Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Sprawozdanie dyrektora szkoły z nadzoru pedagogicznego pełnionego w I półroczu roku szkolnego 2021/2022
I. Dane szkoły, organizacja pracy:
1. Liczba uczniów w szkole: ................................
2. Liczba oddziałów: ...............................................
3. Liczba uczniów w klasach I–III: ........................
4. Liczba uczniów w klasach IV–VIII: ........................
5. Liczba zatrudnionych nauczycieli (na pełny etat): ...............................
6. Liczba zatrudnionych nauczycieli (na niepełny etat): ..........................
7. Nauczyciele według stopni awansu zawodowego (liczba):
• stażyści: .................................................
• kontraktowi: .........................................
• mianowani: ...........................................
• dyplomowani: .......................................
8. Nauczyciele specjaliści (liczba, etat):
• pedagog: ................................................
• psycholog: .............................................
• logopeda: ..............................................
• oligofrenopedagog: ...................................
• socjoterapeuta: ......................................
• tyflo-/surdopedagog: ............................
• terapeuta: ...............................................
• nauczyciel wspomagający: .................
9. Uczniowie objęci pomocą psychologiczno-pedagogiczną (liczby):
• uczniowie z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego: ..............................................
• uczniowie z opiniami poradni psychologiczno-pedagogicznej: ..............................................
• uczniowie uczęszczający na zajęcia wyrównawcze: .........................................
• uczniowie biorący udział w zajęciach rozwijających zainteresowania: ..............................................
• uczniowie korzystający z pomocy logopedy: .......................................................
• uczniowie korzystający z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych: ..............................................
• uczniowie korzystający z zajęć terapeutycznych z psychologiem: ..............................................
• uczniowie korzystający z gimnastyki korekcyjnej: ............................................
• uczniowie uzdolnieni: ..............................................
10. Uczniowie objęci nauczaniem indywidualnym: ...............................................................
11. Uczniowie realizujący zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia: ..............................................
II. Analiza wyników nauczania w I półroczu roku szkolnego 2021/2022
1. Uczniowie klasyfikowani w klasach I–III: ............................................
2. Uczniowie klasyfikowani w klasach IV–VIII: .............................................
3. Razem w szkole uczniów nieklasyfikowanych: .....................................
4. Uczniowie z ocenami niedostatecznymi: ................................................
5. Sprawność szkoły (% uczniów bez ocen niedostatecznych): ...........%
6. Liczba uczniów ze średnią ocen od 4,75 i wyżej: ..................................
7. Liczba uczniów pretendujących do stypendium za wyniki w nauce: ..............................................
8. Średnia ocen w nauce uczniów oraz sprawność klas IV–VIII
Klasa Średnia ocen
w I półroczu Sprawność klasy
w I półroczu Klasa Średnia ocen w I półroczu Sprawność klasy w I półroczu
IVa VIa
IVb VIIa
IVc VIIb
Va VIIc
Vb VIIIa
Vc VIIIb
Średnia klas IV–VIII w I półroczu: ...................
9. Ranking klas według frekwencji w I półroczu:
Klasa Frekwencja klas
Średnia frekwencja szkoły za I półrocze roku szkolnego 2021/2022: ...............
10. Oceny zachowania w I półroczu roku szkolnego 2021/2022
Klasa Liczba ocen
Wzorowych Bardzo dobrych Dobrych Poprawnych Nieodpowiednich Nagannych
RAZEM:
III. Konkursy, zawody sportowe, turnieje
Konkursy, zawody sportowe, turnieje (nazwa, etap, szczebel) Liczba uczestników Wyniki i efekty
(uzyskane miejsca, lokaty),
odpowiedzialni
Projekty realizowane w I półroczu roku szkolnego 2021/2022:
• ..............................................
• ..............................................
• ..............................................
• ..............................................
• ..............................................
IV. Wycieczki, wyjazdy, zajęcia w terenie
Wycieczki (dokąd, liczba) Wyjazdy (dokąd, liczba) Wyjścia poza szkołę (dokąd, liczba) Zajęcia w terenie (jakie, liczba)
Ważne! Ze względu na panującą pandemię wycieczki i wyjazdy były ograniczone.
