Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Kontrola bezpiecznego i celowego wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnej w procesie nauczania Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618). Metryczka: Data kontroli ..................................................................................................................................................................... Imię i nazwisko kontrolowanego ............................................................................................................................... Nauczany przedmiot ...................................................................................................................................................... Klasa ................................................................................................................................................................................... Cele kontroli: • realizacja treści podstawy programowej z wykorzystaniem technik informacyjno-komunikacyjnych, szczególnie w trakcie nauczania zdalnego, • przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i ochrona przed cyberprzemocą. Rodzaj kontrolowanej dokumentacji: dzienniki zajęć, inna dokumentacja. Obszary kontroli Potwierdzenie w dokumentacji Uwagi, wyjaśnienie, uzasadnienie Tak Nie Nauczyciel stosuje technologię informacyjno-komunikacyjną i techniki zdalnego nauczania Nauczyciel jest świadomy zagrożeń płynących z niewłaściwego korzystania z informacji w sieci Nauczyciel odbył szkolenia z zakresu cyberprzemocy i zagrożeń w sieci Uczniowie zostali poinformowani i wiedzą, jakie są realne zagrożenia w sieci Przykłady omawianych treści na lekcjach z zakresu niebezpieczeństwa w cyberprzestrzeni Zastosowana w szkole technologia informacyjno-komunikacyjna pozwala na realizację procesu edukacyjnego w codziennej pracy z uczniami Nauczyciel wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa w sieci, nabytych w trakcie szkoleń (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Rodzice uczniów zostali poinformowani przez nauczyciela o zagrożeniach w sieci (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Nauczyciel korzysta z aplikacji i programów objętych zabezpieczeniami przed niewłaściwymi treściami (proszę podać przykłady w kolumnie „Uwagi”) Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy: Opinia nauczyciela o sposobach zapewnienia bezpieczeństwa w sieci i korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej podczas zajęć i lekcji: Termin realizacji zaleceń pokontrolnych: (data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)