Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Wniosek o nadanie Nagrody Ministra właściwego do oświaty i wychowania/ ……………… Kuratora Oświaty* Imię i nazwisko nauczyciela Data i miejsce urodzenia Miejsce pracy (nazwa, adres) Zajmowane stanowisko Wykształcenie (specjalność) Ukończone studia podyplomowe (kursy kwalifikacyjne) Staż pracy w szkole Ostatnia ocena pracy wraz ze wskazaniem daty oraz stwierdzenia uogólniającego Informacje o otrzymanych Nagrodach Ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania ze wskazaniem dat ich otrzymania Informacje o otrzymanych Nagrodach Kuratora Oświaty ze wskazaniem dat ich otrzymania Informacje o otrzymanych nagrodach dyrektora szkoły ze wskazaniem dat ich otrzymania Uzasadnienie posiada wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej, w tym w realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły, w szczególności w zakresie**: a) kształtowania najważniejszych umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego: • diagnozowanie i analizowanie umiejętności i wiadomości uczniów, • uzyskiwanie przez uczniów bardzo dobrych wyników egzaminu zewnętrznego z języka polskiego, • przygotowanie do konkursu przedmiotowego z języka polskiego laureatów Wojewódzkiego Konkursu z języka polskiego (trzykrotnie – 2014, 2016, 2018 r., dwukrotnie finaliści – 2015, 2017 r.), • prowadzenie dodatkowych zajęć z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, • stosowanie zasad oceniania kształtującego, • przygotowanie autorskich spektakli teatralnych (ponad 20 przedstawień) na różne uroczystości szkolne, gminne i środowiskowe, • coroczne przygotowanie uczniów do powiatowego konkursu ortograficznego „O Pióro Starosty Powiatu …………………………”, • koordynowanie pracy uczniów biorących udział w konkursach literackich: „RIDERO” (2018/19), „BAZGROŁ” (2020/21), laureaci konkursu, wydanie książek ich autorstwa, • przygotowanie uczniów do Ogólnopolskiego Konkursu Krasomówczego – II i III miejsce w konkursie, • coroczne pełnienie funkcji egzaminatora OKE, • realizacja wielu projektów edukacyjnych, w tym projektów powiatowych, tj. „Z plecakiem po Polsce”; „Lubimy czytać”, „Piórkiem i piórem …………………………”, • wieloletnia opieka nad Radą Samorządu Uczniowskiego, • przygotowanie uczniów do drugiego etapu Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Twórczości Adama Mickiewicza, • pełnienie funkcji szkolnego koordynatora programu edukacyjnego tygodnika „Newsweek”, • przygotowywanie uczniów do Rejonowego Konkursu Gwary Regionalnej; b) rozwiązywania problemów o charakterze wychowawczym lub socjalnym uczniów: • analizowanie sytuacji rodzinnych wychowanków, poszukiwanie sposobów udzielania pomocy poprzez kontakt z pedagogiem i psychologiem szkolnym, • organizowanie dla swojej klasy zajęć rekreacyjnych, np. wyjazdy na łyżwy, na kręgielnię, do kina, • prowadzenie zajęć pozalekcyjnych integrujących młodzież mającą kłopoty z nauką, • współorganizowanie działania koła wolontariatu (wyjazdy do domów opieki, zbiórki żywności w ramach akcji Caritas Polska), • zainicjowanie działalności świetlicy socjoterapeutycznej, pełnienie funkcji kierownika świetlicy, • coroczne organizowanie półkolonii dla uczniów z rodzin o trudnej sytuacji materialnej; c) działań innowacyjnych: • autor trzech innowacji metodycznych „Mam pomysł na domysł” (innowacja dotycząca zasad ortograficznych), „Młody pisarz” (innowacja dotycząca doskonalenia umiejętności redagowania różnych form wypowiedzi pisemnych), „A ja kocham teatr” (innowacja w ramach koła teatralnego), • realizacja ogólnopolskich projektów CEO „Młody Obywatel”, „PoczytajMy”, „OK.”, akcja „Samorządy mają głos”, • prowadzenie rad szkoleniowych na temat pracy metodą projektu i realizacji oceniania kształtującego, • pomysłodawca i koordynator szkolnego pisma „Dziennik Gimnazjalny”, • szkolny