Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Informacja o działalności szkoły podstawowej im. .……………………w……………………………… Wyniki i wnioski z pełnionego przez dyrektora szkoły nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2021/2022 (wzór) I. Informacja o działalności szkoły: 1. Liczba uczniów w szkole: ............................................. 2. Liczba oddziałów: ............................................. 3. Liczba uczniów w klasach I–III: ............................................. 4. Liczba uczniów w klasach IV–VIII: ............................................. 5. Liczba zatrudnionych nauczycieli (na pełny etat): ............................................. 6. Liczba zatrudnionych nauczycieli (na niepełny etat): ............................................. 7. Nauczyciele według stopni awansu zawodowego (liczba): • stażyści: ............................................. • kontraktowi: ............................................. • mianowani: ............................................. • dyplomowani: ............................................. 8. Nauczyciele specjaliści (liczba, etat): • pedagog: ............................................. • psycholog: ............................................. • logopeda: ............................................. • oligofrenopedag: ............................................. • socjoterapeuta: ............................................. • tyflo-/surdopedagog: ............................................. • terapeuta: ............................................. • nauczyciel wspomagający: ............................................. 9. Uczniowie objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną: • uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego: .......................... • uczniowie z opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej: .......................... • uczniowie uczęszczający na zajęcia wyrównawcze: ............................................ • uczniowie biorący udział w zajęciach rozwijających zainteresowania: ............................................. • uczniowie korzystający z pomocy logopedy: ............................................. • uczniowie korzystający z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: .......................... • uczniowie korzystający z zajęć terapeutycznych z psychologiem: ............................................. • uczniowie korzystający z gimnastyki korekcyjnej: ............................................. • uczniowie uzdolnieni: ............................................. 10. Uczniowie objęci nauczaniem indywidualnym: ............................................. 11. Uczniowie realizujący zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia: ................................... II. Analiza wyników nauczania w roku szkolnym 2021/2022 1. Liczba uczniów klasyfikowanych w klasach I–III: ............................................. 2. Liczba uczniów klasyfikowanych w klasach IV–VIII: ............................................. 3. Razem w szkole uczniów nieklasyfikowanych: ............................................. 4. Uczniowie z ocenami niedostatecznymi: ............................................. 5. Sprawność szkoły (proc. uczniów bez ocen niedostatecznych): ............................. proc. 6. Liczba uczniów ze średnią ocen od 4,75 i wyżej: ............................................. 7. Liczba uczniów pretendujących do stypendium za wyniki w nauce: .................................... 8. Średnia ocen w nauce uczniów oraz sprawność klas IV–VIII Klasa Średnia ocen na koniec roku szkolnego Sprawność klasy na koniec roku szkolnego 4a 4b 5a 5b 6a 6b 7a 7b 8a 8b Średnia klas IV–VIII na koniec roku szkolnego 2021/2022: ...................................... 