Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Kontrola przestrzegania zasad oceniania i klasyfikowania uczniów Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618). Metryczka: Data kontroli ..................................................................................................................................................................... Imię i nazwisko kontrolowanego ............................................................................................................................... Nauczany przedmiot ...................................................................................................................................................... Klasa ................................................................................................................................................................................... Cele kontroli: • systematyczność i poprawność oceniania, zgodnie z przepisami prawa i przyjętymi w szkole zasadami oceniania. Rodzaj kontrolowanej dokumentacji: kontrola dzienników lekcyjnych, arkuszy ocen. Obszary kontroli przestrzegania zasad oceniania i klasyfikowania Potwierdzenie w dokumentacji Uwagi, wyjaśnienie, uzasadnienie Tak Nie Stosowanie zasad oceniania zgodnie z Ustawą o systemie oświaty, Rozporządzeniem w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz wewnątrzszkolnymi zasadami oceniania Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz możliwości psychofizycznych Zgodność częstotliwości oceniania ze szkolnymi zasadami oceniania, zawartymi w statucie szkoły Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom Skutecznie poinformowano rodziców o: • wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania, • sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, • warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych, • warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania, • warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna z zachowania Arkusze ocen są prowadzone na bieżąco i zgodnie z przepisami prawa oświatowego Arkusze ocen są przechowywane w bezpiecznym miejscu Wychowawcy ustalają klasyfikacyjne oceny zachowania, zgodnie z procedurą Ocenę zachowania ustala wychowawca w porozumieniu z nauczycielami uczącymi w danej klasie oraz z uczniami tej klasy, jak również w oparciu o samoocenę ucznia ocenianego. Uczniowie i rodzice są powiadomieni o proponowanej klasyfikacyjnej ocenie niedostatecznej z przedmiotów i nagannego zachowania na miesiąc przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej Uczniowie i rodzice są powiadomieni o wszystkich ustalonych ocenach klasyfikacyjnych i ocenie zachowania na tydzień przed posiedzeniem rady klasyfikacyjnej Poprawy ocen są prowadzone na bieżąco i wystawiane zgodnie ze szkolnymi zasadami oceniania Egzaminy poprawkowe są przeprowadzane zgodnie z procedurami i przepisami prawa oświatowego Kontroli podlega dokumentacja egzaminu poprawkowego Egzaminy klasyfikacyjne są przeprowadzane zgodnie z procedurami i przepisami prawa oświatowego Kontroli podlega dokumentacja egzaminu klasyfikacyjnego Sprawdzian wiadomości i umiejętności został przeprowadzony w wyniku stwierdzenia niezgodności z przepisami dotyczącymi trybu ustalania oceny rocznej klasyfikacyjnej lub rocznej z zachowania W wyniku oceniania bieżącego uczeń otrzymuje wskazówki do samodzielnego planowania swojego rozwoju Należy podać przykłady: Uczeń jest systematycznie informowany o poziomie jego osiągnięć i jego zachowaniu Należy podać przykłady: Nauczyciel udziela uczniowi pomocy i motywuje go do nauki poprzez przekazywanie informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien dalej się uczyć. Należy podać przykłady: Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy: Opinia nauczyciela o zasadach oceniania, uwagi i propozycje: Termin realizacji zaleceń pokontrolnych: (data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)