Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego oraz informacja o pracy przedszkola w roku szkolnym 2022/2023 (wzór) I. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/2023 Poniższe sprawozdanie zawiera wyniki i ogólne wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora i odnosi się do zrealizowanych zadań planu nadzoru pedagogicznego dyrektora (wyników kontroli wewnętrznej, wspomagania nauczycieli oraz obserwacji przeprowadzonych w roku szkolnym 2022/2023). Opracowano je na podstawie art. 69 ust. 7 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.) oraz § 24 Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.). Nadzór pedagogiczny sprawowany przez dyrektora w minionym roku szkolnym obejmował: 1) działania planowane, realizowane zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego, 2) działania doraźne, realizowane w sytuacji, w której zaistniała potrzeba podjęcia działań nieujętych w planie nadzoru pedagogicznego, 3) działania kontrolne w zakresie: a) przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty, b) przebiegu procesów kształcenia i wychowania w jednostce systemu oświaty oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty. Nadzór pedagogiczny dyrektora w minionym roku szkolnym polegał na: 1) prowadzeniu obserwacji, analizowaniu i ocenianiu przebiegu procesów kształcenia i wychowania oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola, 2) ocenianiu stanu i warunków działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola, 3) udzielaniu pomocy nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, 4) inspirowaniu nauczycieli do poprawy istniejących lub wdrożenia nowych rozwiązań w procesie kształcenia, przy zastosowaniu innowacyjnych działań programowych, organizacyjnych lub metodycznych, których celem jest rozwijanie kompetencji dzieci. W trakcie sprawowanego nadzoru dyrektor posługiwał się następującymi narzędziami: 1) arkusze kontroli pracy nauczyciela, 2) arkusze obserwacji pracy nauczyciela. W roku szkolnym 2022/2023 nie została przeprowadzona kontrola przez kuratora oświaty. 1. Informacja z realizacji planu kontroli Kontrolowany obszar Wyniki kontroli Wnioski pozytywne Wnioski negatywne Kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty 1.Ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania (kontrola stała): 1) dzienniki zajęć, 2) dzienniki zajęć innych niż zajęcia wpisywane do dziennika zajęć, 3) dzienniki specjalistów (pedagoga, psychologa, logopedy), 4) dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej, 5) dokumentacja organizowanych wycieczek Liczba zaplanowanych kontroli: 10 Liczba zrealizowanych kontroli: 10 Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Brak nieprawidłowości. Dokumentacja nauczycieli prowadzona była zgodnie z ustaleniami i przepisami prawa oświatowego, systematycznie, estetycznie i czytelnie. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzona była poprawnie, zgodnie z treścią Rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dla każdego dziecka posiadającego orzeczenie lub opinię założona była odrębna teczka, w której gromadzono dokumentację badań i czynności uzupełniających, prowadzonych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej W zdecydowanej większości dzienniki zajęć przedszkolnych oraz dzienniki innych zajęć i dzienniki specjalistów prowadzone były zgodnie z zapisami Rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania. W dwóch grupach zdarzyły się braki dotyczące np. zapisów tematów i podpisu nauczyciela prowadzącego zajęcia. Dwukrotnie pojawiły się źle poprawiane błędy i oczywiste omyłki. Zalecenia: 1. Kontrolę prowadzenia dokumentacji należy zaplanować jako stały element nadzoru w kolejnym roku szkolnym. 2. Należy zorganizować wsparcie w ramach wewnętrznego doskonalenia nauczycieli (przede wszystkim nauczycielom młodszym stażem) w zakresie przestrzegania obowiązujących przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania 2. Ocena zapewnienia pomocy psychologiczno-pedagogicznej każdemu dziecku zgodnie z przepisami prawa Liczba zaplanowanych kontroli: 2 Liczba zrealizowanych kontroli: 2 Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości W przedszkolu zapewnia się pomoc psychologiczno-pedagogiczną każdemu dziecku, zgodnie z prawem, adekwatnie do zapisów Rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele w ciągu roku szkolnego dokonali diagnoz poziomu rozwoju dzieci, analizowali orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej, ustalali z dyrektorem formy pomocy, przekazywali rodzicom informacje o formach udzielanej pomocy oraz prawidłowo udokumentowali sposób jej organizacji W przedszkolu nie zawsze zapewnia się pomoc psychologiczno-pedagogiczną każdemu dziecku, zgodnie z prawem, adekwatnie do zapisów Rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zdarzył się przypadek, w którym nauczyciel nie dokonał oceny skuteczności działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, co spowodowało