Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych doskonalących technikę czytania przeznaczony dla klas I i II „Kawa” Cele główne: • doskonalenie techniki czytania, • doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, • stymulowanie zmysłu dotyku i powonienia. Cele operacyjne Dziecko: • układa wyrazy z rozsypanki, • odczytuje wyrazy złożone z sylab otwartych, • czyta prosty tekst ze zrozumieniem, • odpowiada na pytania do tekstu. Lp. Aktywność Opis Cel Potrzebne materiały 1. Wprowadzenie Dzieci siadają na dywanie. Zamykają oczy. Próbują rozpoznać zapach prezentowany przez nauczyciela. Następnie uczniowie poznają historie parzenia kawy, sposób jej produkcji i różne formy, w jakich występuje • Zaciekawienie uczniów tematyką zajęć, • wzbudzenie emocji i połączenie nowej wiedzy z posiadanym doświadczeniem, • stymulacja zmysłu powonienia • Świeżo zmielona kawa, • ziarna kawy, • kawa rozpuszczalna, • kawa zbożowa, • załącznik nr 1. 2. Fiszki z sylabami Każde dziecko otrzymuje zestaw fiszek z sylabami. Dzieci odczytują sylaby i samodzielnie układają wyrazy. Próbują ułożyć kilka zdań Doskonalenie techniki czytania Załącznik nr 2 3. Praca z tekstem i ilustracją Dzieci otrzymują tekst. Odczytują go samodzielnie i odpowiadają na pytania, zapisując odpowiedzi Doskonalenie czytania ze zrozumieniem Załączniki nr 3 i 4 4. Pisanie w fusach Dzieci otrzymują tacę z fusami. Palcem zapisują wyrazy z tekstu • Doskonalenie umiejętności pisania, • stymulowanie zmysłu dotyku i powonienia Wysuszone fusy na tacach 5. Podsumowanie Uczniowie dzielą się refleksją na temat zajęć. Mówią o tym, co im się najbardziej podobało, co było dla nich trudne itp. • Kształtowanie umiejętności samooceny i wnioskowania, • kształtowanie uważnego słuchania innych --- Opracowała: Marta Skrzypczak-Wojtanek, terapeuta pedagogiczny, polonistka, terapeuta ręki, przewodnicząca oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji w Wałczu. Pracuje w szkole podstawowej i przedszkolu, prowadzi prywatny gabinet terapii pedagogicznej „Trzy linie”