Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego oraz informacja o pracy zespołu szkolno-przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022 (wzór) I. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2021/2022 Poniższe sprawozdanie zawiera wyniki i ogólne wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora i odnosi się do zadań określonych w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora (wyników kontroli, wspomagania nauczycieli oraz obserwacji przeprowadzonych w roku szkolnym 2021/2022). Sprawozdanie opracowano na podstawie art. 69 ust. 7 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082) oraz § 24 Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.). Nadzór pedagogiczny nad realizacją nauczania w trybie zdalnym oraz innymi sposobami nauczania odbywał się w oparciu o zapisy Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.). Plan nadzoru pedagogicznego wykonano w założonym terminie. Wszystkie decyzje podjęte przez radę organizowaną w trybie zdalnym zostały utrwalone w formie protokołu, uchwały lub adnotacji. W przypadku głosowania rady w trybie zdalnym stosowano tryb obiegowy oraz dostępne komunikatory typu ZOOM, Messenger, ................................... oraz ankiety elektroniczne, pocztę elektroniczną, telefony. Kontrolę planową realizowali dyrektor i wicedyrektorzy. By usprawnić i ujednolicić działania, wykorzystywano arkusz kontroli opracowany w zespole szkolno-przedszkolnym, w oparciu o akty prawne oraz wykorzystując arkusze kontroli planowych dla szkoły ……………………………………………, zatwierdzone przez MEiN na rok szkolny 2021/2022. Pozostałe narzędzia kontroli opracowała dyrekcja szkoły. Dyrektor zdecydował o przeprowadzeniu jednej kontroli doraźnej w terminie …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. Wspomaganie nauczycieli uwzględniało wnioski z nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny oraz bieżące potrzeby, wynikające z nauczania zdalnego i wprowadzenia zdalnych form doskonalenia zawodowego, tj. webinariów, wideokonferencji, szkoleń online. Kontrola i wspomaganie nauczycieli zostały udokumentowane w odpowiedni sposób. W roku szkolnym …………………. nie przeprowadzono w szkole żadnej kontroli planowej kuratora oświaty / przeprowadzono w szkole ………………………… kontrole planowe (wybrać odpowiednie). 1. Kontrola Dyrektor i wicedyrektor zespołu szkolno-przedszkolnego realizowali kontrolę zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego. W celu usprawnienia i ujednolicenia działań kontrolnych wykorzystywano arkusze kontroli opracowane w zespole szkolno-przedszkolnym w oparciu o akty prawne oraz arkusze kontroli planowych dla przedszkola, zatwierdzone przez MEN (np. ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom/uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej). Pozostałe narzędzia kontroli opracował dyrektor zespołu. W związku z potrzebami ograniczania funkcjonowania szkoły do planu wprowadzono zmianę dotyczącą kontroli przygotowania jednostki (w tym oddziałów przedszkolnych) do bezpiecznej realizacji zadań w reżimie sanitarnym oraz zapewnienia bezpieczeństwa podczas organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Kontrola wewnętrzna obejmowała: • cztery kontrole planowe, • jedną kontrolę doraźną. Kontrola wewnętrzna doraźna została przeprowadzona w związku ze skargą rodziców na sposób oceniania ucznia z biologii. Wnioski z kontroli doraźnej Rodzice zarzucili nauczycielowi uniemożliwianie poprawienia ocen z biologii. Uczeń był nieobecny 14 dni w szkole i nie przygotował się do dwóch kartkówek, w wyniku czego otrzymał oceny niedostateczne. Chcąc je poprawić, nie uzyskał od nauczyciela dokładnej informacji o terminie poprawki. Niestety w czasie polecenia przez nauczyciela napisania prac mających umożliwić poprawienie ocen, uczeń miał inne sprawdziany i pracę klasową, zatem nie mógł poprawić ocen z biologii, gdyż termin wyznaczony przez nauczyciela zbiegł się z terminem oddania innych prac pisemnych. W wyniku kontroli i rozmowy ze stronami ustalono, że uczeń, w drodze wyjątku, napisze poprawę kartkówek w terminie ustalonym przez strony. Ponadto pojawiła się sugestia, że warto byłoby przeszkolić nauczycieli w wykorzystywaniu zaawansowanych technik komunikacyjnych we współpracy z rodzicami. Kontrole planowe dotyczyły: • prawidłowości i systematyczności w prowadzeniu e-dziennika lekcyjnego, • prawidłowości w realizacji zadań związanych