trudności w uzyskaniu zakładanych efektów rozwojowych dziecka. Zalecenia: Ocenę skuteczności działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy uwzględnić w działaniach nadzoru w kolejnym roku szkolnym 3. Zgodność z przepisami prawa zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagogów specjalnych (kierunek dziewiąty polityki oświatowej państwa) Liczba zaplanowanych kontroli: 1 Liczba zrealizowanych kontroli: 1 Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości W przedszkolu systematycznie podejmuje się działania w zakresie zwiększenia dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom poprzez: 1) zatrudnienie specjalistów, w tym pedagoga specjalnego, 2) psychologa, 3) innych specjalistów. Podejmowane przez nauczycieli i specjalistów wspólne działania są efektywne, prowadzą do rozwoju zarówno dzieci, jak i nauczycieli. Nauczyciele poznali założenia edukacji włączającej i znają korzyści, jakie z niej płyną. Stosują zasady indywidualizacji pracy z dziećmi i dostosowują metody pracy stosownie do indywidualnych potrzeb dziecka. Wiedza na temat różnorodności dzieci w grupach pozwala nauczycielom dobierać odpowiednio metody pracy i środki dydaktyczne oraz podnosić w ten sposób efektywność kształcenia. Podejmowane przez nauczycieli działania w zakresie edukacji włączającej nastawione są na współpracę, wspierają rozwój wszystkich dzieci Wyniki obserwacji zajęć potwierdziły, że nie wszyscy nauczyciele i specjaliści przedszkola realizują zadania w procesie wdrażania edukacji włączającej, ponieważ nie do końca rozumieją, że ich postawa stanowi kluczowy czynnik powodzenia inkluzji. Część młodych nauczycieli ma problem z prawidłowym planowaniem i oceną efektywności udzielanego dzieciom wsparcia. Zalecenia: Należy zaplanować szkolenie dla członków rady pedagogicznej w nowym roku szkolnym w zakresie podnoszenia jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom w przedszkolu Kontrola przebiegu procesów kształcenia i wychowania 1. Ocena przebiegu procesów wychowania zmierzającego do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji Liczba zaplanowanych kontroli: 2 Liczba zrealizowanych kontroli: 2 Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości W przedszkolu realizuje się założenia wychowania zmierzające do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji poprzez podejmowanie takich działań, jak: 1) dbałość o przestrzeganie zasad etycznych, np. przez: a) wspólne wypracowanie przez dzieci, rodziców i nauczycieli zasad i norm postępowania w przedszkolu, b) upowszechnianie wśród społeczności przedszkolnej informacji o przyjętych zasadach i normach postępowania, c) prowadzenie zajęć wychowawczych z wykorzystaniem nowoczesnych, aktywizujących metod pracy, różnych typów dyskusji, d) organizację uroczystości przedszkolnych, np. Dnia Babci i Dziadka, Dnia Matki itp.; 2) budowanie wzajemnych relacji opartych na takcie pedagogicznym, kulturze osobistej, podmiotowym traktowaniu dzieci, poszanowaniu godności osobistej dzieci i rodziców, 3) przestrzeganie praw dziecka i praw człowieka. Działania zrealizowano metodami wychowawczymi aktywizującymi dzieci. Do najczęściej stosowanych metod należały ....................................... Podejmowane działania nie były działaniami akcyjnymi, lecz systemowymi. Kontynuowane będą w kolejnym roku szkolnym Podejmowane w przedszkolu działania wychowawcze w większości zmierzają do osiągnięcia ludzkiej dojrzałości poprzez kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno, uzdalniających do odpowiedzialnych decyzji. Nie są to jednak działania systemowe, lecz jednorazowe przedsięwzięcia lub akcje. Zalecenia: W kolejnym roku szkolnym należy dokonać analizy działań, które ukierunkowują społeczność przedszkolną na prawdę, dobro i piękno oraz przygotowują dzieci do świadomego działania i podejmowania odpowiedzialnych decyzji. Wyznaczone i upowszechnione zasady powinny stać się podstawą interwencji wychowawczej w razie łamania zasad 2. Ocena przebiegu procesów integrujących dzieci z dziećmi z Ukrainy, z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez dzieci i rodziców, z możliwością włączenia w te działania psychologa, pedagoga specjalnego, terapeuty Liczba zaplanowanych kontroli: 2 Liczba zrealizowanych kontroli: 2 Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Realizowany w placówce proces integracji dzieci przedszkolnych z dziećmi z Ukrainy uwzględnia propozycje form integrujących zgłaszane przez dzieci i rodziców. W działania integracyjne zaangażowani są specjaliści przedszkola: psycholog, pedagog specjalny, terapeuta. Nauczyciele wychowawcy w oddziałach współpracują ze specjalistami (pedagogiem specjalnym / psychologiem) w sytuacjach wychowawczo trudnych Nie zawsze w sytuacjach traumatycznych wykorzystuje się zasoby dziecka, jego rodziny, otoczenia społecznego i instytucji pomocowych. Zalecenia: W kolejnym roku szkolnym należy kontynuować działania integrujące dzieci z dziećmi z Ukrainy oraz