Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Kontrola efektywności pracy na zajęciach lekcyjnych oraz indywidualizacja procesu nauczania
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618).
Metryczka:
Data kontroli .....................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko kontrolowanego ...............................................................................................................................
Nauczany przedmiot ......................................................................................................................................................
Klasa ...................................................................................................................................................................................
Cele kontroli:
• realizacja treści podstawy programowej pod kątem efektów nauczania,
• indywidualizowanie pracy na lekcjach,
• dostosowania wymagań do potrzeb uczniów.
Rodzaj kontrolowanej dokumentacji: dzienniki zajęć, dokumentacja nauczania.
Obszary kontroli Potwierdzenie w dokumentacji Uwagi, wyjaśnienie, uzasadnienie
Tak Nie
Sposoby przedstawiania uczniom celów lekcji (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Formy indywidualizacji pracy z uczniem na lekcji (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Stosowane metody pracy, w tym aktywizujące (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Praca z uczniem zdolnym (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Efekty nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Zastosowane pomoce dydaktyczne i ich skuteczność (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Dostosowanie wymagań dla uczniów z dysfunkcjami, zgodnie z zaleceniami PPP (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Wykorzystanie wiedzy i umiejętności zdobytych podczas szkoleń w procesie nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Skuteczność oceniania w motywowaniu uczniów do nauki (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Udział uczniów w konkursach (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Skuteczność metod pracy podczas zajęć wyrównawczych (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Komunikacja z rodzicami i jej wpływ na efekty nauczania dzieci i młodzieży (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Wyniki egzaminów zewnętrznych i badania osiągnięć uczniów świadczą o efektach nauczania (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Organizacja procesów nauczania pozwala uczniom powiązać różne dziedziny wiedzy i wykorzystać je w życiu (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciel kształtuje u uczniów umiejętność uczenia się (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciel dla podwyższenia jakości nauczania wykorzystuje wnioski z nadzoru pedagogicznego z poprzedniego roku (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciel wykorzystuje wnioski z analizy egzaminów zewnętrznych dla jakości nauczania swojego przedmiotu (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciel przekazuje uczniom informację zwrotną, dzięki której uczeń wie, co robi dobrze nad czym musi jeszcze popracować. (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy:
Opinia nauczyciela o efektach nauczania oraz indywidualizacji pracy z uczniami:
Termin realizacji zaleceń pokontrolnych:
(data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)