Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Kontrola współpracy nauczycieli w organizowaniu, realizowaniu i modyfikowaniu procesów edukacyjnych
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618).
Metryczka:
Data kontroli .....................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko kontrolowanego ...............................................................................................................................
Nauczany przedmiot ......................................................................................................................................................
Klasa ...................................................................................................................................................................................
Cele kontroli:
• systematyczność i poprawność prowadzonej dokumentacji zajęć szkolnych, pozalekcyjnych i innych.
• współpraca zespołów nauczycielskich,
• zasadność podejmowanych działań i ich wpływ na procesy edukacyjne,
• organizowanie i modyfikowanie działań.
Rodzaj kontrolowanej dokumentacji: dzienniki zajęć, protokoły spotkań zespołów nauczycielskich, inna dokumentacja.
Obszary kontroli Potwierdzenie w dokumentacji
Uwagi, wyjaśnienie, uzasadnienie
Tak Nie
Nauczyciel współpracuje w zespole przedmiotowym lub wychowawczym nauczycieli.
Nauczyciele wspólnie planują i organizują procesy edukacyjne (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Procesy edukacyjne podlegają modyfikacji w ramach analizy ich skuteczności (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciele wspólnie rozwiązują problemy, szukają rozwiązań (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciele wspólnie analizują efekty własnej pracy, dążą do poprawy jakości nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Wspólnie opracowują kalendarz uroczystości i imprez, dokonują wyboru najbardziej wartościowych działań
Wychowawcy i nauczyciele realizują kierunki polityki oświatowej państwa (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciele realizują kompetencje kluczowe w procesie edukacyjnym (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciele dzielą się wiedzą i umiejętnościami z innymi (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy:
Opinia nauczyciela na temat efektów współpracy w zespołach nauczycielskich:
Termin realizacji zaleceń pokontrolnych:
(data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)