9. Ranking klas według frekwencji na koniec roku szkolnego, np.: • 6a ............................................. • 3b ............................................. • 5b ............................................. • ............................................. • ............................................. • ............................................. Średnia frekwencja szkoły na koniec roku szkolnego 2021/2022: ............................... 10. Oceny zachowania na koniec roku szkolnego 2021/2022: • wzorowe ............................................. • bardzo dobre ............................................. • dobre ............................................. • poprawne ............................................. • nieodpowiednie ............................................. • naganne ............................................. III. Konkursy Konkursy, zawody sportowe, turnieje (nazwa, etap, szczebel) Liczba uczestników Wyniki i efekty (uzyskane miejsca, lokaty), odpowiedzialni Projekty, programy realizowane w roku szkolnym 2021/2022: IV. Wycieczki, wyjazdy, zajęcia w terenie • do kina, na filmy edukacyjne ............................................. • wycieczki krajoznawcze ............................................. • wycieczki zagraniczne ............................................. • wystawy, wyjazdy do muzeum ............................................. • wyjazdy na basen ............................................. • wyjazdy na koncerty ............................................. • wyjazdy do teatru ............................................. • wyjazdy zawodoznawcze ............................................. V. Uroczystości, imprezy Nazwa uroczystości, imprezy, wydarzenia Rodzaj (klasowa, szkolna, środowiskowa) Rozpoczęcie roku szkolnego Szkolna Europejski Dzień Języków Obcych Szkolna Dzień Chłopca Klasowe Międzynarodowy Dzień Kropki Szkolna Dzień Pluszowego Misia Szkolna Warsztaty Robotyka dla Juniora Klasowe Przedstawienia profilaktyczne Szkolna Alarm przeciwpożarowy Szkolna Wigilie klasowe Klasowe mikołajki Klasowe andrzejki Klasowe Święto Niepodległości Środowiskowa Dzień Kobiet Szkolna Święto Konstytucji 3 Maja Środowiskowa Dzień Rodziny Szkolna Zakończenie roku szkolnego Szkolna VI. Zawody sportowe Nazwa konkursu, zawodów sportowych, turnieju Etap Liczba uczniów biorących udział Efekty Nauczyciel odpowiedzialny VII. Realizacja planu nadzoru pedagogicznego Kontrole wewnętrzne: Lp. Rodzaj kontroli Liczba kontroli Cele kontroli Wyniki i wnioski z kontroli 1. Poprawność prowadzonej dokumentacji zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz innej dokumentacji przebiegu nauczania 10 Systematyczność prowadzenia dokumentacji zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych przez nauczycieli, w tym wychowawców. Poprawność i terminowość prowadzenia dokumentacji pedagogicznej Nauczyciele najczęściej starają się prowadzić dokumentację systematycznie i prawidłowo. Wydano zalecenia głównie w zakresie uzupełnienia wpisów wydarzeń klasowych, wycieczek, konkursów oraz tematyki i dat kontaktów z rodzicami, w tym tematyki zebrań. Wnioski: należy zwrócić uwagę na systematyczność wpisów tematów lekcji i frekwencji uczniów. Należy również przypomnieć nauczycielom zasady i tematykę zapisu spotkań z rodzicami 2. Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej 1 Zgodność pomocy psychologiczno-pedagogicznej z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej. Systematyczność prowadzonej dokumentacji Dokonano analizy udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wskazano efekty udzielanej pomocy, sposoby realizacji zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej, metody pracy oraz indywidualizację pracy z uczniami. Wnioski: Należy zwrócić uwagę na szerszą współpracę z rodzicami, wspieranie ich we wspólnych działaniach na rzecz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Należy zorganizować szkolenie dla nauczycieli dotyczące efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej 3. Kontrola poprawności opracowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia w szkole 1 Prawidłowość i systematyczność opracowania i realizowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz arkuszy wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia w szkole Dokumentacja jest prowadzona systematycznie i prawidłowo. W spotkaniach zespołu nauczycieli oceniających osiągnięcia uczniów uczestniczyli również rodzice (nie wszyscy), jednak wszyscy byli poinformowani o dacie i miejscu spotkania. Niestety nie skorzystali z tej możliwości. Zalecenia zawarte w Ipecie są na bieżąco, systematycznie realizowane. Zespół nauczycieli potrafi jasno i precyzyjnie określić mocne i słabe strony uczniów oraz wskazać działania, jakie podjęto w kierunku usprawniania i niwelowania deficytów u wskazanych uczniów. Rekomenduje się wskazać konkretne modyfikacje, które podejmuje się celem osiągania większych efektów u uczniów z zaburzeniami i deficytami dydaktyczno-wychowawczymi. Dla doskonalenia umiejętności udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy zorganizować szkolenia dla nauczycieli w zakresie udzielania tej pomocy 4. Kontrola planowania pracy wychowawców i realizacji założeń programu wychowawczo-profilaktycznego 5 Realizacja zadań uwzględniających skutki pandemii, korelacja z założeniami programu wychowawczo-profilaktycznego, realizacja wybranych kierunków polityki oświatowej państwa Praca wychowawcza wymaga uporządkowanych i systemowych działań nauczyciela, dlatego ważna jest na etapie planowania. Przeprowadzona kontrola wykazała rzetelne przygotowanie do pracy wychowawczej w nowym roku szkolnym. Zaplanowano działania uwzględniające sytuację pandemii i wsparcie dla uczniów mających trudności natury psychologicznej i społecznej. Poruszone zostaną tematy związane z bezpieczeństwem w sieci i rozważnym korzystaniem z technologii cyfrowej. Realizowane będą tematy związane z wartościami, moralnością, patriotyzmem i właściwym zachowaniem w zbiorowości, w szacunku dla drugiego człowieka. Duży nacisk kładzie się na poszanowanie historii i tradycji oraz regionalnych obyczajów. Odbędzie się również cykl lekcji związanych z ochroną zdrowia, dbałością o bezpieczeństwo własne i innych. Poruszone będą zagadnienia z zakresu ekologii i ochrony środowiska. Warto zauważyć, że praca wychowawcza i zaplanowane działania wpisują się w kierunki polityki oświatowej państwa, wnioski z nadzoru pedagogicznego, realizują kompetencje kluczowe. Plan pracy wychowawczej koreluje z programem wychowawczo-profilaktycznym. Rekomenduje się w dalszym ciągu planować pracę wychowawczą zgodną z założeniami polityki oświatowej państwa, wnioskami z nadzoru oraz programem wychowawczo-profilaktycznym 5 Kontrola bezpiecznego i celowego wykorzystania technologii informacyjno- komunikacyjnej w procesie nauczania 10 Sposoby korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej, znajomość zasad bezpieczeństwa Kontrola wykazała, że uczniowie systematycznie są informowani na temat niebezpieczeństw i zagrożeń w sieci. Nauczyciele odbywają szkolenia, podczas których zdobywają wiedzę na temat zagrożeń w cyberprzestrzeni i sposobów ich unikania. Uczniowie są nieustannie ostrzegani przed próbami wyłudzania danych osobowych, hejtem, uzależnieniem od gier komputerowych. Wychowawcy i nauczyciele zadbali o edukację dorosłych. Podczas zebrań z rodzicami poinformowali ich o konieczności stosowania kontroli rodzicielskiej, systematycznego sprawdzania, z jakich stron korzystają ich dzieci, czym się interesują. W szkole zorganizowano dla rodziców szkolenie w zakresie zagrożeń w cyberprzestrzeni. Rekomenduje się w dalszym ciągu uczulać dzieci i młodzież na uzależnienie komputerowe i w sieci, unikanie wchodzenia na nieznane strony w sieci, pogłębianie wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z internetu 6. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa uczniów, w tym dyżury nauczycielskie, organizacja wycieczek szkolnych, organizacja zawodów sportowych, imprez klasowych i szkolnych oraz podczas organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość Aktualność i dostępność procedur zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły. Znajomość przez nauczycieli procedur bezpieczeństwa, regulaminów i informowanie o nich uczniów i ich rodziców. Poprawność organizacji i prowadzenia dokumentacji wycieczek oraz wyjść poza teren szkoły. Zachowanie bezpieczeństwa podczas organizacji imprez masowych: zawodów sportowych, uroczystości, zebrań i innych Kontrola przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczyła prawidłowości pełnienia dyżurów nauczycielskich, sposobów organizowania i przeprowadzania wycieczek i wyjazdów szkolnych, organizacji zawodów sportowych i szkolnych imprez. Kontrola wykazała, że nauczyciele poprawnie prowadzą dokumentację wycieczek oraz rejestrują wyjścia poza szkołę. Zachowują bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni. Wnioski: Należy systematycznie monitorować przygotowanie do wycieczek szkolnych, znajomość regulaminów przez uczniów i ich rodziców. Warto zwracać uwagę rodzicom na temat konsekwencji wynikających ze złego zachowania uczniów podczas wyjazdów i wycieczek szkolnych 7. Organizacja zajęć edukacyjnych „Wychowanie do życia w rodzinie” Organizacja zajęć zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie. Realizacja wymagań kształcenia: • ukazywanie wartości rodziny w życiu osobistym człowieka, • pomoc w przygotowaniu się do zrozumienia i akceptacji przemian okresu dojrzewania; pokonywanie trudności okresu dorastania, • kształcenie umiejętności przyjęcia integralnej wizji osoby, • wybór i urzeczywistnianie, wartości służących osobowemu rozwojowi; kierowanie własnym rozwojem, podejmowanie wysiłku samowychowawczego zgodnie z uznawanymi normami i wartościami; poznawanie, analizowanie i wyrażanie uczuć; rozwiązywanie problemów, • pozyskanie wiedzy na temat organizmu ludzkiego i zachodzących w nim zmian rozwojowych w okresie prenatalnym i postnatalnym oraz akceptacja własnej płciowości; przyjęcie integralnej wizji ludzkiej seksualności; umiejętność obrony własnej intymności i nietykalności seksualnej oraz szacunek dla ciała innej osoby, • uświadomienie i uzasadnienie potrzeby przygotowania do zawarcia małżeństwa i założenia rodziny; zorientowanie w zakresie i komponentach składowych postawy odpowiedzialnego rodzicielstwa, • korzystanie ze środków przekazu, w tym z internetu, w sposób selektywny, umożliwiający obronę przed ich destrukcyjnym oddziaływaniem Kontrola organizacji zajęć edukacyjnych „Wychowanie do życia w rodzinie” została przeprowadzana zgodnie z kierunkiem polityki oświatowej w roku szkolnym 2021/2022. Rodzice zostali zapoznani z treściami nauczanego przedmiotu. W zajęciach uczestniczą uczniowie, których rodzice wyrazili zgodę na udział ich dzieci w tych zajęciach. Liczba uczęszczających w zajęciach jest mniejsza o 30 proc. niż w roku ubiegłym. Wnioski: Należy zachęcić uczniów do udziału w zajęciach wychowania do życia w rodzinie poprzez zaproponowanie ciekawych metod pracy, motywujących i zachęcających do udziału w tych zajęciach. Warto zorganizować zajęcia otwarte dla rodziców VIII. Kontrole zewnętrzne, wnioski, rekomendacje IX. Realizacja kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022 1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie; realizowane są również zadania programu wychowawczo-profilaktycznego, np. podejmowane działania w celu rozpoznania potrzeb uczniów w zakresie budowania relacji społecznych w klasie, po powrocie do szkoły po pandemii i zdalnym nauczaniu; rozwijanie szkolnych relacji interpersonalnych; promowanie wiedzy o sposobach radzenia sobie ze stresem w czasie pandemii; realizacja zagadnień z zakresu ekologii i ochrony środowiska naturalnego. 