V. Uroczystości, imprezy
Nazwa uroczystości, imprezy Rodzaj (szkolna, klasowa, środowiskowa) Odpowiedzialni
VI. Zawody sportowe
Nazwa konkursu, zawodów sportowych, turnieju Etap Liczba uczniów biorących udział Efekty Nauczyciel odpowiedzialny
VII. Realizacja planu nadzoru pedagogicznego
Kontrole wewnętrzne:
Lp. Rodzaj kontroli Liczba kontroli Cele kontroli Wyniki i wnioski z kontroli
1. Poprawność prowadzonej dokumentacji zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych oraz innej dokumentacji przebiegu nauczania 5 Systematyczność prowadzenia dokumentacji zajęć lekcyjnych, pozalekcyjnych przez nauczycieli, w tym wychowawców.
Poprawności i terminowość prowadzenia dokumentacji pedagogicznej Nauczyciele najczęściej starają się prowadzić dokumentację systematycznie, jednak w dwóch przypadkach stwierdzono braki w zapisach tematów lekcji oraz trzy razy nie wpisano frekwencji uczniów. W jednym dzienniku zaobserwowano braki w zapisach klasowych wydarzeń i brak tematyki spotkań z rodzicami.
WNIOSKI: należy zwrócić uwagę na systematyczność wpisów tematów lekcji i frekwencji uczniów. Należy również przypomnieć nauczycielom zasady i tematykę zapisu spotkań z rodzicami
2. Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej Zgodność pomocy psychologiczno-pedagogicznej z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Systematyczność prowadzonej dokumentacji Dokonano analizy udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wskazano efekty udzielanej pomocy, sposoby realizacji zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej, metody pracy oraz indywidualizację pracy z uczniami.
WNIOSKI: należy zwrócić uwagę na szerszą współpracę z rodzicami, wspieranie ich we wspólnych działaniach na rzecz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Należy zorganizować szkolenie dla nauczycieli dotyczące efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej
3. Przestrzeganie zasad oceniania i klasyfikowania uczniów • stosowanie zasad oceniania zgodnie z Ustawą o systemie oświaty, Rozporządzeniem w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz wewnątrzszkolnymi zasadami oceniania,
• dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz możliwości psychofizycznych,
• dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
• informowanie rodziców o:
o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania,
o sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów,
o warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych,
o warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania,
o warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej i zachowania Kontroli podlegała zgodność oceniania i klasyfikowania z przepisami prawa oświatowego. Dokonano analizy częstotliwości oceniania, przestrzegania procedury oceniania, dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb uczniów. Przeanalizowano treść informacji przekazywanych rodzicom na początku roku szkolnego dotyczących wymagań i kryteriów oceniania.
WNIOSKI: należy zwrócić uwagę na liczbę ocen bieżących z poszczególnych przedmiotów, zgodnie z zapisami statutowymi.
Należy poinformować rodziców klas VIII o zasadach egzaminu ósmoklasisty, wszyscy rodzice powinni być poinformowani o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych ocen klasyfikacyjnych oraz o warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej i zachowania
4. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa uczniów, w tym dyżury nauczycielskie, organizacja wycieczek szkolnych, organizacja zawodów sportowych, imprez klasowych i szkolnych oraz podczas organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość • aktualność i dostępność procedur zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, nauczycielom i pracownikom szkoły,
• znajomość przez nauczycieli procedur bezpieczeństwa, regulaminów i informowanie o nich uczniów i ich rodziców,
• poprawność organizacji i prowadzenia dokumentacji wycieczek oraz wyjść poza teren szkoły,
• zachowanie bezpieczeństwa podczas organizacji imprez masowych: zawodów sportowych, uroczystości, zebrań i innych Kontrola przestrzegania zasad bezpieczeństwa dotyczyła prawidłowości pełnienia dyżurów nauczycielskich, sposobów organizowania i przeprowadzania wycieczek i wyjazdów szkolnych, organizacji zawodów sportowych i szkolnych imprez. Kontrola wykazała, że nauczyciele poprawnie prowadzą dokumentację wycieczek oraz rejestrują wyjścia poza szkołę. Podczas kształcenia na odległość zachowują bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni.
