Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Kontrola bezpiecznego i celowego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej w procesie nauczania
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618).
Metryczka:
Data kontroli .....................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko kontrolowanego ...............................................................................................................................
Nauczany przedmiot ......................................................................................................................................................
Klasa ...................................................................................................................................................................................
Cele kontroli:
• realizacja treści podstawy programowej z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych, szczególnie w trakcie nauczania zdalnego,
• przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ochrona przed cyberprzemocą.
Rodzaj kontrolowanej dokumentacji: dzienniki zajęć, inna dokumentacja.
Obszary kontroli Potwierdzenie w dokumentacji
Uwagi, wyjaśnienie, uzasadnienie
Tak Nie
Nauczyciel stosuje technologię informacyjno-komunikacyjną i techniki zdalnego nauczania
Nauczyciel jest świadomy zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z informacji w sieci
Nauczyciel odbył szkolenia z zakresu cyberprzemocy i zagrożeń w sieci
Uczniowie zostali poinformowani i wiedzą, jakie są realne zagrożenia w sieci
Przykłady omawianych treści na lekcjach z zakresu niebezpieczeństwa w cyberprzestrzeni
Zastosowana w szkole technologia informacyjno-komunikacyjna pozwala na realizację procesu edukacyjnego w codziennej pracy z uczniami
Nauczyciel wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa w sieci, nabytych w trakcie szkoleń (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Rodzice uczniów zostali poinformowani przez nauczyciela o zagrożeniach w sieci (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Nauczyciel korzysta z aplikacji i programów objętych zabezpieczeniami przed niewłaściwymi treściami (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”)
Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy:
Opinia nauczyciela o sposobach zapewnienia bezpieczeństwa w sieci i korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej podczas zajęć i lekcji:
Termin realizacji zaleceń pokontrolnych:
(data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)