Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zarządzenie nr .........
Dyrektora Szkoły ......................................................
z dnia ................................... r.
w sprawie procedury wyznaczania celów i ustalenia mierników ich realizacji
Na podstawie art. 69 ust. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
Wprowadza się procedury wyznaczania celów i ustalania mierników ich realizacji w ....................................................
§ 2
Procedury stanowią załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
(data i podpis dyrektora)
Załącznik nr 1
do Zarządzenia nr ..........
Dyrektora Szkoły
.......................................
§ 1
Zgłaszanie celów do realizacji
1. Cele są określane w rocznej perspektywie.
2. Propozycję celów do realizacji w roku następnym zgłaszają:
1) wicedyrektor,
2) księgowy,
3) rada pedagogiczna.
3. Propozycje celów do realizacji w roku następnym mogą być dowolne i dotyczyć w szczególności:
1) planowanych inwestycji i zakupów,
2) kontroli poprawności procedur,
3) działalności edukacyjnej, opiekuńczej i wychowawczej,
4) kontroli procedur finansowych.
4. Propozycje celów do realizacji w kolejnym roku kalendarzowym podmioty wymienione w § 1 ust. 2 składają do dyrektora w terminie do 10 listopada.
5. Propozycje celów muszą spełniać następujące postulaty:
1) cele ogólne są jasne i zgodne z zadaniami placówki określonymi przez przepisy prawa, statut lub inne obowiązujące regulacje,
2) cele są specyficzne dla jednostki,
3) są możliwe do osiągnięcia w roku realizacji.
6. Dyrektor może przyjmować własne cele jako obowiązujące w roku następnym.
§ 2
Weryfikacja propozycji
1. Przedstawione przez podmioty wymienione w § 1 ust. 2 propozycje są weryfikowane przez dyrektora pod kątem zasadności i możliwości ich realizacji w roku następnym.
2. Przy weryfikacji złożonych propozycji dyrektor może się posłużyć opinią powołanego przez siebie zespołu problemowego.
3. W skład zespołu wchodzi główny księgowy szkoły oraz osoby powołane przez dyrektora spośród nauczycieli i pracowników niepedagogicznych szkoły.
4. Pracom zespołu przewodniczy dyrektor szkoły.
5. Wydana przez zespół, o którym mowa w ust. 2, opinia o możliwości i zasadności realizacji przedstawionej propozycji celu szkoły w roku następnym nie jest wiążąca.
§ 3
Wybór celów do realizacji
1. Dyrektor wybiera spośród przedstawionych propozycji cele do realizacji w roku następnym.
2. Przy wyborze celów dyrektor realizuje postulat ograniczenia ich liczby w taki sposób, aby było możliwe skuteczne monitorowanie ich realizacji.
3. Wybrane przez dyrektora cele stanowią rejestr celów do realizacji.
§ 4
Ustalenie mierników realizacji celów
1. Mierniki realizacji celów ustala się wyłącznie do celów wybranych przez dyrektora w trybie § 3 ust. 1 lub przyjętych w trybie § 1 ust. 6.
2. Mierniki realizacji proponuje podmiot, o którym mowa w § 1 ust. 2, który zgłosił dany cel jako propozycję dyrektorowi szkoły.
3. Mierniki realizacji celów są przedstawiane dyrektorowi w ciągu 10 dni od zatwierdzenia przez niego danego celu do realizacji w roku następnym. Jeżeli do realizacji został wybrany cel zaproponowany przez radę pedagogiczną, dyrektor niezwłocznie zwołuje jej posiedzenie plenarne, na którym ustalone zostaną mierniki realizacji celów.
4. Ostateczna decyzja co do treści mierników realizacji przyjętych celów należy do dyrektora. Może on przyjąć własne mierniki.