WNIOSKI: należy zwrócić uwagę na skuteczne zapoznanie uczniów i ich rodziców z zasadami funkcjonowania szkoły podczas kształcenia na odległość oraz podczas pandemii
5. Organizacja zajęć edukacyjnych „Wychowanie do życia w rodzinie” Organizacja zajęć zgodnie z przepisami prawa w tym zakresie. Realizacja wymagań kształcenia:
• ukazywanie wartości rodziny w życiu osobistym człowieka,
• pomoc w przygotowaniu się do zrozumienia i akceptacji przemian okresu dojrzewania,
• pokonywanie trudności okresu dorastania,
• kształcenie umiejętności przyjęcia integralnej wizji osoby,
wybór i urzeczywistnianie wartości służących osobowemu rozwojowi,
• kierowanie własnym rozwojem, podejmowanie wysiłku samowychowawczego zgodnie z uznawanymi normami i wartościami,
• poznawanie, analizowanie i wyrażanie uczuć,
• rozwiązywanie problemów,
• pozyskanie wiedzy na temat organizmu ludzkiego i zachodzących w nim zmian rozwojowych w okresie prenatalnym i postnatalnym oraz akceptacja własnej płciowości,
• przyjęcie integralnej wizji ludzkiej seksualności,
• umiejętność obrony własnej intymności i nietykalności seksualnej oraz szacunek dla ciała innej osoby,
• uświadomienie i uzasadnienie potrzeby przygotowania do zawarcia małżeństwa i założenia rodziny,
• zorientowanie w zakresie i komponentach składowych postawy odpowiedzialnego rodzicielstwa,
• korzystanie ze środków przekazu, w tym z internetu, w sposób selektywny, umożliwiający obronę przed ich destrukcyjnym oddziaływaniem Kontrola organizacji zajęć edukacyjnych „Wychowanie do życia w rodzinie” została przeprowadzona zgodnie z kierunkiem polityki oświatowej w roku szkolnym 2021/2022.
Rodzice zostali zapoznani z treściami nauczanego przedmiotu. W zajęciach uczestniczą uczniowie, których rodzice wyrazili zgodę na udział ich dzieci w tych zajęciach.
Liczba uczęszczających na zajęcia jest mniejsza o 30 proc. niż w roku ubiegłym.
WNIOSKI: należy zachęcić uczniów do udziału w zajęciach wychowania do życia w rodzinie poprzez zaproponowanie ciekawych, motywujących i zachęcających metod pracy. Warto zorganizować zajęcia otwarte dla rodziców
VIII. Kontrole zewnętrzne: ..............................................
IX. Realizacja kierunków polityki oświatowej państwa w I półroczu roku szkolnego 2021/2022
1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego:
• przeprowadzono kontrolę organizacji zajęć wychowania do życia w rodzinie,
• obserwacje zajęć z wychowawcą i lekcji wykazały, że realizowane są zadania programu wychowawczo-profilaktycznego, np. ..............................................
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie:
• kształtowanie właściwych postaw szlachetności miało miejsce w minionym półroczu poprzez zaangażowanie uczniów w działalność charytatywną i wolontariacką, organizowanie zbiórek na rzecz chorych dzieci i osób samotnych, m.in. ............................................................. ........................................................................,
• zaangażowanie społeczne było rozwijane podczas realizacji działań Samorządu Uczniowskiego, organizacji szkolnych imprez, np. .........................................................................................................................................,
• dbałość o zdrowie miała szczególny wymiar podczas przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie pandemii i zajęć stacjonarnych,
• przeprowadzono również podczas zajęć spotkania ze specjalistami, którzy wskazali, jak ważna jest dbałość o zdrowie własne i innych, np. ..........................................................................................................................................,
3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych:
• w ramach realizacji tego kierunku polityki oświatowej państwa wprowadzano w dziedzictwo cywilizacyjne Europy podczas lekcji historii, geografii, języka polskiego i plastyki; zorganizowano uroczystości patriotyczne, tj. ..........................................................................................................................................,
• uczniowie wzięli udział w konkursach rozwijających wiedzę w zakresie historii i dziedzictwa kulturowego naszej ojczyzny, np. .........................................................................................................................................,
• zorganizowano wycieczki patriotyczne do .............................................. w związku z realizacją rządowego programu „Poznaj Polskę”, uczniowie mieli okazję poznać ..............................................; osiągnięto następujące cele wycieczek: .....................................................................................................................................................
