Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Wniosek
o nadanie Nagrody Ministra właściwego do oświaty i wychowania/
……………… Kuratora Oświaty*
Imię i nazwisko nauczyciela
Data i miejsce urodzenia
Miejsce pracy (nazwa, adres)
Zajmowane stanowisko
Wykształcenie (specjalność)
Ukończone studia podyplomowe (kursy kwalifikacyjne)
Staż pracy w szkole
Ostatnia ocena pracy wraz ze wskazaniem daty oraz stwierdzenia uogólniającego
Informacje o otrzymanych Nagrodach Ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania ze wskazaniem dat ich otrzymania
Informacje o otrzymanych Nagrodach Kuratora Oświaty ze wskazaniem dat ich otrzymania
Informacje o otrzymanych nagrodach dyrektora szkoły ze wskazaniem dat ich otrzymania
Uzasadnienie
posiada wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej, w tym w realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły,
w szczególności w zakresie**:
a) kształtowania najważniejszych umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego:
• diagnozowanie i analizowanie umiejętności i wiadomości uczniów,
• uzyskiwanie przez uczniów bardzo dobrych wyników egzaminu zewnętrznego z języka polskiego,
• przygotowanie do konkursu przedmiotowego z języka polskiego laureatów Wojewódzkiego Konkursu z języka polskiego (trzykrotnie – 2014, 2016, 2018 r., dwukrotnie finaliści – 2015, 2017 r.),
• prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
• stosowanie zasad oceniania kształtującego,
• przygotowanie autorskich spektakli teatralnych (ponad 20 przedstawień) na różne uroczystości szkolne, gminne i środowiskowe,
• coroczne przygotowanie uczniów do powiatowego konkursu ortograficznego „O Pióro Starosty Powiatu …………………………”,
• koordynowanie pracy uczniów biorących udział w konkursach literackich: „RIDERO” (2018/19), „BAZGROŁ” (2020/21), laureaci konkursu, wydanie książek ich autorstwa,
• przygotowanie uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego – II i III miejsce w konkursie,
• coroczne pełnienie funkcji egzaminatora OKE,
• realizacja wielu projektów edukacyjnych, w tym projektów powiatowych, tj. „Z plecakiem po Polsce”; „Lubimy czytać”, „Piórkiem i piórem …………………………”,
• wieloletnia opieka nad Radą Samorządu Uczniowskiego,
• przygotowanie uczniów do drugiego etapu Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Twórczości Adama Mickiewicza,
• pełnienie funkcji szkolnego koordynatora programu edukacyjnego tygodnika „Newsweek”,
• przygotowywanie uczniów do Rejonowego Konkursu Gwary Regionalnej;
b) rozwiązywania problemów o charakterze wychowawczym lub socjalnym uczniów:
• analizowanie sytuacji rodzinnych wychowanków, poszukiwanie sposobów udzielania pomocy poprzez kontakt z pedagogiem i psychologiem szkolnym,
• organizowanie dla swojej klasy zajęć rekreacyjnych, np. wyjazdy na łyżwy, na kręgielnię, do kina,
• prowadzenie zajęć pozalekcyjnych integrujących młodzież mającą kłopoty z nauką,
• współorganizowanie działania koła wolontariatu (wyjazdy do domów opieki, zbiórki żywności w ramach akcji Caritas Polska),
• zainicjowanie działalności świetlicy socjoterapeutycznej, pełnienie funkcji kierownika świetlicy,
• coroczne organizowanie półkolonii dla uczniów z rodzin o trudnej sytuacji materialnej;
c) działań innowacyjnych:
• autor trzech innowacji metodycznych „Mam pomysł na domysł” (innowacja dotycząca zasad ortograficznych), „Młody pisarz” (innowacja dotycząca doskonalenia umiejętności redagowania różnych form wypowiedzi pisemnych), „A ja kocham teatr” (innowacja w ramach koła teatralnego),
• realizacja ogólnopolskich projektów CEO „Młody Obywatel”, „PoczytajMy”, „OK.”, akcja „Samorządy mają głos”,
• prowadzenie rad szkoleniowych na temat pracy metodą projektu i realizacji oceniania kształtującego,
• pomysłodawca i koordynator szkolnego pisma „Dziennik Gimnazjalny”,
