Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Kontrola realizacji programów nauczania Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618). Metryczka: Data kontroli ..................................................................................................................................................................... Imię i nazwisko kontrolowanego ............................................................................................................................... Nauczany przedmiot ...................................................................................................................................................... Klasa ................................................................................................................................................................................... Cele kontroli: • ocena zgodności programów nauczania z podstawą programową, • realizacja kierunków polityki oświatowej w roku szkolnym 2021/2022, • dostosowanie programu nauczania do możliwości uczniów oraz indywidualizowania pracy z uczniami na lekcjach. Przedmiot kontroli programów nauczania Nazwa programu nauczania Opis programu zgodnie z przedmiotem kontroli Wnioski i rekomendacje z nadzoru pedagogicznego • zgodność z podstawą programową, • zgodność z kierunkami polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolnym, • poziom dostosowania do potrzeb i możliwości uczniów, • program nauczania pozwala na indywidualizację pracy na lekcjach, w tym przy pracy zdalnej • uczniowie wymagają motywacji, zachęcenia do samodzielnych działań, wyniki egzaminu ósmoklasisty nie są satysfakcjonujące, • należy kształtować postawy prospołeczne: uczyć wzajemnej tolerancji, rozumienia potrzeb innych ludzi, umiejętności współpracy na zasadach partnerstwa, przyjaźni i szacunku, promować wolontariat Ocena programu nauczania Informacje o programie Odpowiedzi nauczyciela kontrolowanego Tak Nie Nie wiem Program wskazuje przedmiot nauczania Informuje o typie szkoły i etapie edukacyjnym Wskazuje tytuł i autora Prezentuje założenia programowe (charakterystykę programu) Określa wymiar godzin do realizacji treści programowych Podaje jasno i konkretnie sposoby i warunki realizacji treści programowych (rodzaj zajęć, wykorzystane pomoce naukowe) Precyzuje ogólne i szczegółowe cele nauczania Zawiera treści nauczania zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego Uwzględnienie indywidualizacji pracy z uczniem w zależności od ich potrzeb i możliwości oraz warunków realizacji treści programowych Opis osiągnięć uczniów Kryteria oceniania/kryteria wymagań stawianych uczniom Ewaluacja programu Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy: Opinia nauczyciela o programie nauczania: Termin realizacji zaleceń pokontrolnych: (data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)