Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Protokół z kontroli bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów szkoły / placówki ................................................................ Na podstawie § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1604 ze zm.) przeprowadzono w dniu .......................................... kontrolę po przerwie trwającej od .......................................... do .......................................... w działalności oświatowej szkoły / placówki. Skład komisji: 1. ................................................................ 2. ................................................................ 3. ................................................................ 4. ................................................................ Zakres kontroli: 1. Teren wokół placówki a) wejście na teren szkoły – oznaczenia, zabezpieczenia ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) ogrodzenie terenu placówki (stan barierek) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) nawierzchnia dróg i przejść (drogi dojazdowe, chodniki, zabezpieczenie otworów kanalizacyjnych i studzienek) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) odprowadzenie wody i ścieków, stan urządzeń kanalizacyjnych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) oświetlenie terenu ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… f) boisko – stan techniczny i zamocowanie bramek, koszy i innych urządzeń do zabawy i gier ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 2. Część zewnętrzna budynku a) wejście główne do budynku – oświetlenie, oznakowanie, stan techniczny ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) elewacja budynku – ubytki, pęknięcia, stolarka okienna ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) stan pokrycia dachowego, kominów ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) stan rynien, krat, okien, gzymsów, urządzeń odgromowych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) stan techniczny i sprawność monitoringu wizyjnego (liczba kamer, jakość działania, przydatność) ……………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………………………………….. 3. Część wewnętrzna budynku a) korytarze – stan podłóg, instrukcje bhp, gaśnice ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) schody – stan techniczny stopni, poręcze, oznakowanie zejść ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) drzwi wewnętrzne i okna – stan techniczny, kierunek otwierania, kraty, lokalizacja kluczy ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) oznakowanie dróg i wyjść ewakuacyjnych oraz włączników ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) zabezpieczenie wyjścia na dach ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… f) stan techniczny i sprawność monitoringu wizyjnego (liczba kamer, jakość działania, przydatność) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 4. Sale lekcyjne a) stan techniczny podłóg, stolarki drzwiowej i okiennej ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) oświetlenie, gniazda elektryczne ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) wentylacja ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) zamocowanie tablic, gablot i innych urządzeń (grzejników, półek) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) stan mebli i wyposażenia ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… f) pracownie fizyczne, chemiczne, komputerowe – wyposażenie w apteczki, instrukcje, zabezpieczenia, właściwa organizacja stanowisk komputerowych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 5. Sala gimnastyczna a) stan techniczny podłóg ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) zamocowanie wyposażenia – kosze, tablice, bramki, drabinki, itp. ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) zabezpieczenie okien, lamp ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) okna – stan, otwieranie ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) drzwi – stan, oznakowanie ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 6. Pomieszczenia sanitarne a) ilość kabin (punktów) dla chłopców i dziewcząt ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) ilość czynnych punktów i ich stan (umywalki, miski ustępowe) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) ogrzewanie, oświetlenie, stan posadzki, czystość ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 7. Szatnie, stołówki, jadalnie a) stan podłóg, stolarki drzwiowej i okiennej, stan wyposażenia, czystość ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) zamocowanie wieszaków w szatni ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 8. Kuchnia i zaplecze kuchenne a) stan posadzki, kratek ściekowych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) sprawność wentylacji ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) instrukcje bhp i obsługi urządzeń ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) wyposażenie apteczki pierwszej pomocy ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) oznaczenie wyłączników gazu i prądu ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… f) stan sanitarny w pomieszczeniach ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… g) wykonanie zaleceń Inspekcji Sanitarnej ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 9. Piwnice i poddasza a) zabezpieczenia przed dostępem ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) oznakowanie mediów ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) znaki ewakuacyjne ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 10. Kotłownia a) uprawnienia osób obsługujących ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) instrukcje bhp ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) wentylacja i oświetlenie ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 11. Zabezpieczenia przeciwpożarowe a) instrukcja bezpieczeństwa pożarowego – zapoznanie pracowników ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) oznakowanie dróg ewakuacyjnych ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) rozmieszczenie sprzętu przeciwpożarowego ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… 12. Instalacje w obrębie placówki a) instalacja elektryczna (oznakowanie i dostępność do głównego wyłącznika, oznakowanie i zamknięcie skrzynek i rozdzielni, badania i pomiary) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… b) instalacja gazowa (oznakowanie i dostęp do głównego zaworu, przeglądy, wentylacja w pomieszczeniach, gdzie stosowane są urządzenia gazowe) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… c) instalacja piorunochronna (badania i pomiary, stan techniczny) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… d) instalacja grzewcza i wentylacyjna (przeglądy przewodów spalinowych, odpowiednia temperatura, obudowanie grzejników w pomieszczeniach) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… e) instalacja wodno-kanalizacyjna (oznakowanie i dostęp do głównego zaworu wody, zabezpieczenie studzienek, przecieki, plamy na murach świadczące o uszkodzeniach) ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… Podpisy osób dokonujących kontroli: 1. ................................................................ 2. ................................................................ 3. ................................................................ 4. ................................................................ Uwagi pokontrolne: ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………… Na podstawie wyników z przeprowadzonej kontroli potwierdzam gotowość do rozpoczęcia zajęć dydaktyczno-wychowawczych w ............................................................................................................................... w dniu ................................................................. (pieczęć szkoły) (data, podpis i pieczęć dyrektora szkoły)