z organizacją kształcenia uczniów niepełnosprawnych, • organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów na podstawie opinii i orzeczeń poradni psychologiczno-pedagogicznej, • kontroli prowadzenia lekcji zdalnych, systematyczności w zadawaniu prac domowych z uwzględnieniem równomiernego rozłożenia zadań oraz ich różnorodności, sposobów oceniania, informowania uczniów o ich osiągnięciach. W trakcie kontroli posługiwano się następującymi narzędziami kontrolnymi: • arkuszami autodiagnozy pracy nauczyciela, • analizą planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej, • arkuszami monitorowania realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego w klasach ............, • analizą zapisów w dziennikach zajęć. W roku szkolnym 2021/2022 została przeprowadzona / nie została przeprowadzona* (właściwe podkreślić) kontrola przez kuratora oświaty. Kontrolowany obszar Wyniki kontroli Rekomendacje Ogólne wnioski z nadzoru związane z kontrolą Ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania (kontrola stała): 1) dzienniki zajęć, w tym e-dzienniki, 2) dzienniki zajęć innych niż zajęcia wpisywane do dziennika zajęć, 3) dzienniki specjalistów, 4) dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej Dokumentacja nauczycieli (dzienniki zajęć, e-dzienniki, plany pracy, dokumentacja współpracy z rodzicami i pomocy psychologiczno-pedagogicznej) prowadzona jest zgodnie z ustaleniami i przepisami prawa oświatowego (Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.). W klasach …… zdarzyły się braki dotyczące zapisów tematów oraz w klasach .......... błędy w nanoszeniu poprawek i oczywistych pomyłek. Zdecydowana większość nauczycieli sporządza i oddaje dokumenty w terminie, zgodnie z przyjętym wzorem. Kontrola dzienników lekcyjnych, w tym e-dzienników, powinna dotyczyć wszystkich nauczycieli w szkole, niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego. Nauczyciele o najkrótszym stażu pracy powinni prowadzić dzienniki lekcyjne z pomocą swoich opiekunów stażu E-dzienniki i dzienniki zajęć w oddziałach przedszkolnych są prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem oraz ustaleniami zawartymi na czas pracy zdalnej. Błędy i oczywiste omyłki są poprawiane w prawidłowy, opisany w Rozporządzeniu sposób Dokumentacja przebiegu nauczania w szkole oraz edukacji przedszkolnej w oddziałach, w tym w trakcie nauczania zdalnego, prowadzona jest zgodnie z wytycznymi dyrektora. Należy utrzymać stałe kontrole w zakresie prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania w następnym roku szkolnym Kontrola funkcjonowania monitoringu wizyjnego w zespole szkolno-przedszkolnym zgodnie z przepisami prawa, w oparciu o arkusze kontroli MEN-u W szkole, w tym w oddziałach przedszkolnych, funkcjonuje monitoring wizyjny Monitoring wizyjny funkcjonuje w zespole zgodnie z przepisami prawa Ocena przygotowania zespołu szkolno-przedszkolnego do realizacji wytycznych MEiN-u, GIS-u i MZ-etu w czasie funkcjonowania szkoły w reżimie sanitarnym Szkoła została właściwie przygotowana do zajęć w reżimie sanitarnym. W regulaminie wewnętrznym zespołu wprowadzono procedury bezpieczeństwa, które uwzględniają wszystkie wytyczne MEiN-u, GIS-u i MZ-etu Należy zapewnić realizację wszystkich wytycznych MEiN-u, GIS-u i MZ-etu w czasie funkcjonowania szkoły w reżimie sanitarnym Należy stosować i uaktualniać wytyczne MEiN-u, GIS-u i MZ-etu w czasie funkcjonowania szkoły w reżimie sanitarnym. Należy powtórzyć kontrolę spełniania zaleceń GIS-u i MZ-etu, gdyby szkoła funkcjonowała w reżimie sanitarnym Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym zgodność z przepisami prawa organizacji zajęć w grupie do pięciorga dzieci lub w formie indywidualnej – kontrola za pomocą arkusza kontroli MEN-u Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana jest wszystkim uczniom i dzieciom w oddziałach przedszkolnych według wniosków złożonych przez specjalistów i rodziców. Nauczyciele na ogół poprawnie prowadzą dokumentację PP i przestrzegają prawa. Tylko nieliczni nie potrafią się dostosować do oczekiwań. Nauczyciele w oddziałach przedszkolnych prowadzą i dokumentują obserwacje pedagogiczne. ... proc. nauczycieli zespołu poprawnie prowadzi dokumentację związaną z pomocą PP. Każdemu uczniowi objętemu pomocą odrębną założono teczkę, w której wychowawca gromadzi dokumenty potwierdzające realizację działań dotyczących pomocy PP. Zapisy w dziennikach