Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Uchwała nr … Rady Pedagogicznej Szkoły …………… z …… r. w sprawie zmian w zasadach oceniania wewnątrzszkolnego zawartych w statucie szkoły (oceny bieżące – rezygnacja ze stopni i rezygnacja ze sprawdzianów) Na podstawie art. 72 ust. 1 w zw. z art. 82 ust. 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.) uchwala się, co następuje: § 1 Dokonuje się zmiany § 10 statutu poprzez nadanie mu następującego brzmienia: § 10 1. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu: 1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie, 2) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie mu informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć, 3) udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju, 4) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu, 5) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o jego szczególnych uzdolnieniach, 6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno wychowawczej. 2. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: 1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, 2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania, 3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, 4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych, 5) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, 6) ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. 3. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w Szkole programów nauczania, 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w Szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych. 4. Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o: 1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania, 2) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów, 3) warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych. 5. Nauczyciel uzasadnia ustaloną ocenę poprzez: 1) bieżący komentarz ustny, 2) recenzję pod pracą, 3) omówienie zasad oceniania prac pisemnych podczas analizy ich wyników, 4) rozmowę indywidualną z rodzicami w czasie konsultacji, zebrań z rodzicami oraz indywidualnych rozmów w oparciu o wymagania edukacyjne. 6. W klasach I–III ocena klasyfikacyjna jest oceną opisową. 7. Oceny bieżące w szkole są ocenami opisowymi. 8. Ocena opisowa, o której mowa w ust. 6 i 7, powinna spełniać następujące funkcje: 1) diagnostyczną – dającą odpowiedź na pytanie, jak daleko w rozwoju jest uczeń względem wymagań stawianych przez nauczyciela, 2) informacyjną – przekazującą informacje, co dziecko zdołało opanować, poznać, zrozumieć, udoskonalić, 3) korekcyjną – odpowiadającą na pytania, nad czym uczeń musi jeszcze popracować, 4) motywacyjną – zachęcającą ucznia do samorozwoju, dalszego wysiłku, dającą wiarę we własne siły i nadzieję na osiągnięcie sukcesu. 9. Nauczyciel analizuje pracę ucznia w czasie lekcji i na tej podstawie wystawia ocenę bieżącą. § 2 Wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi szkoły. § 3 Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września …………… r. ………………………………. (przewodniczący rady pedagogicznej)