Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Kontrola realizacji programów nauczania
Podstawa prawna:
• Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.),
• Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 1 września 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 1618).
Metryczka:
Data kontroli .....................................................................................................................................................................
Imię i nazwisko kontrolowanego ...............................................................................................................................
Nauczany przedmiot ......................................................................................................................................................
Klasa ...................................................................................................................................................................................
Cele kontroli:
• ocena zgodności programów nauczania z podstawą programową,
• realizacja kierunków polityki oświatowej w roku szkolnym 2021/2022,
• dostosowanie programu nauczania do możliwości uczniów oraz indywidualizowania pracy z uczniami na lekcjach.
Przedmiot kontroli programów nauczania Nazwa programu nauczania Opis programu zgodnie z przedmiotem kontroli Wnioski i rekomendacje z nadzoru pedagogicznego
• zgodność z podstawą programową,
• zgodność z kierunkami polityki oświatowej państwa na bieżący rok szkolnym,
• poziom dostosowania do potrzeb i możliwości uczniów,
• program nauczania pozwala na
indywidualizację pracy na lekcjach, w tym przy pracy zdalnej • uczniowie wymagają motywacji, zachęcenia do samodzielnych działań, wyniki egzaminu ósmoklasisty nie są satysfakcjonujące,
• należy kształtować postawy prospołeczne: uczyć wzajemnej tolerancji, rozumienia potrzeb innych ludzi, umiejętności współpracy na zasadach partnerstwa, przyjaźni i szacunku, promować wolontariat
Ocena programu nauczania
Informacje o programie Odpowiedzi nauczyciela kontrolowanego
Tak Nie Nie wiem
Program wskazuje przedmiot nauczania
Informuje o typie szkoły i etapie edukacyjnym
Wskazuje tytuł i autora
Prezentuje założenia programowe (charakterystykę programu)
Określa wymiar godzin do realizacji treści programowych
Podaje jasno i konkretnie sposoby i warunki realizacji treści programowych (rodzaj zajęć, wykorzystane pomoce naukowe)
Precyzuje ogólne i szczegółowe cele nauczania
Zawiera treści nauczania zgodne z podstawą programową kształcenia ogólnego
Uwzględnienie indywidualizacji pracy z uczniem w zależności od ich potrzeb i możliwości oraz warunków realizacji treści programowych
Opis osiągnięć uczniów
Kryteria oceniania/kryteria wymagań stawianych uczniom
Ewaluacja programu
Wnioski, rekomendacje i zalecenia do dalszej pracy:
Opinia nauczyciela o programie nauczania:
Termin realizacji zaleceń pokontrolnych:
(data i podpis nauczyciela kontrolowanego) (podpis osoby kontrolującej)