zajęć i e-dziennikach potwierdzają udzielanie dzieciom i uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej podczas bieżącej pracy. Prawidłowo prowadzone są dokumentacja rozwoju dziecka oraz dokumentacja diagnoz gotowości szkolnej. Zajęcia w grupie do pięciorga dzieci lub w formie indywidualnej organizowane są zgodnie z przepisami. Duża grupa uczniów objętych pomocą PP została wykluczona z systemowego wsparcia podczas realizacji zajęć w trybie online. Zajęcia te nie sprzyjają zintegrowanym działaniom nauczycieli związanych ze wsparciem ucznia Dokumentacja PP przybiera formę coraz bardziej profesjonalną. Należy organizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci zgodnie z przepisami prawa, a także analizować uzyskane efekty pomocy i wdrażać wskazania po ich ocenie Do kontroli stałej w nadchodzącym roku szkolnym należy dodać kontrolę dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzonej przez nauczycieli i specjalistów Bezpieczeństwo dzieci i uczniów podczas zajęć realizowanych stacjonarnie w oddziałach przedszkolnych oraz podczas organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość Kontrola wykazała, że procedury zapewniania bezpieczeństwa są przestrzegane. Kontrolę przeprowadzono w oparciu o: 1) dokonywany przegląd budynku, sal i pomieszczeń zespołu szkolno-przedszkolnego, w tym placu zabaw i terenu wokół budynku, 2) analizę dokumentacji, 3) obserwację sposobu organizowania spacerów i wycieczek, 4) obserwację sposobu organizowania zabaw w salach i na placu zabaw, 5) ocenę przestrzegania opracowanych i wprowadzonych procedur bezpieczeństwa w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 Należy nadal systematycznie zapewniać dzieciom bezpieczeństwo zarówno podczas zajęć realizowanych stacjonarnie w oddziałach przedszkolnych, jak i w czasie organizacji kształcenia na odległość – stanowi to priorytet w działalności szkoły Nauczyciele i personel szkoły znają i stosują procedury bezpieczeństwa oraz procedury bezpieczeństwa w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. W zespole w czasie obowiązywania reżimu sanitarnego realizowane są wytyczne MEiN-u i GIS-u. Należy w przyszłym roku dodać kontrolę bezpiecznej organizacji i prowadzenia dokumentacji wycieczek oraz wyjść poza teren zespołu szkolno-przedszkolnego Ogólne wnioski i rekomendacje do nadzoru wynikające z analizy wyników kontroli w roku szkolnym 2021/2022 W planie nadzoru w przyszłym roku należy uwzględnić: a) utrzymać kontrole stałe w zakresie: • prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania oraz pomocy PP, • poprawności organizacji i prowadzenia dokumentacji wycieczek oraz wyjść poza teren szkoły. Rekomendacje do zmian w nadzorze: do obszaru kontrola w planie nadzoru na przyszły rok szkolny włączyć należy kontrolę realizacji warunków podstawy programowej. 2. Analiza prowadzonych obserwacji Przedmiot obserwacji Wyniki obserwacji Mocne strony, wyniki i wnioski Obszary do rozwoju, rekomendacje Stosowane w oddziałach przedszkolnych metody pracy wspomagają dzieci w nabywaniu samodzielności i kreatywności. Nauczyciele szkoły rozwijają samodzielność, kreatywność i innowacyjność uczniów Nauczyciele stosują metody pracy służące nabywaniu przez dzieci w oddziałach przedszkolnych samodzielności i kreatywności. Nauczyciele oddziałów przedszkolnych kształtują dziecięce kompetencje z podstawy programowej oraz informują rodziców o postępach dzieci. Na obserwowanych zajęciach dominowały strategie podające. Nauczyciele stawiali przed uczniami zadania, które w większym stopniu umożliwiają im zapamiętywanie faktów, definicji, wykonywanie powtarzalnych procedur i wykorzystanie wiedzy w sytuacjach typowych, w mniejszym zaś pozwalają na rozumowanie złożone, dowodzenie, argumentowanie, dostrzeganie zależności i związków oraz możliwość wyboru rozwiązań. Wnioski Na zajęciach lekcyjnych nie ma miejsca na inicjatywy uczniów w zakresie uczenia się, innowacyjność, kreatywność. Zdecydowana większość nauczycieli ma problem z indywidualizacją pracy na lekcji online, aktywizowaniem uczniów objętych pomocą PP oraz uwzględnianiem potrzeb tych dzieci w procesach uczenia. Lekcja zwykle toczy się dla wszystkich tym samym tempem pracy, tymi samymi metodami i formami, uczniowie wykonują te same zadania w tym samym czasie • należy prowadzić obserwacje stosowanych przez nauczycieli metod pracy, za pomocą których kształtowane są samodzielność i kreatywność