koordynator działań w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” (2018), • koordynator międzypowiatowego programu „Zadbajmy o zdolnego ucznia”; d) pracy organizacyjnej na rzecz szkoły: • prowadzenie szkolnej strony internetowej, • opiekowanie się szkolną pracownią ICIM (Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej), • autor reorganizacji i urządzenia sal lekcyjnych w ramach projektu „Uczmy inaczej”, • systematyczne korzystanie z padletu i platform edukacyjnych, • wykorzystanie na lekcjach multibooków, • pozyskanie pomocy dydaktycznych dla pracowni polonistycznej; e) współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym • przygotowanie spektakli na uroczystości gminne z okazji świąt narodowych, • koordynowanie projektów powiatowych rozwijających pomysłowość i twórczość uczniowską we współpracy ze Stowarzyszeniami …………………………………………………………………………………, • włączanie się w organizowanie na terenie szkoły finałów WOŚP, • współpraca z Domem Kultury podczas organizacji …………………………………………………………………………………, • współpraca z Biblioteką Powiatową i Gminną podczas organizacji …………………………………………………………………………………, • współzałożyciel Klubu ………………………………………………………, • prowadzenie kroniki Stowarzyszenia …………………………………………, • zainicjowanie Prowincjonalnych Dni Teatru we współpracy z Teatrem …………………………………………………………………………………, • współpraca z Kinem Helios w ramach organizacji Kina Melomana; f) działań na rzecz oświaty w wymiarze co najmniej regionalnym: • przeprowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli powiatu …………………………, • przygotowanie uczniów do konkursów na szczeblu powiatu i województwa, • koordynowanie realizacją projektów edukacyjnych międzyszkolnych i powiatowych, • organizacja Konkursu Polonistycznego dla szkół z powiatu …………………………; g) inne: Regularnie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach doskonalących: • 2021 – warsztaty „Ćwiczenia twórczego pisania”, • 2020 – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Kształcenie kompetencji językowych w edukacji polonistycznej”, • 2020 – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Edukacja polonistyczna wobec wyzwań XXI wieku”, • 2019 – szkolenie „Od diagnozy do ewaluacji”, • 2018 – szkolenie „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?”, • 2018 – warsztaty „Ocenianie kształtujące”, • 2017 – szkolenie „Praca zespołów nauczycielskich, • 2017 – szkolenie „Sztuka komunikacji, czyli jak skutecznie porozumiewać się na lekcjach”, • 2016 – szkolenie e-learningowe „Filmoteka Szkolna – Akcja”, • 2016 – szkolenie „Cyber Pomoc – przeciwdziałanie i zwalczanie cyberprzemocy”, • 2015 – warsztaty „Dialog motywujący – jak skutecznie motywować do zmiany”, • 2015 – kurs doskonalący „Myśleć w szkole”, • ……………………………………………………………………………………, • ……………………………………………………………………………………, • ……………………………………………………………………………………, • …………………………………………………………………………………… ………………………………… ………………………………… (miejscowość i data) (pieczęć i podpis wnioskodawcy) Wniosek uzyskał pozytywną opinię Rady Pedagogicznej w dniu …………………………………………………… (§ 5 pkt 1 i § 6 pkt 1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2009 r., Dz.U. z 2009 r. Nr 131 poz. 1078 ze zm.; art. 41 ust. 2 pkt 3 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2021 r. poz. 1915 ze zm.). Organ składający wniosek ……………………………… ……………………………… ……………………… (nazwa miejscowości) (pieczęć nagłówkowa) (pieczęć imienna i podpis) Data wypełnienia wniosku szkoły/placówki/przedstawiciela organu/dyrektora ……………………………… ……………………………… ……………………… (miejscowość i data) (pieczęć) (podpis) Wypełnia …………………… Kurator Oświaty: Opiniuję pozytywnie/opiniuję negatywnie* ……………………………… …………………………………………… (miejscowość i data ) (pieczęć i podpis ……………… Kuratora Oświaty) * Niepotrzebne skreślić. ** W treści uzasadnienia pozostawić właściwe kryterium dla nauczyciela, którego wniosek dotyczy