Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Załącznik nr 1
Ramowy plan dnia
(przykład)
1. Poranek – schodzenie się dzieci. Jest to czas na zabawy swobodne na dywanie, zabawy stolikowe, zajęcia indywidualne, zabawy prowadzone przez nauczyciela w kole, ćwiczenia słuchowe, wzrokowe, motoryczne, artykulacyjne, oddechowe itd.
2. Śniadanie – pamiętaj, aby przed posiłkiem pójść z dziećmi do łazienki umyć ręce. Powi-nien to być również czas (nie w trakcie spożywania posiłku) na skorzystanie z toalety.
3. Po śniadaniu – czas na zajęcia dydaktyczne, dostosowane długością trwania do wieku, uważności i umiejętności koncentracji dzieci.
4. Po zajęciach – czas na zabawę swobodną lub wyjście na podwórko.
5. Obiad (pierwsze danie) – pamiętaj, aby przed posiłkiem pójść z dziećmi do toalety.
6. Po obiedzie – czas na odpoczynek, słuchanie słuchowisk, muzyki relaksacyjnej (maluszki w tym czasie leżakują).
7. Po odpoczynku – czas na pracę indywidualną ze starszymi dziećmi (np. na tworzenie prac plastycznych), a także czas na zabawy swobodne i organizowane przez nauczyciela.
8. Obiad (drugie danie) – przypominanie dzieciom o kulturalnym i cichym spożywaniu po-siłków, o zasadach savoir-vivre’u).
9. Po obiedzie – czas na czytanie bajek. Niech to będzie miły, spokojny czas z wieloma py-taniami do przeczytanego tekstu; można przeprowadzić quiz, konkurs lub zabawę typu „prawda czy fałsz”.
10. Po czytaniu – czas na zabawy swobodne, zajęcia indywidualne, obserwacje, zabawy w kącikach tematycznych. Obserwuj, baw się z dziećmi, proponuj nowe zabawy. W tym czasie dzieci rozchodzą się do domów.