Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Kontrola kształtowania i respektowania właściwych postaw, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie uczniów
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618).
Metryczka:
Data kontroli .....................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko kontrolowanego ...............................................................................................................................
Nauczany przedmiot ......................................................................................................................................................
Klasa ...................................................................................................................................................................................
Cele kontroli:
• sposoby kształtowania właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie,
• realizacja treści programu wychowawczo-profilaktycznego w zakresie wrażliwości na prawdę i piękno.
Obszary kontroli Potwierdzenie w dokumentacji
Uwagi, wyjaśnienie, uzasadnienie
Tak Nie
Nauczyciele w bieżącej pracy z uczniami kształtują postawy szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie na wszystkich zajęciach (dydaktycznych i wychowawczych)
Wychowawcy i nauczyciele współpracują w zakresie respektowania właściwych norm społecznych (zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad funkcjonowania szkoły w czasie pandemii, przestrzeganie higieny i bezpieczeństwa – mycie i dezynfekcja rąk, noszenie maseczek)
Współpraca pedagoga szkolnego z wychowawcami w zakresie kształtowania postaw szlachetności: organizacja wspólnych przedsięwzięć, teatrów profilaktycznych, konkursów, wystaw itp.
Realizacja zadań wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego dotyczących wrażliwości na prawdę i dobro (proszę podać przykłady podjętych działań w kolumnie „Uwagi”)
Przykłady tematów zajęć z wychowawcą realizujących kierunki polityki oświatowej w roku szkolnym 2021/2022 (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Przykłady tematów zajęć z wychowawcą realizujących treści w zakresie dbałości o zdrowie swoje i innych (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Przykłady podjętych działań w zakresie integracji zespołu klasowego, szczególnie po powrocie do szkoły po czasie zdalnego nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Przykłady działań wychowawcy w zakresie kształtowania norm społecznych (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy:
Opinia nauczycieli i wychowawców w zakresie kształtowania właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie, realizacja treści programu wychowawczo-profilaktycznego w zakresie wrażliwości na prawdę i piękno:
Termin realizacji zaleceń pokontrolnych:
(data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)