dzieci, • należy włączyć do obserwacji elementy związane z indywidualizacją pracy z dziećmi, szczególnie w przypadku dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną, • konieczne jest dawanie inicjatywny uczniom na lekcjach – rozwijanie ich innowacyjności i kreatywności Stosowane przez nauczycieli oddziałów przedszkolnych oraz nauczycieli szkoły środki i metody technologii informacyjno-komunikacyjnej pozwalają realizować zadania zarówno w trybie stacjonarnym, jak i w formie nauczania zdalnego Obserwacje zajęć realizowanych przez nauczycieli wskazują, że nauczyciele korzystają z technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zajęć z dziećmi. Korzystają m.in. z: ........................................... ............................................................................................ Nauczyciele oddziałów przedszkolnych przygotowują prezentacje multimedialne wprowadzające do tematu, nagrywają krótkie filmiki, stosują takie środki, jak: .......................................................................................... Nauczyciele, przesyłając rodzicom dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym materiały edukacyjne, zapewnili wymianę informacji między nauczycielem, dzieckiem oraz rodzicem. Nie zawsze rodzice przesyłali informację zwrotną, co może świadczyć o tym, że dziecko nie korzystało z propozycji nauczyciela. Wykorzystanie technologii informacyjnej w szerokim zakresie najczęściej pojawia się na informatyce i matematyce. Jeżeli technologie pojawiają się na innych przedmiotach, to nadal dominuje przedstawianie prezentacji, brak wykorzystania interaktywnego tablicy, telefonów i innych urządzeń do analizy, uczenia się czy podsumowywania omawianych treści. Wnioski Nauczyciele oddziałów przedszkolnych wykorzystują w pracy z dziećmi metody multimedialne, które pozwalają przygotować dzieci do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej, poprzez które kształtują samodzielność i kreatywność dzieci Konieczne jest systematyczne poznanie nowych możliwości korzystania z różnorodnych aplikacji technologii informacyjnej, by doskonalić umiejętności nauczycieli, które pozwolą urozmaicać ofertę zajęć dla dzieci. Nauczyciele oddziałów przedszkolnych nadal powinni korzystać z różnorodnych form doskonalenia zawodowego, by poznawać i stosować nowe technologie i rozwiązania w kształceniu na odległość Ogólne wnioski i rekomendacje do nadzoru wynikające z analizy wyników obserwacji w roku szkolnym 2021/2022 W planie nadzoru w przyszłym roku należy uwzględnić: 1) w planie obserwacji: • należy uwzględnić indywidualizację pracy z dziećmi/uczniami na zajęciach z uwzględnieniem potrzeb dzieci/uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną; 2) we wspomaganiu: • należy uwzględnić w doskonaleniu zewnętrznym i samokształceniu zespołowym tematykę związaną z indywidualizacją procesu uczenia oraz kształceniem takich umiejętności u uczniów, jak kreatywność, innowacyjność, samoocena. 3. Wspomaganie pracy zespołu szkolno-przedszkolnego Wspomaganie uwzględniało wnioski z nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny oraz potrzeby bieżące nauczycieli. Czynności podejmowane w zakresie udzielania pomocy nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych to: 1) przeprowadzenie diagnozy pracy zespołu szkolno-przedszkolnego (monitorowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji oraz efektów wdrażania podstawy programowej); przeprowadzona na zakończenie roku szkolnego 2021/2022 (w formie warsztatu, podczas którego diagnozowano pracę zespołu we wszystkich obszarach: kształcenie, wychowanie, opieka, profilaktyka, zarządzanie, współpraca z rodzicami i instytucjami); 2) zaplanowanie zorganizowania szkoleń i narad dla członków rady pedagogicznej w zakresie: ......................................................................... ............................................................................................................................................................................................................................. Analiza działań rozwojowych – motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego: Zakres wspomagania Wnioski ze wspomagania Udział w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych Nauczyciele uczestniczyli w szkoleniach w zakresie: .............................................................................................................................. W