2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie: • kształtowanie właściwych postaw szlachetności miało miejsce w minionym roku szkolnym poprzez zaangażowanie uczniów w działalność charytatywną i wolontariacką, organizowanie zbiórek na rzecz chorych dzieci i osób samotnych, zbiórki na rzecz rodzin ukraińskich, wsparcie dla Domu Seniora, zbiórka na rzecz schroniska dla zwierząt, • zaangażowanie społeczne było rozwijane podczas realizacji działań Samorządu Uczniowskiego, organizacji szkolnych imprez, np. WOŚP, impreza ze zbiórką „Mam talent”, mikołajki, Dzień Chłopca, Dzień Edukacji, • dbałość o zdrowie miała szczególny wymiar podczas przestrzegania zasad bezpieczeństwa w szkole podczas zajęć stacjonarnych w czasie pandemii, • przeprowadzono również na zajęciach spotkania ze specjalistami, którzy wskazali, jak ważna jest dbałość o własne i innych zdrowie, np. ze szkolną pielęgniarką, przedstawienia profilaktyczne, spotkania z inspektorami policji. 3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych. • w ramach realizacji tego kierunku polityki oświatowej państwa wprowadzano w dziedzictwo cywilizacyjne Europy podczas lekcji historii, geografii, języka polskiego i plastyki. Poza tym zorganizowano uroczystości patriotyczne, tj. Święto Niepodległości, wystawa prac plastycznych uczniów z okazji nowego święta państwowego, upamiętniającego wybuch Powstania Wielkopolskiego, Dzień Edukacji Narodowej, akcje ogólnopolskie: „Szkoła Pamięta”, „Szkoła do Hymnu”. Uczniowie wzięli udział w konkursach rozwijających wiedzę w zakresie historii i dziedzictwa kulturowego naszej ojczyzny, np. konkursy związane z obchodami Święta Niepodległości, wybuchu Powstania Wielkopolskiego, konkursy związane z patronem szkoły, • zorganizowano wycieczki patriotyczne do ............................................. w związku z realizacją rządowego programu „Poznaj Polskę”. 4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19 w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne: • w ramach wsparcia uczniów i zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wzmacniającej poczucie bezpieczeństwa w czasie pandemii, nauczyciele, wychowawcy i pedagodzy: wskazali uczniom numery telefonów zaufania, stron internetowych ze wsparciem, podano kontakt z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w ..............................................; przekazano wychowawcom scenariusze zajęć związanych z profilaktyką uzależnień, motywowaniem uczniów i sposobami uczenia się, ćwiczenia integrujące klasy po powrocie do szkoły stacjonarnej; przekazano rodzicom uczniów poradniki: Dzieci w wirtualnej sieci oraz Nastolatki i gry cyfrowe; przeprowadzono i opracowano ankiety dla rodziców i uczniów dotyczące samopoczucia oraz funkcjonowania podczas nauki zdalnej, przeprowadzono i opracowano ankiety dla nauczycieli dotyczące problemów edukacyjnych uczniów, przeprowadzono cykl zajęć z wykorzystaniem kart pracy „Powrót do szkoły” z uczniami podczas zajęć indywidualnych; przeprowadzono indywidualne rozmowy z uczniami, rodzicami i nauczycielami dotyczące problemów związanych z funkcjonowaniem podczas pandemii; zorganizowano wyjścia i wyjazdy integrujące dzieci i młodzież, wspólne przedstawienia, lekcje wychowawcze, prace w grupach i zespołach zadaniowych. 5. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne: • w ramach wzmocnienia edukacji ekologicznej przeprowadzono szereg akcji uświadamiających uczniom o konieczności dbania o środowisko naturalne, np. zorganizowano w szkole środowiskową zbiórkę elektrośmieci, • rozwijano postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, zorganizowano szereg zajęć m.in. z wychowawcami, podczas których uczniowie mieli okazję poznać sposoby segregacji odpadów, istotę recyklingu, zasady oszczędzania wody, prądu i innych. X. Wspomaganie W roku szkolnym 2021/2022 liderzy WDN przeprowadzili diagnozę potrzeb szkoleniowych nauczycieli, w oparciu o tę diagnozę opracowano wewnątrzszkolny plan doskonalenia nauczycieli na rok szkolny 2021/2022. W minionym półroczu odbyły się w ramach wspomagania następujące