4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19, w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne:
• w ramach wsparcia uczniów i zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wzmacniającej poczucie bezpieczeństwa w czasie pandemii, nauczyciele, wychowawcy i pedagodzy: wskazali uczniom numery telefonów zaufania, stron internetowych ze wsparciem, podano kontakt z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w .............................................,
• przekazano wychowawcom scenariusze zajęć związanych z profilaktyką uzależnień, motywowaniem uczniów i sposobami uczenia się, ćwiczenia integrujące klasy po powrocie do szkoły stacjonarnej; przekazano rodzicom uczniów poradniki: Dzieci w wirtualnej sieci oraz Nastolatki i gry cyfrowe. Poradnik dla rodziców,
• przeprowadzono i opracowano ankiety dla rodziców i uczniów dotyczące samopoczucia oraz funkcjonowania podczas nauki zdalnej, przeprowadzono i opracowano ankiety dla nauczycieli dotyczące problemów edukacyjnych uczniów, przeprowadzono cykl zajęć z wykorzystaniem kart pracy „Powrót do szkoły” z uczniami podczas zajęć indywidualnych; przeprowadzono indywidualne rozmowy z uczniami, rodzicami i nauczycielami dotyczące problemów związanych z funkcjonowaniem podczas pandemii; zorganizowano wyjścia i wyjazdy integrujące dzieci i młodzież, wspólne przedstawienia, lekcje wychowawcze, prace w grupach i zespołach zadaniowych.
5. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne:
• w ramach wzmocnienia edukacji ekologicznej przeprowadzano szereg akcji uświadamiających uczniom konieczność dbania o środowisko naturalne, np. .............................................,
• rozwijano postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne, zorganizowano szereg zajęć, m.in. z wychowawcami, podczas których uczniowie mieli okazję poznać sposoby segregacji odpadów, istotę recyklingu, zasady oszczędzania wody, prądu i innych.
X. Wspomaganie
W roku szkolnym 2021/2022 liderzy WDN przeprowadzili diagnozę potrzeb szkoleniowych nauczycieli. W oparciu o tę diagnozę opracowano wewnątrzszkolny plan doskonalenia nauczycieli na rok szkolny 2021/2022. W minionym półroczu odbyły się w ramach wspomagania następujące szkolenia rady pedagogicznej: .....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Tematyka szkoleń odpowiadała potrzebom nauczycieli oraz wynikała z wniosków z poprzedniego roku szkolnego. Wszyscy nauczyciele bardzo aktywnie brali udział w zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego, najczęściej były to szkolenia online, webinaria lub konferencje przeprowadzane za pomocą narzędzi zdalnej komunikacji, np. Teams, Meet. Różnorodność szkoleń świadczy o potrzebie poszerzania wiedzy, nabywania umiejętności i doświadczeń.
W ramach wspomagania opieką objęto młodych nauczycieli, których wspierali opiekunowie stażu. W tym roku szkolnym staż na awans zawodowy nauczyciela kontraktowego rozpoczęło ............................................. nauczycieli.
Kontynuuje staż ............................................ nauczycieli na stopień awansu nauczyciela mianowanego i ............................................. nauczycieli na stopień awansu nauczyciela dyplomowanego. Dyrektor dokonał ............................................. ocen pracy nauczycieli, ............................................. oceny pracy zostały zaplanowane na II półrocze.
XI. Obserwacja zajęć/lekcji prowadzonych przez nauczycieli
1. Główne cele obserwacji:
• realizacja podstawy programowej,
• opracowanie i przygotowanie lekcji zdalnej,
• integracja klasowa po powrocie z nauczania zdalnego,
• wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla uczniów z trudnościami adaptacyjnymi po zdalnym nauczaniu,
• realizacja i wdrażanie kompetencji kluczowych,
• indywidualizacja pracy z uczniem,
• wykorzystanie badań wewnętrznych oraz wniosków z analizy wyników egzaminów zewnętrznych w pracy na lekcji,
• znajomość przez uczniów wymagań im stawianych oraz celów lekcji,
• informacja zwrotna – przekazywanie uczniom informacji na temat ich osiągnięć, ewentualnych braków oraz sposobów uzupełnienia wiedzy i umiejętności,
• respektowanie ustalonych zasad współżycia w zespole klasowym, zasad kulturalnego zachowania, przestrzegania zapisów w programie wychowawczo-profilaktycznym,
• innowacyjność metod pracy, zastosowanie aktywizujących metod pracy, ocena ich skuteczności w procesie nauczania,
• rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości uczniów,
• wychowanie do wartości, sposoby kształtowania postaw społecznych,
• realizacja opieki pedagogiczno-psychologicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
2. Liczba obserwacji prowadzonych przez dyrektora szkoły: .............................................
3. Liczba obserwacji prowadzonych przez wicedyrektora szkoły: ...................................
RAZEM: .............................................