działania profilaktyczne, szczególnie gdy nadal trwać będzie wojna w Ukrainie. Działania te należy uwzględnić w rocznym planie pracy przedszkola w odniesieniu do potrzeb dziecka i rodziny, otoczenia społecznego i instytucji pomocowych Kontrola efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty 1. Ocena efektów pracy nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa korzystania z informacji publikowanych w internecie i mediach społecznościowych Liczba zaplanowanych kontroli: 2 Liczba zrealizowanych kontroli: 2 Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Stosowane przez nauczycieli przedszkola w procesach edukacyjnych technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalają skutecznie wykorzystywać różnorodne źródła wiedzy, porządkować zdobyte informacje, a w szczególności bezpiecznie korzystać z informacji publikowanych w internecie i mediach społecznościowych. Stosowane przez nauczycieli formy upowszechniania wiedzy o bezpieczeństwie związanym z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych w sytuacjach nadzwyczajnych kształtują prawidłowe postawy dzieci wobec zagrożeń w wirtualnej przestrzeni. Zrealizowane przez nauczycieli działania profilaktyczne: 1) organizacja apelu dla całej przedszkolnej społeczności o bezpieczeństwie cyfrowym, 2) organizacja dnia bezpieczeństwa cyfrowego w przedszkolu, 3) organizacja spotkania społeczności przedszkolnej z ekspertem od bezpiecznego korzystania przez dzieci z internetu (edukatorem, nauczycielem, informatykiem, policjantem), 4) przeprowadzenie zajęć na temat wybranego aspektu cyberbezpieczeństwa, adekwatnego do potrzeb dzieci i ich wieku, 5) organizacja konkursu na temat bezpieczeństwa cyfrowego (np. pozytywnego wykorzystania zasobów internetu, sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia) z nagrodami ufundowanymi przez radę rodziców i sponsorów, 6) realizacja projektów edukacyjnych uwzględniających nowe technologie informacyjno-komunikacyjne oraz tematykę bezpieczeństwa cyfrowego Technologie informacyjno-komunikacyjne stosowane są przez nauczycieli niechętnie. Nauczyciele wykorzystują informatyczne środki dydaktyczne do realizacji celów dydaktyczno-wychowawczych, lecz rzadko w codziennej pracy z dziećmi. Zalecenia: W kolejnym roku szkolnym należy wdrożyć w grupie dzieci sześcioletnich program „Jestem bezpieczny w internecie”, którego celem będzie w szczególności upowszechnianie wiedzy o bezpieczeństwie związanym z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych, kształtowaniem krytycznego podejścia do treści publikowanych w internecie i mediach społecznościowych 2. Ocena efektów w zakresie kształtowania postaw proekologicznych dzieci w formie systemowych działań Liczba zaplanowanych kontroli: 2 Liczba zrealizowanych kontroli:2 Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Stosowane przez nauczycieli metody pracy sprzyjają kształtowaniu postaw proekologicznych dzieci. Podejmowane działania były działaniami systemowymi. Prezentowane przez dzieci postawy i umiejętności świadczą o wysokiej jakości pracy przedszkola w zakresie rozwijania kompetencji ekologicznych dzieci Nie wszystkie stosowane przez nauczycieli metody pracy sprzyjały kształtowaniu postaw proekologicznych dzieci. Brak cykliczności realizowanych działań ekologicznych potwierdza, że postawy proekologiczne dzieci należy kształtować w formie systemowych działań w każdym roku szkolnym. Powinny to być działania ciekawe, atrakcyjne, dostosowane do wieku dzieci. Zalecenia: Działania związane z kształtowaniem postaw proekologicznych należy rozwijać i kontynuować w kolejnych latach szkolnych 2. Wnioski z kontroli przebiegu procesów kształcenia i wychowania oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty: 1) działania podejmowane w przedszkolu, w tym stosowane formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wspierają każde dziecko w codziennym funkcjonowaniu – w przedszkolu wszystkie dzieci mają dostęp do wysokiej jakości wsparcia w rozwoju dostosowanego do ich potrzeb, 2) realizowany w przedszkolu proces wychowania pozwala kształtować postawy dzieci ukierunkowane na prawdę, dobro i piękno, 3) należy nadal wykorzystywać różnorodne źródła wiedzy, porządkować zdobyte informacje, aby skutecznie wyposażać dzieci w wiedzę o tym, jak bezpiecznie korzystać z informacji publikowanych w internecie i innych mediach, 4) zapewnianie wysokiej jakości wsparcia udzielanego dzieciom przez nauczycieli specjalistów, w tym pedagoga specjalnego, powinno być jednym z priorytetowych zadań nowego roku szkolnego. 