Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora Szkoły ...............................…………. w ……….................………... w roku szkolnym 2021/2022 (wzór) Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198), • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.). Stopień realizacji planu nadzoru (przykładowy zapis) 1. Plan nadzoru pedagogicznego został zrealizowany w założonym terminie. Nie wystąpiły sytuacje wymagające zmian, nie dokonywano modyfikacji planu podczas realizacji. 2. Kontrola planowa realizowana była przez dyrektora i wicedyrektora. W celu usprawnienia i ujednolicenia działań kontrolnych wykorzystywany był arkusz kontroli opracowany w szkole w oparciu o akty prawne oraz z wykorzystaniem arkuszy kontroli planowych dla szkoły ……………........................…, zatwierdzonych przez Ministra Edukacji Narodowej. Pozostałe narzędzia kontroli opracował zespół powołany przez dyrektora szkoły. 3. Wspomaganie uwzględniało wnioski z nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny oraz potrzeby bieżące. 4. Kontrola i wspomaganie zostały udokumentowane. 5. W roku szkolnym 2021/2022 nie przeprowadzono w szkole żadnej kontroli planowej kuratora oświaty. Kontrola wewnętrzna Kontrola dotyczyła przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa regulujących działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą oraz inną działalność statutową szkoły, z uwzględnieniem: • realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania, • przestrzegania praw dziecka oraz upowszechniania wiedzy o tych prawach, • zapewnienia dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, • kontroli prowadzonej przez nauczycieli dokumentacji pedagogicznej i dokumentacji obserwacji dzieci. Kontrola wewnętrzna obejmowała: • trzy kontrole planowe, • jedną kontrolę doraźną. Kontrole wewnętrzne planowe – przestrzeganie przepisów prawa Temat I Prawidłowość i systematyczność wypełniania dziennika lekcyjnego Temat II Prawidłowość realizacji zadań w zakresie organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych Temat III Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów na podstawie opinii poradni Kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek Czynności kontrolne Podjęte działania Wnioski i rekomendacje Kontrola dokumentacji wychowawczej Przeprowadzono ....... kontroli. Podczas kontroli zwrócono w szczególności uwagę na …………………… W wyniku kontroli ustalono: • w ilu dziennikach ujawniono nieprawidłowości, • na czym polegają nieprawidłowości, • inne • kontrola dokumentacji wychowawczej powinna dotyczyć wszystkich nauczycieli szkoły, niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego, • nauczyciele o najniższym stażu powinni prowadzić dokumentację początkowo z pomocą swoich opiekunów, • dokumentacja będzie kontrolowana przynajmniej raz w miesiącu, • konieczność przeprowadzenia szkoleniowego zebrania rady pedagogicznej poświęconego omówieniu sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania (nauczyciele zobowiązani są do prowadzenia dokumentacji na bieżąco, za dziennik lekcyjny odpowiedzialny jest wychowawca klasy, a czasie jego nieobecności osoba zastępująca) Kontrola systematyczności oceniania Kontrola prowadzenia dokumentacji nauczania Kontrola realizacji programów nauczania / podstawy programowej Kontrola dokumentacji wycieczek szkolnych Kontrola stanu technicznego obiektu szkoły Wspomaganie Przeprowadzona diagnoza pracy szkoły pozwoliła określić obszary pracy szkoły, w których pożądane są zmiany, a w konsekwencji także potrzeby rozwojowe nauczycieli. Rozpoznane potrzeby pozwolą odpowiednio zaplanować tematy i formy doskonalenia zawodowego nauczycieli. Wnioski z ubiegłego roku oraz bieżące potrzeby znalazły odzwierciedlenie w planie nadzoru pedagogicznego na mijający rok szkolny, również w części dotyczącej wspomagania, które zaplanowano w zakresie dydaktyki, wychowania i opieki oraz zarządzania. Lp. Formy doskonalenia zawodowego Efekty szkoleń Wnioski i rekomendacje 1. Warsztaty metodyczne: Diagnozowanie specyficznych trudności w uczeniu się w pracy z wychowankami zagrożonymi niedostosowaniem społecznym 2. Warsztaty metodyczne: Jak skutecznie zachęcać uczniów do aktywności 3. Warsztaty metodyczne: Praca z nowoczesnymi technologiami 4. Warsztaty metodyczne: Bezpieczeństwo w szkole 5. Konferencja: Promocja i budowanie pozytywnego wizerunku szkoły Obserwacja prowadzonych przez nauczycieli zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych zajęć wynikających z działalności statutowej szkoły Obszary podlegające obserwacji / rodzaje zajęć Wyniki obserwacji Wnioski i rekomendacje Awans zawodowy nauczycieli Lp. Imię i nazwisko nauczyciela Termin rozpoczęcia stażu Termin zakończenia stażu Stopień awansu, o który ubiega się nauczyciel Opiekun stażu Ocena dorobku zawodowego Uwagi i wnioski 1. 2. 3. (…) Ocena pracy nauczycieli Lp. Imię i nazwisko nauczyciela Termin dokonania oceny Uogólnienie (ocena) Uwagi i spostrzeżenia Wnioski i rekomendacje 1. 2. (…) Wnioski i rekomendacje do pracy w przyszłym roku szkolnym …………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………………………………