Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Arkusz ewaluacji zajęć otwartych prowadzonych przez nauczyciela (przykład) Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). Imię i nazwisko nauczyciela: Data prowadzonych zajęć: Grupa wiekowa: Obserwatorzy obecni podczas zajęć: 1) ............................................................... – dyrektor 2) ............................................................... – nauczyciel doradca metodyczny w zakresie zajęć ................................................................................................................................. 3) ............................................................... – nauczyciel 4) ............................................................... – nauczyciel Temat zajęć: Cel zajęć: Realizowane treści programowe: Spostrzeżenia i uwagi nauczyciela prowadzącego zajęcie otwarte dotyczące: Spostrzeżenia i uwagi osób obserwujących zajęcie Realizowanych treści podstawy programowej Sposób doboru treści podstawy programowej do realizacji zajęć prowadzonych z dziećmi. Co zdecydowało o doborze?) ........................................................................................ ....................................................... Ocena adekwatności doboru treści podstawy programowej do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb. Czy dzieci rozumiały treści poruszane podczas zajęć i czy dobrane treści pozwoliły zrealizować cel zajęć? ........................................................................................ ....................................................... Ocena, w jaki sposób dobrane treści sprzyjały nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju dziecka? ........................................................................................ ....................................................... Metod pracy z dziećmi, środków dydaktycznych Czy stosowane metody były adekwatne do przekazywanych treści? ........................................................................................ ....................................................... Które metody i techniki pracy z dziećmi (środki dydaktyczne) i w jaki sposób sprzyjały realizacji zajęć, były atrakcyjne dla dzieci, wyzwalały ich aktywność, wspierały ciekawość i samodzielną eksplorację świata, motywowały do działań? ........................................................................................ ....................................................... Które metody i formy pracy z dziećmi, użyte przez nauczyciela, sprzyjały indywidualizacji pracy? ........................................................................................ ....................................................... Ewaluacji zajęć Ocena zastosowanej przez nauczyciela techniki ewaluacji prowadzonych zajęć: ........................................................................................ ...................................................... Wnioski nauczyciela: co pozwoliła zaobserwować przeprowadzona ewaluacja zajęć? Czy była adekwatna do założonych przez nauczyciela celów? ........................................................................................ ....................................................... Wnioski i spostrzeżenia nauczyciela: co ewentualnie zmieniłby w przebiegu zajęć, w doborze metod i/lub ewaluacji przeprowadzonych zajęć? ........................................................................................ ....................................................... Wnioski ogólne osób obserwujących zajęcia: Zalecenia dyrektora po obserwacji: (data i podpis nauczyciela prowadzącego zajęcia) (data i podpis dyrektora) (podpisy osób obserwujących)