Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Obowiązkowe kryteria oceny pracy dyrektora podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 25 sierpnia 2022 r. w sprawie oceny pracy nauczycieli (Dz.U. z 2022 r. poz. 1822 ze zm.) dopuszczalny przedział oceny w przypadku realizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych dopuszczalny przedział oceny w przypadku nierealizowania przez dyrektora szkoły zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wystawiona ocena § 9 ust. 1 pkt 1 organizowanie pracy szkoły zgodnie z przepisami prawa od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 2 planowanie i organizowanie pracy rady pedagogicznej, realizowanie zadań zgodnie z uchwałami stanowiącymi rady pedagogicznej i rady szkoły, o ile organy te działają, a także zgodnie z rozstrzygnięciami organu sprawującego nadzór pedagogiczny i organu prowadzącego szkołę od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 3 współdziałanie z innymi organami szkoły oraz zapewnienie efektywnego przepływu informacji między tymi organami od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 4 prawidłowość prowadzenia i przechowywania dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej lub innej dokumentacji dotyczącej realizowania zadań statutowych szkoły od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 5 tworzenie warunków do realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zapewnienie uczniom i nauczycielom bezpieczeństwa w czasie zajęć organizowanych przez szkołę od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 6 sprawowanie nadzoru pedagogicznego od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 7 wdrażanie działań zapewniających podnoszenie jakości pracy szkoły od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 8 organizowanie dla uczniów pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz realizacja zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 9 podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych w szkole oraz tworzenie warunków do działań prozdrowotnych od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 10 tworzenie warunków do respektowania praw dziecka i praw ucznia, w tym praw ucznia niepełnosprawnego, oraz upowszechnianie wiedzy o tych prawach od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 11 podejmowanie działań mających na celu wspieranie rozwoju uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych, oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły i środowiska pozaszkolnego od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 12 wspieranie nauczycieli w rozwoju i doskonaleniu zawodowym od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 13 doskonalenie własnych kompetencji kierowniczych od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 14 współpraca ze środowiskiem lokalnym i partnerami społecznymi oraz budowanie pozytywnego wizerunku szkoły od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 15 prawidłowość dysponowania przyznanymi szkole środkami budżetowymi oraz pozyskanymi przez szkołę środkami pochodzącymi z innych źródeł od 0 do 10 od 0 do 10 § 9 ust. 1 pkt 16 prawidłowość wykonywania czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników szkoły, w tym dokonywania oceny ich pracy od 0 do 10 od 0 do 10 § 2 ust. 2 pkt 1 poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od 0 do 30 brak oceny § 2 ust. 2 pkt 2 dbałość o bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 2 pkt 3 znajomość praw dziecka, w tym praw określonych w Konwencji o prawach dziecka, przyjętej przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych dnia 20 listopada 1989 r. (Dz.U. z 1991 r. poz. 526, z 2000 r. poz. 11 oraz z 2013 r. poz. 677), ich realizacja oraz kierowanie się dobrem ucznia i troską o jego zdrowie z poszanowaniem jego godności osobistej od 0 do 5 od 0 do 5 § 2 ust. 2 pkt 4 wspieranie każdego ucznia, w tym ucznia niepełnosprawnego, w jego rozwoju oraz tworzenie warunków do aktywnego i pełnego uczestnictwa ucznia w życiu szkoły oraz środowiska lokalnego od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 2 pkt 5 kształtowanie u uczniów szacunku do drugiego człowieka, świadomości posiadanych praw oraz postaw: obywatelskiej, patriotycznej i prospołecznej, w tym przez własny przykład nauczyciela od 0 do 5 od 0 do 5 § 2 ust. 2 pkt 6 współpraca z innymi nauczycielami w zakresie wynikającym z realizowanych przez szkołę zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz zadań statutowych od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 2 pkt 7 przestrzeganie przepisów prawa z zakresu funkcjonowania szkoły oraz wewnętrznych uregulowań obowiązujących w szkole, w której nauczyciel jest zatrudniony od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 2 pkt 8 poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności związanych z wykonywaną pracą, w tym w ramach doskonalenia zawodowego od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 2 pkt 9 współpraca z rodzicami od 0 do 5 brak oceny Kryteria do wyboru – należy wybrać jedno z niżej wskazanych § 2 ust. 4 pkt 1 planowanie, organizowanie i prowadzenie zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze specyfiki szkoły i zajmowanego stanowiska, z wykorzystaniem metod aktywizujących ucznia, w tym narzędzi multimedialnych i informatycznych, dostosowanych do specyfiki prowadzonych zajęć od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 2 diagnozowanie potrzeb i możliwości ucznia oraz indywidualizowanie pracy z uczniem od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 2 pkt 3 analizowanie własnej pracy, wykorzystywanie wniosków wynikających z tej analizy do doskonalenia procesu dydaktyczno-wychowawczego i opiekuńczego oraz osiąganie pozytywnych efektów pracy od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 4 wykorzystywanie w pracy wiedzy i umiejętności nabytych w wyniku doskonalenia zawodowego od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 5 realizowanie innych zajęć i czynności, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela, w tym udział w przeprowadzaniu egzaminów, o których mowa w art. 42 ust. 2b pkt 2 Ustawy Karta nauczyciela, i prowadzenie konsultacji, o których mowa w art. 42 ust. 2f Ustawy Karta nauczyciela od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 6 podejmowanie innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych, programowych lub metodycznych w prowadzeniu zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 7 pobudzanie inicjatyw uczniów przez inspirowanie ich do działań w szkole i środowisku pozaszkolnym oraz sprawowanie opieki nad uczniami podejmującymi te inicjatywy od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 8 prowadzenie oraz omawianie zajęć otwartych dla nauczycieli lub rodziców od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 9 realizowanie powierzonych funkcji lub innych zadań zleconych przez dyrektora szkoły od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 10 umiejętność rozwiązywania konfliktów wśród uczniów od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 11 umiejętność rozpoznawania i stosowania komunikacji niewerbalnej oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 12 opracowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów nauczania, programów wychowawczo-profilaktycznych lub innych programów wynikających ze specyfiki szkoły lub zajmowanego stanowiska, z uwzględnieniem potrzeb uczniów od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 13 przeprowadzanie ewaluacji działań wynikających z pełnionej funkcji lub zadań związanych z oświatą realizowanych poza szkołą oraz wykorzystywanie jej wyników do podnoszenia jakości pracy szkoły od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 14 współpraca z Centralną Komisją Egzaminacyjną lub okręgową komisją egzaminacyjną, w szczególności w charakterze egzaminatora, autora zadań lub recenzenta, placówkami doskonalenia nauczycieli lub uczelniami w zakresie opieki nad studentami odbywającymi praktyki pedagogiczne od 0 do 5 brak oceny § 2 ust. 4 pkt 15 inne szczególne osiągnięcia nauczyciela wynikające z jego pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej od 0 do 5 brak oceny