Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Hello Spring! Scenariusz zajęć z języka angielskiego dla klas IV Opracowała: Aleksandra Marchwian GRUPA WIEKOWA: uczniowie klas IV szkoły podstawowej. CZAS TRWANIA: 45 minut. CELE: • powtórzenie nazw miesięcy oraz zmysłów człowieka, • poznanie słownictwa związanego z wiosną, • ćwiczenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. FORMY PRACY: • grupowa, • w parach, • indywidualna. POMOCE DYDAKTYCZNE: • pocięte na puzzle obrazki przedstawiające wiosenne słownictwo (rain, buds, sun, butterfly, ladybird, frog, bee, leaves), • tablica interaktywna (lub monitor czy telewizor) z dostępem do internetu, • czerwone i zielone kartoniki (po jednym zestawie dla każdego ucznia), • wydrukowane karty do gry memory (dla każdej grupy), • karteczki z napisanymi częściami ciała oraz odpowiadającymi im zmysłami (nose –smell, eyes – see, hand – touch, ear – hear, mouth – taste), • biały papier w formacie A4 (arkusz dla każdego ucznia) oraz kolorowe kredki/mazaki. O SCENARIUSZU: Scenariusz zajęć z języka angielskiego stanowi znakomitą lekcję wprowadzającą słownictwo związane z wiosną. To również doskonała okazja do tego, aby powtórzyć nazwy miesięcy oraz zagadnienia dotyczące zmysłów. Podczas lekcji wykorzystamy nowoczesne technologie oraz aktywności, które będą ciekawe dla uczniów. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Rozgrzewka językowa – miesiące Podziel uczniów na kilka mniejszych grup (cztero–pięcioosobowych). Poproś każdą grupę o przypomnienie sobie angielskich nazw miesięcy. Uczniowie mogą to robić na mniejszych karteczkach, które następnie przyczepicie do tablicy. Razem dopasujcie poszczególne miesiące do odpowiadających im pór roku, umieszczając je w odpowiednich miejscach diagramu narysowanego na tablicy. Możesz spytać o ulubione miesiące i upewnić się, że wszyscy wiedzą, jaki aktualnie mamy miesiąc. 2. Wprowadzenie słownictwa Uczniom w tych samych grupach rozdaj po jednym zestawie puzzli. Poproś ich o ułożenie wspólnymi siłami obrazków. Zwróć uwagę, by pocięte obrazki nie były ani za łatwe, ani za trudne. Gdy uczniowie skończą pracę, omówcie, co znajduje się na obrazkach oraz jak nazywają się poszczególne zwiastuny wiosny. Poproś uczniów o dopasowanie poznanych nowych słów do jednej z pór roku (wiosny). 3. Film Na tablicy interaktywnej lub monitorze wyświetl uczniom film, który znajdziesz w kodzie QR na dole strony. Poproś grupy, aby podnosiły obrazek, który ułożyły w poprzednim zadaniu, gdy usłyszą w filmie jego nazwę. Zatrzymuj klip w trudniejszych momentach i upewniaj się, że wszyscy uczniowie rozumieją główne przesłanie filmu. 4. Omówienie filmiku – prawda/fałsz Rozdaj uczniom czerwone i zielone kartoniki (możesz wykorzystać również karty Plickers). Kolejno formułuj zdania dotyczące filmu i proś uczniów o odniesienie się do nich w formie „prawda” (zielony kartonik) i „fałsz” (czerwony kartonik). Przykładowe zdania: • The days are short in spring. • In spring many animals come out after winter hibernation. Jeśli chcesz, możesz przeprowadzić to zadanie w formie rywalizacji pomiędzy drużynami. 5. Utrwalenie słownictwa – gra memory Rozdaj grupom zestawy kart do gry w memory i poproś o rozegranie partii wewnątrz grupy. Monitoruj postępy i poprawność używanego słownictwa. Karty do gry znajdziesz w kodzie QR poniżej. 6. Zmysły Przypomnijcie sobie wspólnie zmysły człowieka oraz organy, z którymi się łączą. Następnie rozdaj uczniom kartoniki z częściami ciała lub zmysłami (każdy uczeń powinien otrzymać tylko jeden kartonik). Poproś, by uczniowie odnaleźli swoją drugą połowę pary narząd–zmysł, a następnie usiedli razem. W tej parze będą pracowali w kolejnym zadaniu. Jeśli w klasie jest większa liczba uczniów, przygotuj podwójny lub potrójny zestaw i upewnij się, że każdy odnajdzie swoją parę. 7. Utrwalenie słownictwa i zmysłów Zagrajcie w utrwalającą wiosenne słownictwo i zmysły grę online. Możecie grać indywidualnie na własnych urządzeniach, w parach lub wszyscy razem na tablicy interaktywnej. Link do gry znajdziesz w kodzie QR poniżej. 8. Wiosenna scena – rysowanie Rozdaj uczniom biały papier i wyjaśnij, że indywidualnym zadaniem każdego ucznia będzie narysowanie wiosennej sceny zgodnie z podanymi przez ciebie wskazówkami. Następnie szczegółowo opisuj elementy, które uczniowie mają zawrzeć na swoim rysunku (od żółtego słońca w prawym górnym rogu po zieloną żabę siedzącą na liściu przy stawie). Postaraj się wykorzystać całość lub przynajmniej większość słownictwa z lekcji. Na koniec porównajcie swoje dzieła. Uczniowie mogą ponadto opisać poszczególne elementy swoich rysunków, tworząc tym samym własny minisłowniczek. MATERIAŁY: Film o wiośnie na YouTubie Gra memory do druku Gra online