Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Załącznik nr 1 Ramowy plan dnia (przykład) 1. Poranek – schodzenie się dzieci. Jest to czas na zabawy swobodne na dywanie, zabawy stolikowe, zajęcia indywidualne, zabawy prowadzone przez nauczyciela w kole, ćwiczenia słuchowe, wzrokowe, motoryczne, artykulacyjne, oddechowe itd. 2. Śniadanie – pamiętaj, aby przed posiłkiem pójść z dziećmi do łazienki umyć ręce. Powi-nien to być również czas (nie w trakcie spożywania posiłku) na skorzystanie z toalety. 3. Po śniadaniu – czas na zajęcia dydaktyczne, dostosowane długością trwania do wieku, uważności i umiejętności koncentracji dzieci. 4. Po zajęciach – czas na zabawę swobodną lub wyjście na podwórko. 5. Obiad (pierwsze danie) – pamiętaj, aby przed posiłkiem pójść z dziećmi do toalety. 6. Po obiedzie – czas na odpoczynek, słuchanie słuchowisk, muzyki relaksacyjnej (maluszki w tym czasie leżakują). 7. Po odpoczynku – czas na pracę indywidualną ze starszymi dziećmi (np. na tworzenie prac plastycznych), a także czas na zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela. 8. Obiad (drugie danie) – przypominanie dzieciom o kulturalnym i cichym spożywaniu po-siłków, o zasadach savoir-vivre’u). 9. Po obiedzie – czas na czytanie bajek. Niech to będzie miły, spokojny czas z wieloma py-taniami do przeczytanego tekstu; można przeprowadzić quiz, konkurs lub zabawę typu „prawda czy fałsz”. 10. Po czytaniu – czas na zabawy swobodne, zajęcia indywidualne, obserwacje, zabawy w kącikach tematycznych. Obserwuj, baw się z dziećmi, proponuj nowe zabawy. W tym czasie dzieci rozchodzą się do domów.