie edukacji włączającej nastawione są na współpracę, wspierają rozwój wszystkich dzieci Wyniki obserwacji zajęć potwierdziły, że nie wszyscy nauczyciele i specjaliści przedszkola realizują zadania w procesie wdrażania edukacji włączającej, ponieważ nie do końca rozumieją, że ich postawa stanowi kluczowy czynnik powodzenia inkluzji. Część młodych nauczycieli ma problem z prawidłowym planowaniem i oceną efektywności udzielanego dzieciom wsparcia.
Zalecenia:
Należy zaplanować szkolenie dla członków rady pedagogicznej w nowym roku szkolnym w zakresie podnoszenia jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom w przedszkolu
Kontrola przebiegu procesów kształcenia i wychowania
1. Ocena przebiegu procesów wychowania zmierzającego do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji Liczba zaplanowanych kontroli: 2
Liczba zrealizowanych kontroli: 2
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości W przedszkolu realizuje się założenia wychowania zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji poprzez podejmowanie takich działań, jak:
1) dbałość o przestrzeganie zasad etycznych, np. przez:
a) wspólne wypracowanie przez dzieci, rodziców i nauczycieli zasad i norm postępowania w przedszkolu,
b) upowszechnianie wśród społeczności przedszkolnej informacji o przyjętych zasadach i normach postępowania,
c) prowadzenie zajęć wychowawczych z wykorzystaniem nowoczesnych, aktywizujących metod pracy, różnych typów dyskusji,
d) organizację uroczystości przedszkolnych, np. Dnia Babci i Dziadka, Dnia Matki itp.;
2) budowanie wzajemnych relacji opartych na takcie pedagogicznym, kulturze osobistej, podmiotowym traktowaniu dzieci, poszanowaniu godności osobistej dzieci i rodziców,
3) przestrzeganie praw dziecka i praw człowieka.
Działania zrealizowano metodami wychowawczymi aktywizującymi dzieci. Do najczęściej stosowanych metod należały .......................................
Podejmowane działania nie były działaniami akcyjnymi, lecz systemowymi. Kontynuowane będą w kolejnym roku szkolnym Podejmowane w przedszkolu działania wychowawcze w większości zmierzają do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji. Nie są to jednak działania systemowe, lecz jednorazowe przedsięwzięcia lub akcje.
Zalecenia:
W kolejnym roku szkolnym należy dokonać analizy działań, które ukierunkowują społeczność przedszkolną na prawdę, dobro i piękno oraz przygotowują dzieci do świadomego działania i podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Wyznaczone i upowszechnione zasady powinny stać się podstawą interwencji wychowawczej w razie łamania zasad
2. Ocena przebiegu procesów integrujących dzieci z dziećmi z Ukrainy, z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez dzieci i rodziców, z możliwością włączenia w te działania psychologa, pedagoga specjalnego, terapeuty
Liczba zaplanowanych kontroli: 2
Liczba zrealizowanych kontroli: 2
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Realizowany w placówce proces integracji dzieci przedszkolnych z dziećmi z Ukrainy uwzględnia propozycje form integrujących zgłaszane przez dzieci i rodziców.
W działania integracyjne zaangażowani są specjaliści przedszkola: psycholog, pedagog specjalny, terapeuta.
Nauczyciele wychowawcy w oddziałach współpracują ze specjalistami (pedagogiem specjalnym / psychologiem) w sytuacjach wychowawczo trudnych Nie zawsze w sytuacjach traumatycznych wykorzystuje się zasoby dziecka, jego rodziny, otoczenia społecznego i instytucji pomocowych.
