Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 6 LIPCA 2022 Wydanie legitymacji szkolnej Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, autor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz licznych publikacji z zakresu prawa oświatowego, prawa pracy, finansów publicznych i funkcjonowania samorządu terytorialnego, uznany prelegent i szkoleniowiec, wykładowca toruńskiej i bydgoskiej Wyższej Szkoły Bankowej, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, przez lata tworzył trzon Wydziału Nadzoru Prawnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego Uczeń szkoły podstawowej pochodzący z Ukrainy nie posiada numeru PESEL. Czy można mu wydać legitymację szkolną, wpisując na dole pod numerem jedynie numer z paszportu? Podstawa prawna: • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r. poz. 1700 ze zm.) W tej sprawie ma zastosowanie § 18 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków. Zgodnie z tą regulacją w przypadku osoby, która nie posiada numeru PESEL, na drukach, o których mowa w § 2 ust. 3 i 4, w ewidencjach, o których mowa w § 5, i w wykazie, o którym mowa w § 13 ust. 5 i 5a, zamiast numeru PESEL wpisuje się nazwę i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Przepis ten odnosi się również do legitymacji szkolnej, wymienionej w § 2 ust. 4 Rozporządzenia. Zamiast numeru PESEL można zatem wpisać do legitymacji numer z paszportu. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.