Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Kontrola poprawności opracowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz wyspecjalizowanej oceny poziomu funkcjonowania ucznia w szkole Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618). Metryczka: Data kontroli ..................................................................................................................................................................... Imię i nazwisko kontrolowanego ............................................................................................................................... Nauczany przedmiot ...................................................................................................................................................... Klasa ................................................................................................................................................................................... Cele kontroli: • systematyczność i poprawność prowadzonej dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych i wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia w szkole Rodzaj kontrolowanej dokumentacji:......................................................................................................................... Zawartość Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego Spostrzeżenia, wyniki kontroli Uwagi Tak Nie Program zawiera dane ucznia i szkoły Zawiera informacje o nr orzeczenia, dacie wydania i poradni psychologiczno-pedagogicznej Określa czas realizacji programu Określa rodzaj niepełnosprawności Wskazuje cele edukacyjne Wskazuje cele terapeutyczne Zakres specyficznych dostosowań na poszczególnych przedmiotach Zakres zintegrowanych działań nauczycieli, deklaracje podejmowanych działań Ustalenie form pomocy udzielanych uczniom przez nauczycieli, ze wskazaniem godzin zajęć przydzielonych przez dyrektora. Zastosowanie form i metod pracy Formy współpracy z rodzicami Podjęcie współpracy z instytucjami wspierającymi udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej Opisuje szczegółowo zakres dostosowań (warunki szkoły, stanowisko pracy, organizację zajęć, egzekwowanie wiedzy, kryteria wymagań, środki dydaktyczne i sprzęt wykorzystywany podczas zajęć) Ewaluacja programu, osiągnięte efekty, podpisy wszystkich współdziałających nauczycieli Zawartość arkusza wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia Spostrzeżenia, wyniki kontroli Uwagi TAK NIE W arkuszu zawarto dane ucznia i szkoły Określono źródła pozyskanych informacji (orzeczenie, opinia poradni, rodzice, nauczyciele, pedagog, psycholog, lekarz, wychowawca, kurator sądowy, logopeda, doradca zawodowy i inni) Zawarto szczegółowe opinie pochodzące od wskazanych źródeł Dokonano analizy wytworów uczniów Określono obszary funkcjonowania ucznia w szkole (komunikacja, sprawność fizyczna, zmysły, procesy poznawacze, sprawność manualna, emocje, sfera społeczna, samodzielność, uzdolnienia, stan zdrowia i inne) Określono mocne i słabe strony ucznia Wskazano potrzeby wynikające z przeprowadzonej diagnozy ucznia. Wskazano efekty dotychczasowo udzielanej pomocy uczniowi, dokonano jej oceny Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia został podpisany przez osoby dokonujące oceny Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy: Opinia pedagoga o realizacji Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego: Termin realizacji zaleceń pokontrolnych: (data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)