Zalecenia:
W kolejnym roku szkolnym należy kontynuować działania integrujące dzieci z dziećmi z Ukrainy oraz działania profilaktyczne, szczególnie gdy nadal trwać będzie wojna w Ukrainie. Działania te należy uwzględnić w rocznym planie pracy przedszkola w odniesieniu do potrzeb dziecka i rodziny, otoczenia społecznego i instytucji pomocowych
Kontrola efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty
1. Ocena efektów pracy nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa korzystania z informacji publikowanych w internecie i mediach społecznościowych Liczba zaplanowanych kontroli: 2
Liczba zrealizowanych kontroli: 2
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Stosowane przez nauczycieli przedszkola w procesach edukacyjnych technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają skutecznie wykorzystywać różnorodne źródła wiedzy, porządkować zdobyte informacje, a w szczególności bezpiecznie korzystać z informacji publikowanych w internecie i mediach społecznościowych. Stosowane przez nauczycieli formy upowszechniania wiedzy o bezpieczeństwie związanym z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych w sytuacjach nadzwyczajnych kształtują prawidłowe postawy dzieci wobec zagrożeń w wirtualnej przestrzeni.
Zrealizowane przez nauczycieli działania profilaktyczne:
1) organizacja apelu dla całej przedszkolnej społeczności o bezpieczeństwie cyfrowym,
2) organizacja dnia bezpieczeństwa cyfrowego w przedszkolu,
3) organizacja spotkania społeczności przedszkolnej z ekspertem od bezpiecznego korzystania przez dzieci z internetu (edukatorem, nauczycielem, informatykiem, policjantem),
4) przeprowadzenie zajęć na temat wybranego aspektu cyberbezpieczeństwa, adekwatnego do potrzeb dzieci i ich wieku,
5) organizacja konkursu na temat bezpieczeństwa cyfrowego (np. pozytywnego wykorzystania zasobów internetu, sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia) z nagrodami ufundowanymi przez radę rodziców i sponsorów,
6) realizacja projektów edukacyjnych uwzględniających nowe technologie informacyjno-komunikacyjne oraz tematykę bezpieczeństwa cyfrowego Technologie informacyjno-komunikacyjne stosowane są przez nauczycieli niechętnie. Nauczyciele wykorzystują informatyczne środki dydaktyczne do realizacji celów dydaktyczno-wychowawczych, lecz rzadko w codziennej pracy z dziećmi.
Zalecenia:
W kolejnym roku szkolnym należy wdrożyć w grupie dzieci sześcioletnich program „Jestem bezpieczny w internecie”, którego celem będzie w szczególności upowszechnianie wiedzy o bezpieczeństwie związanym z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych, kształtowaniem krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych
2. Ocena efektów w zakresie kształtowania postaw proekologicznych dzieci w formie systemowych działań Liczba zaplanowanych kontroli: 2
Liczba zrealizowanych kontroli:2
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Stosowane przez nauczycieli metody pracy sprzyjają kształtowaniu postaw proekologicznych dzieci.
Podejmowane działania były działaniami systemowymi.
Prezentowane przez dzieci postawy i umiejętności świadczą o wysokiej jakości pracy przedszkola w zakresie rozwijania kompetencji ekologicznych dzieci Nie wszystkie stosowane przez nauczycieli metody pracy sprzyjały kształtowaniu postaw proekologicznych dzieci. Brak cykliczności realizowanych działań ekologicznych potwierdza, że postawy proekologiczne dzieci należy kształtować w formie systemowych działań w każdym roku szkolnym. Powinny to być działania ciekawe, atrakcyjne, dostosowane do wieku dzieci.
Zalecenia:
Działania związane z kształtowaniem postaw proekologicznych należy rozwijać i kontynuować w kolejnych latach szkolnych
2. Wnioski z kontroli przebiegu procesów kształcenia i wychowania oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty:
1) działania podejmowane w przedszkolu, w tym stosowane formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wspierają każde dziecko w codziennym funkcjonowaniu – w przedszkolu wszystkie dzieci mają dostęp do wysokiej jakości wsparcia w rozwoju dostosowanego do ich potrzeb,
2) realizowany w przedszkolu proces wychowania pozwala kształtować postawy dzieci ukierunkowane na prawdę, dobro i piękno,
3) należy nadal wykorzystywać różnorodne źródła wiedzy, porządkować zdobyte informacje, aby skutecznie wyposażać dzieci w wiedzę o tym, jak bezpiecznie korzystać z informacji publikowanych w internecie i innych mediach,
4) zapewnianie wysokiej jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagoga specjalnego, powinno być jednym z priorytetowych zadań nowego roku szkolnego.
