Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Kontrola poprawności opracowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz wyspecjalizowanej oceny poziomu funkcjonowania ucznia w szkole
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618).
Metryczka:
Data kontroli .....................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko kontrolowanego ...............................................................................................................................
Nauczany przedmiot ......................................................................................................................................................
Klasa ...................................................................................................................................................................................
Cele kontroli:
• systematyczność i poprawność prowadzonej dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych i wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia w szkole
Rodzaj kontrolowanej dokumentacji:.........................................................................................................................
Zawartość Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego Spostrzeżenia, wyniki kontroli Uwagi
Tak Nie
Program zawiera dane ucznia i szkoły
Zawiera informacje o nr orzeczenia, dacie wydania i poradni psychologiczno-pedagogicznej
Określa czas realizacji programu
Określa rodzaj niepełnosprawności
Wskazuje cele edukacyjne
Wskazuje cele terapeutyczne
Zakres specyficznych dostosowań na poszczególnych przedmiotach
Zakres zintegrowanych działań nauczycieli, deklaracje podejmowanych działań
Ustalenie form pomocy udzielanych uczniom przez nauczycieli, ze wskazaniem godzin zajęć przydzielonych przez dyrektora.
Zastosowanie form i metod pracy
Formy współpracy z rodzicami
Podjęcie współpracy z instytucjami wspierającymi udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Opisuje szczegółowo zakres dostosowań (warunki szkoły, stanowisko pracy, organizację zajęć, egzekwowanie wiedzy, kryteria wymagań, środki dydaktyczne i sprzęt wykorzystywany podczas zajęć)
Ewaluacja programu, osiągnięte efekty, podpisy wszystkich współdziałających nauczycieli
Zawartość arkusza wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia Spostrzeżenia, wyniki kontroli Uwagi
TAK NIE
W arkuszu zawarto dane ucznia i szkoły
Określono źródła pozyskanych informacji (orzeczenie, opinia poradni, rodzice, nauczyciele, pedagog, psycholog, lekarz, wychowawca, kurator sądowy, logopeda, doradca zawodowy i inni)
Zawarto szczegółowe opinie pochodzące od wskazanych źródeł
Dokonano analizy wytworów uczniów
Określono obszary funkcjonowania ucznia w szkole (komunikacja, sprawność fizyczna, zmysły, procesy poznawacze, sprawność manualna, emocje, sfera społeczna, samodzielność, uzdolnienia, stan zdrowia i inne)
Określono mocne i słabe strony ucznia
Wskazano potrzeby wynikające z przeprowadzonej diagnozy ucznia.
Wskazano efekty dotychczasowo udzielanej pomocy uczniowi, dokonano jej oceny
Arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia został podpisany przez osoby dokonujące oceny
Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy:
Opinia pedagoga o realizacji Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego:
Termin realizacji zaleceń pokontrolnych:
(data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)