Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 25 MARCA 2022 Rozliczanie dotacji przeznaczonej na wynagrodzenie dyrektora Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, autor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz licznych publikacji z zakresu prawa oświatowego, prawa pracy, finansów publicznych i funkcjonowania samorządu terytorialnego, uznany prelegent i szkoleniowiec, wykładowca toruńskiej i bydgoskiej Wyższej Szkoły Bankowej, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, przez lata tworzył trzon Wydziału Nadzoru Prawnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego Jak przedstawia się kwestia wynagrodzenia dyrektora placówki będącego jednocześnie organem prowadzącym? W jaki sposób dokumentować wydatki wynagrodzenia, skoro nie można zawrzeć umowy z samym sobą? Czy może to być akt nadania samemu sobie, czy też jakiś inny dokument? Czy w dokumentacji wystarczy zachowywać tylko potwierdzenie przelewu? Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1930 ze zm.). Powinno w tej sprawie wystarczyć samo potwierdzenie przelewu, ale pamiętać należy, że zgodnie z art. 38 ust. 1 Ustawy o finansowaniu zadań oświatowych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego określa, w drodze uchwały, tryb rozliczania dotacji udzielanej niesamorządowym jednostkom oświatowym. Z uchwały tej mogą więc wynikać szczególne wymagania dotyczące zasad rozliczania dotacji przeznaczonej na wynagrodzenie dyrektora i należy się zapoznać z treścią tej uchwały, właściwej dla każdej jednostki samorządu. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.