2. Obserwacje 2.1. Wyniki obserwacji – analiza jakościowa Przedmiot obserwacji Wyniki obserwacji Wnioski pozytywne Obszary do rozwoju – wnioski negatywne 1. Formy i warunki realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego Obserwowane zajęcia potwierdziły, że nauczyciele stosują zalecone sposoby realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego (zajęcia kierowane i niekierowane, organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu oparta na rytmie dnia, stosowne pomoce dydaktyczne, aranżacja przestrzeni) Nie wszyscy nauczyciele stosują zalecone sposoby realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zalecenia: Tematykę związaną z zaleconymi sposobami realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego należy uwzględnić we wspomaganiu nauczycieli w nowym roku szkolnym 2. Kształtowanie kompetencji cyfrowych – wprowadzanie dziecka w świat urządzeń elektronicznych i internetu poprzez poznanie zasad bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni Prowadzone obserwacje zajęć potwierdzają, że stosowane przez nauczycieli formy i metody pracy z dziećmi umożliwiają dziecku poznanie zasad bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni Prowadzone obserwacje zajęć potwierdzają, że nie wszyscy nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych, aby przygotować je do bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni. Zalecenia: Uwzględnić w następnym roku szkolnym realizację programu bezpieczeństwa dzieci w sieci 2.2. Wnioski z obserwacji zajęć Obserwacja zajęć potwierdza istnienie obszarów, które wymagają doskonalenia. Nauczyciele mają kłopot z uwzględnieniem wszystkich zaleceń w realizacji podstawy programowej, a także z celowym wykorzystaniem narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych, aby przygotować dzieci do bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni. Należy rozwijać i wykorzystywać umiejętności nauczycieli w zakresie wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w pracy z dziećmi, stosować je do przygotowania dzieci do bezpiecznego poruszania się w wirtualnej przestrzeni. 3. Wspomaganie 3.1. Informacje dotyczące działań dyrektora w zakresie wspomagania Zakres wspomagania Wnioski ze wspomagania Planowane działania rozwojowe, w tym motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego (........ nauczycieli odbyło szkolenia zewnętrzne) W trakcie roku szkolnego nauczyciele uczestniczyli w następujących szkoleniach zewnętrznych: ................................................................................. W roku szkolnym 2022/2023 dokonano dwóch ocen pracy nauczycieli. Dyrektor prowadził dla nauczycieli konsultacje i dawał wskazówki do prowadzenia zajęć. W bieżącym roku: a) ........ nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela mianowanego, b) ........ nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela dyplomowanego, c) ......... nauczycieli realizowało przygotowanie do zawodu. Nauczyciele odbywający staż według przepisów obowiązujących przed 1 września 2022 r. złożyli sprawozdania końcowe z realizacji planu rozwoju zawodowego Wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli: a) promowanie dobrych praktyk, b) organizowanie szkoleń i narad W przedszkolu opracowany został plan doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zapoznano nauczycieli z procedurami awansu zawodowego wprowadzonego zapisami Ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o zmianie ustawy Karta nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2022 r. poz. 1730). W trakcie szkoleń członków rady pedagogicznej dokonywano wymiany informacji i materiałów dydaktycznych, zwracano szczególną uwagę na jakość prowadzonych zajęć, a także na poznawanie nowych form i metod pracy. Zadbano również o pozyskanie wiedzy w zakresie udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele prowadzili zajęcia otwarte (w obecności dyrektora przedszkola, nauczycieli odbywających przygotowanie do zawodu i innych nauczycieli) z wykorzystaniem metod aktywizujących i narzędzi multimedialnych. Nauczyciele stosują model percepcyjno-innowacyjny w pracy z dziećmi, który ma na celu rozwijanie ich kompetencji 3.2. Wnioski dyrektora ze wspomagania Z przeprowadzonej na zakończenie roku szkolnego 2022/2023 diagnozy pracy przedszkola (w formie warsztatu, podczas którego diagnozowano pracę we wszystkich obszarach: kształcenie, wychowanie, opieka, profilaktyka, zarządzanie, współpraca z rodzicami i instytucjami) wyciągnięto wnioski, które zostaną wykorzystane w kolejnym roku szkolnym. W przedszkolu należy podjąć działania w zakresie: 1) doskonalenia kompetencji nauczycieli w pracy z dziećmi posiadającymi różnego rodzaju orzeczenia do kształcenia specjalnego oraz współpracy w tym zakresie z rodzicami. II. Informacja o działalności Przedszkola .................................... w .................................... w roku szkolnym 2022/2023 1. Działalność administracyjno-organizacyjna (dane podstawowe): W przedszkolu zatrudnia się ...................... pracowników pedagogicznych, w tym: 1) ............................................................................................................................................................................................................................, 2) ....................................................................................................................................................................................................................... Stopnie awansu zawodowego: 1) nauczyciele dyplomowani: .............., 2) nauczyciele mianowani: ................., 3) nauczyciele początkujący: ................ Na etatach administracyjnych i obsługi zatrudnionych jest ........... pracowników. Liczba dzieci: ...................................... Liczba oddziałów: .............................. Liczebność oddziałów: ....................... Wnioski z działalności administracyjno-organizacyjnej przedszkola: 2. Informacja na temat działalności rady pedagogicznej w roku szkolnym 2022/2023 1) uchwały i wnioski podjęte przez radę pedagogiczną Lp. Nazwa uchwały Sposób realizacji Wnioski 1. Uchwała w sprawie zmian w treści statutu przedszkola Zrealizowano ........................................................ 2. ..................................................................................................................... ...................................................... ........................................................ 2) realizacja szkoleń rady pedagogicznej Lp. Nazwa szkolenia Data realizacji Wnioski 1. .................................................................................................. ........................... ............................................................................................ 2. .................................................................................................. ........................... ............................................................................................ 3) zorganizowane przez radę pedagogiczną konkursy i imprezy przedszkolne Nazwa konkursu/imprezy zorganizowanego/zorganizowanej przez przedszkole Data realizacji / liczba dzieci biorących udział Wnioski/efekty/sukcesy/porażki 1) ................................................................................................. 2) ................................................................................................. 3) ............................................................................................................. ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... Nazwa konkursu / imprezy zewnętrznej 1) ...................................................................................................... 2) .................................................................................................. 3) .................................................................................................. ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... 4) współpraca z rodzicami i środowiskiem Udział rodziców w życiu przedszkola / inicjatywy rodziców na rzecz przedszkola Data realizacji Wnioski / efekty współpracy 1) ................................................................................................... 2) .................................................................................................. 3) ................................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... Działania przedszkola realizowane we współpracy ze środowiskiem lokalnym 1) .................................................................................................... 2) ....................................................................................................... 3) .................................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... 5) wychowanie i opieka Wnioski z diagnozy wychowawczej grup Wnioski z wprowadzonych w przedszkolu tradycji i obrzędowości Wnioski z pomocy organizowanej dzieciom z trudnościami wychowawczymi 1) ..................................................................................... 2) ................................................................................... 3) ................................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 6) kształcenie Wnioski z analizy (badania) poziomu osiągnięć edukacyjnych Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (z pracy specjalistów: logopedy, terapeuty) Wnioski z organizacji dodatkowych zajęć dla dzieci 1) ...................................................................................... 2) ................................................................................... 3) ..................................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 7) podsumowanie: a) w przedszkolu podejmowane są / nie są podejmowane działania wynikające z nadzoru pedagogicznego (wskazać ewentualne uchybienia), b) w kolejnym roku szkolnym należy podjąć następujące działania mające na celu poprawę funkcjonowania przedszkola: ................................................................................................................................................................................................................. (miejscowość, data) (podpis dyrektora przedszkola)