szkolenia rady pedagogicznej: • Skuteczna komunikacja uczeń–nauczyciel–rodzic, • Odpowiedzialność prawna nauczycieli, • Bezpieczeństwo uczniów – ochrona przed zagrożeniem spożywania alkoholu, palenia tytoniu, zażywania narkotyków, uzależnienie komputerowe i cyberprzemoc. Tematyka szkoleń odpowiadała potrzebom nauczycieli oraz wynikała z wniosków z poprzedniego roku szkolnego. Wszyscy nauczyciele bardzo aktywnie brali udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego, najczęściej były to szkolenia online, webinaria lub konferencje przeprowadzane za pomocą narzędzi zdalnej komunikacji, np. Teams, Meet. Różnorodność szkoleń świadczy o potrzebie poszerzania wiedzy, nabywania umiejętności i doświadczeń. W ramach wspomagania opieką objęto młodych nauczycieli, których wspierali opiekunowie stażu. W tym roku szkolnym staż na awans zawodowy nauczyciela kontynuuje ............................................. nauczycieli na stopień awansu nauczyciela mianowanego i ............................................. nauczycieli na stopień awansu nauczyciela dyplomowanego. Dokonano ............................................. ocen pracy nauczycieli. XI. Obserwacja zajęć/lekcji prowadzonych przez nauczycieli 1. Główne cele obserwacji: • realizacja podstawy programowej, • opracowanie i przygotowanie lekcji zdalnej, • integracja klasowa po powrocie z nauczania zdalnego, • wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów z trudnościami adaptacyjnymi po zdalnym nauczaniu, • realizacja i wdrażanie kompetencji kluczowych, • indywidualizacja pracy z uczniem, • wykorzystanie badań wewnętrznych oraz wniosków z analizy wyników egzaminów zewnętrznych w pracy na lekcji, • znajomość przez uczniów wymagań im stawianych oraz celów lekcji, • informacja zwrotna – przekazywanie uczniom informacji na temat ich osiągnięć, ewentualnych braków oraz sposobów uzupełnienia wiedzy i umiejętności, • respektowanie ustalonych zasad współżycia w zespole klasowym, zasad kulturalnego zachowania, przestrzegania zapisów w programie wychowawczo-profilaktycznym, • innowacyjność metod pracy, zastosowanie aktywizujących metod pracy, ocena ich skuteczności w procesie nauczania, • rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów, • wychowanie do wartości, sposoby kształtowania postaw społecznych, • realizacja opieki pedagogiczno-psychologicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. 2. Liczba obserwacji prowadzonych przez dyrektora szkoły: ............................................. 3. Liczba obserwacji prowadzonych przez wicedyrektora szkoły: ...................................... Razem: ............................................. 4. Zakres obserwacji: lekcje, zajęcia świetlicowe, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, godziny wychowawcze, zajęcia z psychologiem, pedagogiem, koła zainteresowań, spotkania z rodzicami, zindywidualizowana ścieżka kształcenia, przeprowadzono również zdalną obserwację zebrania z rodzicami. 5. Wnioski poobserwacyjne: • zajęcia i lekcje są prowadzone poprawnie metodycznie, • zdalne nauczanie przebiegało bez zakłóceń, według ustalonego planu lekcji, • zastosowano atrakcyjne metody nauczania, • w dalszym ciągu należy udoskonalić informację zwrotną dla ucznia ze wskazaniem mocnych i słabych stron oraz udzielania wskazówek do dalszej nauki, • należy zwrócić uwagę na sposoby sprawdzania wiedzy uczniów podczas nauki zdalnej, • podczas lekcji/zajęć należy tak zorganizować ich przebieg, żeby cele obserwacji znalazły odzwierciedlenie podczas realizacji zajęć. XII. Praca rady pedagogicznej i zespołu nauczycieli Rodzaj zebrania rady pedagogicznej Termin posiedzenia rady pedagogicznej Wnioski z posiedzenia Rada rozpoczynająca pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą Wrzesień Przedstawienie planu nadzoru, zmiany w prawie oświatowym, zmiany w programie wychowawczo-profilaktycznym, zatwierdzenie uchwałami: WDN, dni wolnych, organizacji