Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Kontrola efektywności pracy na zajęciach lekcyjnych oraz indywidualizacja procesu nauczania Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618). Metryczka: Data kontroli ..................................................................................................................................................................... Imię i nazwisko kontrolowanego ............................................................................................................................... Nauczany przedmiot ...................................................................................................................................................... Klasa ................................................................................................................................................................................... Cele kontroli: • realizacja treści podstawy programowej pod kątem efektów nauczania, • indywidualizowanie pracy na lekcjach, • dostosowania wymagań do potrzeb uczniów. Rodzaj kontrolowanej dokumentacji: dzienniki zajęć, dokumentacja nauczania. Obszary kontroli Potwierdzenie w dokumentacji Uwagi, wyjaśnienie, uzasadnienie Tak Nie Sposoby przedstawiania uczniom celów lekcji (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Formy indywidualizacji pracy z uczniem na lekcji (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Stosowane metody pracy, w tym aktywizujące (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Praca z uczniem zdolnym (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Efekty nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Zastosowane pomoce dydaktyczne i ich skuteczność (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Dostosowanie wymagań dla uczniów z dysfunkcjami, zgodnie z zaleceniami PPP (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkoleń w procesie nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Skuteczność oceniania w motywowaniu uczniów do nauki (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Udział uczniów w konkursach (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Skuteczność metod pracy podczas zajęć wyrównawczych (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Komunikacja z rodzicami i jej wpływ na efekty nauczania dzieci i młodzieży (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Wyniki egzaminów zewnętrznych i badania osiągnięć uczniów świadczą o efektach nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Organizacja procesów nauczania pozwala uczniom powiązać różne dziedziny wiedzy i wykorzystać je w życiu (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Nauczyciel kształtuje u uczniów umiejętność uczenia się (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Nauczyciel dla podwyższenia jakości nauczania wykorzystuje wnioski z nadzoru pedagogicznego z poprzedniego roku (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Nauczyciel wykorzystuje wnioski z analizy egzaminów zewnętrznych dla jakości nauczania swojego przedmiotu (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Nauczyciel przekazuje uczniom informację zwrotną, dzięki której uczeń wie, co robi dobrze nad czym musi jeszcze popracować. (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy: Opinia nauczyciela o efektach nauczania oraz indywidualizacji pracy z uczniami: Termin realizacji zaleceń pokontrolnych: (data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)