Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
DZIENNIK USTAW
RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
Warszawa, dnia 4 lutego 2022 r.
Poz. 276
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI I NAUKI1)
z dnia 4 lutego 2022 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola,
szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym
Na podstawie art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2021 r. poz. 1915) zarządza się, co następuje:
§ 1. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków i sposobu wyko-nywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości na-rodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym (Dz. U. poz. 1627) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 8 w ust. 3 po wyrazach ,,w wymiarze 3 godzin tygodniowo” dodaje się wyrazy ,, , a w przypadku uczniów należą-cych do mniejszości niemieckiej – w wymiarze 1 godziny tygodniowo”;
2) załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2022 r.
Minister Edukacji i Nauki: P. Czarnek
1) Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej – oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządze-nia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18).
Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji
i Nauki z dnia 4 lutego 2022 r. (poz. 276)
WYMIAR GODZIN NAUKI JĘZYKA MNIEJSZOŚCI NARODOWEJ, NAUKI JĘZYKA MNIEJSZOŚCI ETNICZNEJ, NAUKI JĘZYKA REGIONALNEGO ORAZ NAUKI WŁASNEJ HISTORII I KULTURY W SZKOŁACH
Tygodniowy wymiar godzin nauki języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej, Roczny wymiar godzin
języka regionalnego nauki własnej historii
i kultury
Typ szkoły Klasa Nauczanie w języku Nauczanie w dwóch językach: Nauczanie języka mniejszości
mniejszości narodowej, języku polskim i języku narodowej, języka mniejszości
języku mniejszości mniejszości narodowej, etnicznej, języka regionalnego
etnicznej, języku języku mniejszości etnicznej, w formie dodatkowej nauki
regionalnym języku regionalnym języka1)
Szkoła podstawowa I 4 4 3 -
II 5 5 3 -
III 5 5 3 -
IV 4 6 3 -
V 4 6 3 25
VI 5 5 3 25
VII 4 5 3 -
VIII 5 6 3 -
Liceum I 4 4 3 -
ogólnokształcące
II 5 4 3 20
(zakres
III 4 5 3 20
podstawowy)
IV 4 4 3 -
Technikum I 3 3 3 -
(zakres
II 4 4 3 20
podstawowy)
III 4 4 3 20
IV 3 3 3 -
V 3 3 3 -
Dziennik Ustaw
– 2 –
Poz. 276
Branżowa szkoła I 2 2 3 15
I stopnia
II 2 2 3 15
III 2 2 3 -
Branżowa szkoła I 2 2 3 10
II stopnia
II 2 2 3 -
1) W przypadku uczniów należących do mniejszości niemieckiej wymiar godzin nauki języka mniejszości narodowej prowadzonej w formie dodatkowej nauki języka wynosi 1 godzinę tygodniowo w każdej klasie w szkole podstawowej, liceum ogólnokształcącym (zakres podstawowy), technikum (zakres podstawowy), branżowej szkole I stopnia i branżowej szkole II stopnia.
Dziennik Ustaw
– 3 –
Poz. 276