pracy szkoły Rada szkoleniowa Październik Szkolenie z zakresu technik nauczania na odległość. Bezpieczeństwo w sieci Rada nadzwyczajna Październik Komunikacja z uczniami i ich rodzicami Rada śródroczna Listopad Analiza wyników nauczania, uczniowie zagrożeni oceną niedostateczną i nagannym zachowaniem Rada szkoleniowa Grudzień Niebezpieczeństwo używek: alkohol, nikotyna, narkotyki, dopalacze Rada śródroczna klasyfikacyjno-analityczna Styczeń Analiza wyników nauczania za I półrocze, sprawozdanie z pełnionego nadzoru pedagogicznego w I półroczu, analiza pracy nauczycieli Rada szkoleniowa Luty Pomoc psychologiczno-pedagogiczna, indywidualizacja pracy z uczniem Rada śródroczna Kwiecień Analiza wyników nauczania, uczniowie zagrożeni oceną niedostateczną i nagannym zachowaniem na koniec roku szkolnego Rada klasyfikacyjna Czerwiec Analiza wyników nauczania za rok szkolny, ustalenie terminów egzaminów klasyfikacyjnych, poprawkowych i sprawdzających Rada analityczna Sierpień Analiza pracy szkoły w minionym roku szkolnym, sprawozdanie i wnioski z pełnionego nadzoru pedagogicznego, analiza pracy nauczycieli Nazwa zespołu nauczycielskiego Termin spotkania zespołu Tematy i wnioski ze spotkania Zespół edukacji wczesnoszkolnej Cztery razy w półroczu Pasowanie klas I, wdrożenie reżimu sanitarnego w klasach I–III, diagnoza klas I, ocenianie podczas nauki zdalnej, udział w webinariach i szkoleniach – wymiana doświadczeń. Przygotowanie imprez, uroczystości i konkursów przedmiotowych, badanie wyników nauczania i osiągnięć uczniów Zespół humanistyczny Cztery razy w półroczu Analiza przedmiotowego systemu oceniania pod kątem oceniania zdalnego, badanie wyników nauczania „na wstępie” w klasach IV, przygotowanie uczniów do wojewódzkiego konkursu z j. polskiego, analiza form i metod nauczania zdalnego, wykorzystanie platform edukacyjnych – wymiana doświadczeń, przygotowanie imprez i uroczystości. Omówienie wyników badania osiągnięć uczniów z j. polskiego i historii oraz opracowanie wyników i wniosków z egzaminu ósmoklasisty z j. polskiego Zespół ds. programu wychowawczo-profilaktycznego, zespół wychowawczy Cztery razy w półroczu Przeprowadzanie diagnozy niezbędnej dla prowadzenia działań wychowawczo-profilaktycznych. Opracowanie zmian i modyfikacji w programie, opracowanie kalendarza imprez i uroczystości na rok szkolny 2021/2022, opracowanie banku scenariuszy lekcji wychowawczych. Przeprowadzenie ankiety dotyczącej potrzeb uczniów w zakresie zajęć pozalekcyjnych w nowym roku szkolnym Zespół nauczycieli języków obcych Cztery razy w półroczu Przygotowanie uczniów do konkursów językowych, wymiana doświadczeń zdobytych podczas szkoleń i kursów, opracowanie zasad zdalnego nauczania języków obcych, opracowanie dostosowań wymagań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, omówienie sposobów i metod pracy z ósmoklasistami przygotowującymi się do egzaminu z j. obcych, omówienie organizacji Dnia Języków Obcych. Opracowanie wyników i wniosków z egzaminu ósmoklasisty z j. angielskiego Zespół nauczycieli wychowania fizycznego Raz w miesiącu Omówienie planu pracy zespołu, zasad współpracy, wymiana doświadczeń po odbytych szkoleniach, webinariach, omówienie organizacji zawodów sportowych i udziału uczniów w meczach, turniejach, zawodach sportowych, omówienie zasad prowadzenia zajęć zdalnych , wykorzystanie platform edukacyjnych. Opracowanie i analiza osiągnięć sportowych uczniów w roku szkolnym 2021/2022 Zespół wychowawczy Dwa razy w miesiącu Omówienie bieżących spraw wychowawczych, rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów i rodziców, wymiana doświadczeń, udział w formach doskonalenia zawodowego, omówienie nowych wyznaczonych przepisami prawa obszarów wychowawczych związanych z tematyką zdrowotną, prawną, finansową i klimatyczną oraz z ochroną środowiska Zespół matematyczno-przyrodniczy Raz w miesiącu • omówienie metod pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, • opracowanie