2. Obserwacje
2.1. Wyniki obserwacji – analiza jakościowa
Przedmiot obserwacji Wyniki obserwacji
Wnioski pozytywne Obszary do rozwoju – wnioski negatywne
1. Formy i warunki realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego Obserwowane zajęcia potwierdziły, że nauczyciele stosują zalecone sposoby realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego (zajęcia kierowane i niekierowane, organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu oparta na rytmie dnia, stosowne pomoce dydaktyczne, aranżacja przestrzeni) Nie wszyscy nauczyciele stosują zalecone sposoby realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Zalecenia:
Tematykę związaną z zaleconymi sposobami realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego należy uwzględnić we wspomaganiu nauczycieli w nowym roku szkolnym
2. Kształtowanie kompetencji cyfrowych – wprowadzanie dziecka w świat urządzeń elektronicznych i internetu poprzez poznanie zasad bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni Prowadzone obserwacje zajęć potwierdzają, że stosowane przez nauczycieli formy i metody pracy z dziećmi umożliwiają dziecku poznanie zasad bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni Prowadzone obserwacje zajęć potwierdzają, że nie wszyscy nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych, aby przygotować je do bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni.
Zalecenia:
Uwzględnić w następnym roku szkolnym realizację programu bezpieczeństwa dzieci w sieci
2.2. Wnioski z obserwacji zajęć
Obserwacja zajęć potwierdza istnienie obszarów, które wymagają doskonalenia. Nauczyciele mają kłopot z uwzględnieniem wszystkich zaleceń w realizacji podstawy programowej, a także z celowym wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych, aby przygotować dzieci do bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni. Należy rozwijać i wykorzystywać umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy z dziećmi, stosować je do przygotowania dzieci do bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni.
3. Wspomaganie
3.1. Informacje dotyczące działań dyrektora w zakresie wspomagania
Zakres wspomagania Wnioski ze wspomagania
Planowane działania rozwojowe, w tym motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego (........ nauczycieli odbyło szkolenia zewnętrzne) W trakcie roku szkolnego nauczyciele uczestniczyli w następujących szkoleniach zewnętrznych: .................................................................................
W roku szkolnym 2022/2023 dokonano dwóch ocen pracy nauczycieli. Dyrektor prowadził dla nauczycieli konsultacje i dawał wskazówki do prowadzenia zajęć. W bieżącym roku:
a) ........ nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela mianowanego,
b) ........ nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela dyplomowanego,
c) ......... nauczycieli realizowało przygotowanie do zawodu.
Nauczyciele odbywający staż według przepisów obowiązujących przed 1 września 2022 r. złożyli sprawozdania końcowe z realizacji planu rozwoju zawodowego
Wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli:
a) promowanie dobrych praktyk,
b) organizowanie szkoleń i narad W przedszkolu opracowany został plan doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zapoznano nauczycieli z procedurami awansu zawodowego wprowadzonego zapisami Ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy Karta nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022 r. poz. 1730).
W trakcie szkoleń członków rady pedagogicznej dokonywano wymiany informacji i materiałów dydaktycznych, zwracano szczególną uwagę na jakość prowadzonych zajęć, a także na poznawanie nowych form i metod pracy. Zadbano również o pozyskanie wiedzy w zakresie udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele prowadzili zajęcia otwarte (w obecności dyrektora przedszkola, nauczycieli odbywających przygotowanie do zawodu i innych nauczycieli) z wykorzystaniem metod aktywizujących i narzędzi multimedialnych. Nauczyciele stosują model percepcyjno-innowacyjny w pracy z dziećmi, który ma na celu rozwijanie ich kompetencji
3.2. Wnioski dyrektora ze wspomagania
Z przeprowadzonej na zakończenie roku szkolnego 2022/2023 diagnozy pracy przedszkola (w formie warsztatu, podczas którego diagnozowano pracę we wszystkich obszarach: kształcenie, wychowanie, opieka, profilaktyka, zarządzanie, współpraca z rodzicami i instytucjami) wyciągnięto wnioski, które zostaną wykorzystane w kolejnym roku szkolnym. W przedszkolu należy podjąć działania w zakresie:
1) doskonalenia kompetencji nauczycieli w pracy z dziećmi posiadającymi różnego rodzaju orzeczenia do kształcenia specjalnego oraz współpracy w tym zakresie z rodzicami.