• szkolny koordynator działań w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” (2018),
• koordynator międzypowiatowego programu „Zadbajmy o zdolnego ucznia”;
d) pracy organizacyjnej na rzecz szkoły:
• prowadzenie szkolnej strony internetowej,
• opiekowanie się szkolną pracownią ICIM (Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej),
• autor reorganizacji i urządzenia sal lekcyjnych w ramach projektu „Uczmy inaczej”,
• systematyczne korzystanie z padletu i platform edukacyjnych,
• wykorzystanie na lekcjach multibooków,
• pozyskanie pomocy dydaktycznych dla pracowni polonistycznej;
e) współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym
• przygotowanie spektakli na uroczystości gminne z okazji świąt narodowych,
• koordynowanie projektów powiatowych rozwijających pomysłowość i twórczość uczniowską we współpracy ze Stowarzyszeniami …………………………………………………………………………………,
• włączanie się w organizowanie na terenie szkoły finałów WOŚP,
• współpraca z Domem Kultury podczas organizacji …………………………………………………………………………………,
• współpraca z Biblioteką Powiatową i Gminną podczas organizacji …………………………………………………………………………………,
• współzałożyciel Klubu ………………………………………………………,
• prowadzenie kroniki Stowarzyszenia …………………………………………,
• zainicjowanie Prowincjonalnych Dni Teatru we współpracy z Teatrem …………………………………………………………………………………,
• współpraca z Kinem Helios w ramach organizacji Kina Melomana;
f) działań na rzecz oświaty w wymiarze co najmniej regionalnym:
• przeprowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli powiatu …………………………,
• przygotowanie uczniów do konkursów na szczeblu powiatu i województwa,
• koordynowanie realizacją projektów edukacyjnych międzyszkolnych i powiatowych,
• organizacja Konkursu Polonistycznego dla szkół z powiatu …………………………;
g) inne:
Regularnie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach doskonalących:
• 2021 – warsztaty „Ćwiczenia twórczego pisania”,
• 2020 – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Kształcenie kompetencji językowych w edukacji polonistycznej”,
• 2020 – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Edukacja polonistyczna wobec wyzwań XXI wieku”,
• 2019 – szkolenie „Od diagnozy do ewaluacji”,
• 2018 – szkolenie „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?”,
• 2018 – warsztaty „Ocenianie kształtujące”,
• 2017 – szkolenie „Praca zespołów nauczycielskich,
• 2017 – szkolenie „Sztuka komunikacji, czyli jak skutecznie porozumiewać się na lekcjach”,
• 2016 – szkolenie e-learningowe „Filmoteka Szkolna – Akcja”,
• 2016 – szkolenie „Cyber Pomoc – przeciwdziałanie i zwalczanie cyberprzemocy”,
• 2015 – warsztaty „Dialog motywujący – jak skutecznie motywować do zmiany”,
• 2015 – kurs doskonalący „Myśleć w szkole”,
• ……………………………………………………………………………………,
• ……………………………………………………………………………………,
• ……………………………………………………………………………………,
• ……………………………………………………………………………………
………………………………… …………………………………
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis wnioskodawcy)
Wniosek uzyskał pozytywną opinię Rady Pedagogicznej w dniu …………………………………………………… (§ 5 pkt 1 i § 6 pkt 1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2009 r., Dz.U. z 2009 r. Nr 131 poz. 1078 ze zm.; art. 41 ust. 2 pkt 3 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2021 r. poz. 1915 ze zm.).
Organ składający wniosek
……………………………… ……………………………… ………………………
(nazwa miejscowości) (pieczęć nagłówkowa) (pieczęć imienna i podpis)
Data wypełnienia wniosku szkoły/placówki/przedstawiciela organu/dyrektora
……………………………… ……………………………… ………………………
(miejscowość i data) (pieczęć) (podpis)
Wypełnia …………………… Kurator Oświaty:
Opiniuję pozytywnie/opiniuję negatywnie*
……………………………… ……………………………………………
(miejscowość i data ) (pieczęć i podpis ……………… Kuratora Oświaty)
* Niepotrzebne skreślić.
** W treści uzasadnienia pozostawić właściwe kryterium dla nauczyciela, którego wniosek dotyczy