materiałów przygotowujących do konkursów matematyczno-przyrodniczych, • zorganizowanie Święta Tabliczki Mnożenia (turniej), • uczestnictwo w szkoleniach i spotkaniach metodycznych, • zorganizowanie przez nauczycieli informatyki szkolenia RP z obsługi urządzeń w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”, • opracowanie i przeprowadzenie testów diagnostycznych, • opracowanie wyników egzaminu ósmoklasisty z matematyki XIII. Praca rady rodziców Tematyka zebrań rady rodziców Termin spotkania rady rodziców Wnioski ze spotkania Powołanie rady rodziców do 15 września Wybrano skład zarządu rady rodziców, zaopiniowano program wychowawczo-profilaktyczny Plany pracy rady rodziców ok. 30 września Ustalono plan pracy i harmonogram działań rady Wydatkowanie środków finansowych ok. 15 października Zaplanowano wydatki rady rodziców, zaopiniowano pozytywnie budżet szkoły na rok 2022 Rozdysponowanie części funduszy rady rodziców grudzień Wsparto fundusze na WOŚP, zakupiono pomoce dydaktyczne oraz nagrody dla uczniów za udział i zajęcie lokat w szkolnych konkursach. Zakupiono upominki dla uczniów na mikołajki XIV. Wnioski i rekomendacje ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym – podsumowanie: Wnioski: 1. Podejmowanie działań integrujących klasy i zapewniających bezpieczeństwo uczniów. 2. Sytuacja pandemii wymusza pracę nad postawami prospołecznymi i prozdrowotnymi. 3. Uczniowie wymagają motywacji, zachęcenia do samodzielnych działań, wyniki egzaminu ósmoklasisty nie są satysfakcjonujące. 4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym wymaga aktywności działań szkoły. 5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być działaniem wspólnym wszystkich nauczycieli. 6. Program wychowawczo-profilaktyczny powinien być modyfikowany każdego roku. 7. Ocenianie powinno mieć charakter wspierający, a nie sprawdzający poziom opanowanych treści programowych, konieczna jest efektywna informacja zwrotna. 8. Współpraca z rodzicami, policją, sądem rodzinnym musi być efektywna i powinna przynosić wymierne efekty we właściwym zachowaniu uczniów. Rekomendacje: 1. W dalszym ciągu pracować nad poprawą bezpieczeństwa, integracją klasową, zwłaszcza w relacjach uczniowskich po powrocie do szkoły po zdalnym nauczaniu. 2. Należy kształtować postawy prospołeczne: uczyć wzajemnej tolerancji, rozumienia potrzeb innych ludzi, umiejętności współpracy na zasadach partnerstwa, przyjaźni i szacunku, promować wolontariat. 3. Zachęcać do nauki, motywować do udziału w dodatkowych zajęciach, konkursach (szczególnie organizowanych przez instytucje i organizacje działające na rzecz szkoły na szczeblach powiatu, województwa i kraju), rozwijać zainteresowania uczniów, pracować nad wynikami egzaminu ósmoklasisty. 4. Należy systematycznie promować zdrowy styl życia, opracować program promocji zdrowia, szczególnie zwrócić uwagę na dbałość o zdrowie w czasie pandemii. 5. W dalszym ciągu konsekwentnie realizować zadania w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. 6. Należy zadbać o efektywne ocenianie wspomagające – „nauczyciel, oceniając ucznia, ocenia własną pracę”, konieczne jest wyraźne wskazanie uczniom ich mocnych stron i sposobów poprawienia słabych stron. 7. Podczas planowania zajęć należy zwrócić uwagę na cele obserwacji prowadzonej przez dyrektora lub wicedyrektora oraz na realizację wniosków z nadzoru pedagogicznego. 8. Należy przeprowadzić diagnozę potrzeb naszego środowiska szkolnego, celem wypracowania założeń programu wychowawczo-profilaktycznego na nowy rok szkolny. 9. Należy wzmocnić współpracę z rodzicami, przeprowadzać często pogadanki ze zwróceniem uwagi na sposoby oddziaływania na własne dzieci i promowanie właściwego zachowania uczniów. 10. Należy uświadomić rodziców o szkolnych procedurach postępowania w przypadku niebezpiecznego zachowania uczniów względem innych. …………………………………… …………………………………… (miejscowość, data) Dyrektor Szkoły Podstawowej