II. Informacja o działalności Przedszkola .................................... w .................................... w roku szkolnym 2022/2023
1. Działalność administracyjno-organizacyjna (dane podstawowe):
W przedszkolu zatrudnia się ...................... pracowników pedagogicznych, w tym:
1) ............................................................................................................................................................................................................................,
2) .......................................................................................................................................................................................................................
Stopnie awansu zawodowego:
1) nauczyciele dyplomowani: ..............,
2) nauczyciele mianowani: .................,
3) nauczyciele początkujący: ................
Na etatach administracyjnych i obsługi zatrudnionych jest ........... pracowników.
Liczba dzieci: ......................................
Liczba oddziałów: ..............................
Liczebność oddziałów: .......................
Wnioski z działalności administracyjno-organizacyjnej przedszkola:
2. Informacja na temat działalności rady pedagogicznej w roku szkolnym 2022/2023
1) uchwały i wnioski podjęte przez radę pedagogiczną
Lp. Nazwa uchwały Sposób realizacji Wnioski
1. Uchwała w sprawie zmian w treści statutu przedszkola Zrealizowano ........................................................
2. ..................................................................................................................... ...................................................... ........................................................
2) realizacja szkoleń rady pedagogicznej
Lp. Nazwa szkolenia Data realizacji Wnioski
1. .................................................................................................. ........................... ............................................................................................
2. .................................................................................................. ........................... ............................................................................................
3) zorganizowane przez radę pedagogiczną konkursy i imprezy przedszkolne
Nazwa konkursu/imprezy zorganizowanego/zorganizowanej przez przedszkole Data realizacji / liczba dzieci biorących udział Wnioski/efekty/sukcesy/porażki
1) .................................................................................................
2) .................................................................................................
3) ............................................................................................................. .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
Nazwa konkursu / imprezy zewnętrznej
1) ......................................................................................................
2) ..................................................................................................
3) .................................................................................................. .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
4) współpraca z rodzicami i środowiskiem
Udział rodziców w życiu przedszkola / inicjatywy rodziców na rzecz przedszkola Data realizacji Wnioski / efekty współpracy
1) ...................................................................................................
2) ..................................................................................................
3) ................................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
Działania przedszkola realizowane we współpracy ze środowiskiem lokalnym
1) ....................................................................................................
2) .......................................................................................................
3) .................................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
5) wychowanie i opieka
Wnioski z diagnozy wychowawczej grup Wnioski z wprowadzonych w przedszkolu tradycji i obrzędowości Wnioski z pomocy organizowanej dzieciom z trudnościami wychowawczymi
1) .....................................................................................
2) ...................................................................................
3) ................................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) ..................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) .....................................................................
6) kształcenie
Wnioski z analizy (badania) poziomu osiągnięć edukacyjnych Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (z pracy specjalistów: logopedy, terapeuty) Wnioski z organizacji dodatkowych zajęć dla dzieci
1) ......................................................................................
2) ...................................................................................
3) ..................................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) ..................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) .....................................................................
7) podsumowanie:
a) w przedszkolu podejmowane są / nie są podejmowane działania wynikające z nadzoru pedagogicznego (wskazać ewentualne uchybienia),
b) w kolejnym roku szkolnym należy podjąć następujące działania mające na celu poprawę funkcjonowania przedszkola:
.................................................................................................................................................................................................................
(miejscowość, data) (podpis dyrektora przedszkola)