Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz ewaluacji zajęć otwartych prowadzonych przez nauczyciela
(przykład)
Podstawa prawna:
1) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200).
Imię i nazwisko nauczyciela:
Data prowadzonych zajęć:
Grupa wiekowa:
Obserwatorzy obecni podczas zajęć:
1) ............................................................... – dyrektor
2) ............................................................... – nauczyciel doradca metodyczny w zakresie zajęć .................................................................................................................................
3) ............................................................... – nauczyciel
4) ............................................................... – nauczyciel
Temat zajęć:
Cel zajęć:
Realizowane treści programowe:
Spostrzeżenia i uwagi nauczyciela prowadzącego zajęcie otwarte dotyczące: Spostrzeżenia i uwagi osób obserwujących zajęcie
Realizowanych treści podstawy programowej Sposób doboru treści podstawy programowej do realizacji zajęć prowadzonych z dziećmi. Co zdecydowało o doborze?)
........................................................................................ .......................................................
Ocena adekwatności doboru treści podstawy programowej do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb. Czy dzieci rozumiały treści poruszane podczas zajęć i czy dobrane treści pozwoliły zrealizować cel zajęć?
........................................................................................ .......................................................
Ocena, w jaki sposób dobrane treści sprzyjały nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju dziecka?
........................................................................................ .......................................................
Metod pracy z dziećmi, środków dydaktycznych Czy stosowane metody były adekwatne do przekazywanych treści?
........................................................................................ .......................................................
Które metody i techniki pracy z dziećmi (środki dydaktyczne) i w jaki sposób sprzyjały realizacji zajęć, były atrakcyjne dla dzieci, wyzwalały ich aktywność, wspierały ciekawość i samodzielną eksplorację świata, motywowały do działań?
........................................................................................ .......................................................
Które metody i formy pracy z dziećmi, użyte przez nauczyciela, sprzyjały indywidualizacji pracy?
........................................................................................ .......................................................
Ewaluacji zajęć Ocena zastosowanej przez nauczyciela techniki ewaluacji prowadzonych zajęć:
........................................................................................ ......................................................
Wnioski nauczyciela: co pozwoliła zaobserwować przeprowadzona ewaluacja zajęć? Czy była adekwatna do założonych przez nauczyciela celów?
........................................................................................ .......................................................
Wnioski i spostrzeżenia nauczyciela: co ewentualnie zmieniłby w przebiegu zajęć, w doborze metod i/lub ewaluacji przeprowadzonych zajęć?
........................................................................................ .......................................................
Wnioski ogólne osób obserwujących zajęcia:
Zalecenia dyrektora po obserwacji:
(data i podpis nauczyciela
prowadzącego zajęcia)
(data i podpis dyrektora)
(podpisy osób obserwujących)