Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz obserwacji zajęć w przedszkolu w roku szkolnym 2022/2023
Imię i nazwisko nauczyciela:
Obserwujący, data obserwacji:
Temat zajęć:
Grupa wiekowa: , liczba dzieci:
Przebieg procesów edukacyjnych – realizacja treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego (wymienić obszar wraz z numerem kształtowanej umiejętności):
Założone metody pracy na zajęciach:
Cele zajęć (ujęte operacyjnie):
Spostrzeżenia obserwującego:
Ocena – czy nauczyciel podczas zajęć uwzględnił warunki i sposób realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego?
TAK
NIE
Jakie warunki i sposoby realizacji podstawy programowej zostały uwzględnione? (przykładowe warunki)
Miejsce realizacji zajęć:
Stosowane środki dydaktyczne (w tym TIK) – wymienić te, które nauczyciel stosował podczas zajęć:
Indywidualizacja pracy z dzieckiem/dziećmi – wskazać elementy indywidualizacji stosowane przez nauczyciela:
Sposób przedstawienia dzieciom celu zajęć:
Sposób aranżacji przestrzeni edukacyjnej:
Sposób motywowania dzieci do aktywności:
Poprawność językowa nauczyciela:
Ewaluacja zajęć (sposób dokonania ewaluacji):
Sposoby sprawdzania osiągnięcia zamierzonych celów zajęć – informacja zwrotna od dzieci:
Inne uwagi o zajęciach oraz aktywności prowadzącego i dzieci:
(podpis nauczyciela) (data) (podpis dyrektora)