trakcie roku szkolnego nie odbyły się zaplanowane szkolenia dla nauczycieli: ......................................................................................................... Podczas ich organizowania zwracano szczególną uwagę na jakość prowadzonych zajęć, w tym zajęć realizowanych w trybie zdalnym, a także na dalsze poznawanie nowych form i metod pracy. Zadbano również o pozyskanie wiedzy w zakresie udzielania dzieciom/uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele prowadzili zajęcia otwarte (w obecności dyrektora zespołu szkolno-przedszkolnego, nauczycieli odbywających staż i innych nauczycieli) z wykorzystaniem metod i narzędzi typowych dla zajęć online, w których wskazano poprawny schemat prowadzenia zajęć. Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że dominującym modelem zajęć jest model podający. Model ten nie rozwija samodzielności ucznia, nie pozwala na popełnianie błędów, nie rozwija krytycznego myślenia. W roku szkolnym 2021/2022 nie dokonano ocen pracy nauczycieli. Dyrektor prowadził dla nauczycieli konsultacje i dawał wskazówki do prowadzenia zajęć, w tym zajęć realizowanych w trybie zdalnym. W bieżącym roku: a) .......... nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela mianowanego, b) .......... nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela dyplomowanego. Nauczyciele złożyli sprawozdania półroczne i roczne oraz końcowe Wspieranie rozwoju zawodowego i promowanie dobrych praktyk W zespole szkolno-przedszkolnym opracowano plan doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zostali oni zapoznani z procedurami awansu na kolejne stopnie zawodowe. Zajęcia prowadzone przez nauczycieli kontynuujących staż na stopień nauczyciela mianowanego oraz nauczycieli odbywających staż na stopień nauczyciela kontraktowego były obserwowane, omawiane i analizowane wraz z przydzielonym opiekunem stażu. W trakcie szkoleń członków rady pedagogicznej dokonywano wymiany informacji i materiałów dydaktycznych, w tym wymiany za pomocą środków przekazu elektronicznego Wnioski i rekomendacje dyrektora ze wspomagania: 1) Pracę nauczycieli wspiera korzystanie w codziennej praktyce szkolnej z wiedzy i umiejętności zdobytych podczas różnych form szkolenia, pozwala też na doskonalenie warsztatu pracy i przekłada się na jakość prowadzonych zajęć. 2) Nauczyciele powinni dzielić się wiedzą i umiejętnościami nie tylko podczas spotkań zespołów nauczycielskich, ale także w czasie zajęć otwartych. Ogólne wnioski i rekomendacje do nadzoru wynikające z analizy wyników wspomagania w roku szkolnym 2021/2022 W planie nadzoru w przyszłym roku należy: 1) we wspomaganiu należy uwzględnić działania szkoleniowe dostosowane tematyką i formą do potrzeb zespołu z wniosków z kontroli przeprowadzonej w poprzednim roku szkolnym, 2) w obszarze kontroli w planie nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2022/2023 należy uwzględnić sposoby prowadzenia zajęć, w tym metody i formy pracy, 3) należy zorganizować szkolenie dla członków rady pedagogicznej na temat jakości prowadzenia zajęć w szkole, w tym w oddziałach przedszkolnych. II. Informacja o działalności zespołu szkolno-przedszkolnego .................................... w .................................... w roku szkolnym 2021/2022 1. Działalność administracyjno-organizacyjna (dane podstawowe): W szkole zatrudnia się ...................... pracowników pedagogicznych, w tym: 1) ......................................................................................................................................................................................................................, 2) ......................................................................................................................................................................................................................, 3) ....................................................................................................................................................................................................................... Stopnie awansu zawodowego: 1) nauczyciele dyplomowani: ............., 2) nauczyciele mianowani: .................., 3) nauczyciele kontraktowi: ................, 4) nauczyciele stażyści: ....................... Na etatach administracyjnych i obsługi zatrudnionych jest ........... pracowników. Liczba dzieci w oddziałach przedszkolnych: ...................................... Liczba oddziałów: .............................. Liczba uczniów szkole:........................ Liczba oddziałów w szkole: ....................... Wnioski z działalności administracyjno-organizacyjnej szkoły: 2. Informacja na temat działalności rady pedagogicznej w roku szkolnym 2021/2022 1) uchwały i wnioski podjęte przez radę pedagogiczną Lp. Nazwa uchwały Sposób realizacji Wnioski 1. Uchwała w sprawie zmian w treści statutu zespołu szkolno-przedszkolnego Zrealizowano ........................................................ 2. .................................................................................................. ...................................................... ........................................................ 2) realizacja szkoleń rady pedagogicznej Lp. Nazwa szkolenia Data realizacji Wnioski 1. Trening kreatywności ........................... ............................................................................................ 2. ......................................................................................... ........................... ............................................................................................ 3) zorganizowane przez radę pedagogiczną konkursy i imprezy szkolno-przedszkolne Nazwa konkursu/imprezy zorganizowanego/zorganizowanej w szkole Data realizacji / liczba dzieci/uczniów biorących udział Wnioski/efekty/sukcesy/porażki 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... Nazwa konkursu / imprezy zewnętrznej 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... 4) współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym Udział rodziców w życiu szkoły / inicjatywy rodziców na rzecz szkoły Data realizacji Wnioski / efekty współpracy 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... Działania szkoły realizowane we współpracy ze środowiskiem lokalnym 1) .................................................................................... 2) .................................................................................... 3) .................................................................................... ......................................... ......................................... ......................................... .......................................................................................... .......................................................................................... .......................................................................................... 5) wychowanie i opieka Wnioski z diagnozy wychowawczej grup Wnioski z wprowadzonych w szkole tradycji i obrzędowości Wnioski z pomocy organizowanej dzieciom/uczniom z trudnościami wychowawczymi 1) ................................................................... 2) ................................................................... 3) ................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 6) kształcenie Wnioski z analizy (badania) poziomu osiągnięć edukacyjnych Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (z pracy specjalistów: logopedy, terapeuty) Wnioski z organizacji dodatkowych zajęć dla dzieci/uczniów 1) ................................................................... 2) ................................................................... 3) ................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 1) ..................................................................... 2) ..................................................................... 3) ..................................................................... 7) podsumowanie: a) w szkole podejmowane są / nie są podejmowane działania wynikające z nadzoru pedagogicznego (wskazać ewentualne uchybienia), b) w kolejnym roku szkolnym należy podjąć następujące działania mające na celu poprawę funkcjonowania szkoły:  ....................................................................................................................................................................................................,  ..................................................................................................................................................................................................... (miejscowość, data) (podpis dyrektora zespołu szkolno-przedszkolnego)