4. Zakres obserwacji – lekcje, zajęcia świetlicowe, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, godziny wychowawcze, zajęcia z psychologiem, pedagogiem, koła zainteresowań, spotkania z rodzicami, zindywidualizowana ścieżka kształcenia.
5. Obserwacje zdalne przebiegały zgodnie z harmonogramem obserwacji. Celem tych obserwacji było bieżące monitorowanie sposobu kontaktowania się z uczniami, działania internetu, sprawności sprzętu, sposobu prowadzenia lekcji/zajęć, zastosowania technik i metod kształcenia na odległość.
6. Wnioski poobserwacyjne:
• zajęcia i lekcje są prowadzone poprawnie metodycznie,
• zdalne nauczanie przebiegało bez zakłóceń według ustalonego harmonogramu,
• zastosowano atrakcyjne metody nauczania,
• w dalszym ciągu należy udoskonalić informację zwrotną dla ucznia ze wskazaniem mocnych i słabych stron oraz udzielaniem wskazówek do dalszej nauki,
• należy zwrócić uwagę na sposoby sprawdzania wiedzy uczniów podczas nauki zdalnej,
• podczas lekcji/zajęć należy tak zorganizować ich przebieg, żeby cele obserwacji znalazły odzwierciedlenie podczas realizacji zajęć.
XII. Praca rady pedagogicznej i zespołów nauczycieli
Rodzaj zebrania rady pedagogicznej Termin posiedzenia rady pedagogicznej Wnioski z posiedzenia
Rada rozpoczynająca pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą Wrzesień Przedstawienie planu nadzoru, zmiany w prawie oświatowym, zmiany w programie wychowawczo-profilaktycznym, zatwierdzenie uchwałami: WDN, dni wolnych w organizacji pracy szkoły
Rada szkoleniowa Październik Szkolenie z zakresu technik nauczania na odległość.
Bezpieczeństwo w sieci
Rada nadzwyczajna Październik Komunikacja z uczniami i ich rodzicami
Rada śródokresowa Listopad Analiza wyników nauczania, uczniowie zagrożeni oceną niedostateczną i nagannym zachowaniem
Rada szkoleniowa Grudzień Niebezpieczeństwo używek: alkohol, nikotyna, narkotyki, dopalacze
Rada śródroczna klasyfikacyjno-analityczna Styczeń Analiza wyników nauczania za I półrocze, sprawozdanie z pełnionego nadzoru pedagogicznego w I półroczu, analiza pracy nauczycieli
Nazwa zespołu nauczycielskiego Termin spotkania zespołu Tematy i wnioski ze spotkania
Zespół edukacji wczesnoszkolnej Cztery razy w ciągu semestru Pasowanie klas I, wdrożenie reżimu sanitarnego w klasach I–III, diagnoza klas I, ocenianie podczas nauki zdalnej, udział w webinariach i szkoleniach – wymiana doświadczeń.
Przygotowanie imprez, uroczystości i konkursów przedmiotowych
Zespół humanistyczny Cztery razy w semestrze Analiza przedmiotowego systemu oceniania pod kątem oceniania zdalnego, badanie wyników nauczania „na wstępie” w klasach IV, przygotowanie uczniów do wojewódzkiego konkursu z j. polskiego, analiza form i metod nauczania zdalnego, wykorzystanie platform edukacyjnych – wymiana doświadczeń, przygotowanie imprez i uroczystości.
Omówienie wyników badania osiągnięć uczniów z j. polskiego i historii oraz opracowanie wyników i wniosków z egzaminu ósmoklasisty z j. polskiego
Zespół ds. programu wychowawczo-profilaktycznego, zespół wychowawczy Cztery razy w semestrze Przeprowadzanie diagnozy niezbędnej dla prowadzenia działań wychowawczo-profilaktycznych. Opracowanie zmian i modyfikacji w programie, opracowanie kalendarza imprez i uroczystości na rok szkolny 2021/2022, opracowanie banku scenariuszy lekcji wychowawczych. Przeprowadzanie ankiety dotyczącej potrzeb uczniów w zakresie zajęć pozalekcyjnych w nowym roku szkolnym
Zespół nauczycieli języków obcych Cztery razy w semestrze Przygotowanie uczniów do konkursów językowych, wymiana doświadczeń zdobytych podczas szkoleń i kursów, opracowanie zasad zdalnego nauczania języków obcych, opracowanie dostosowań wymagań dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, omówienie sposobów i metod pracy z ósmoklasistami przygotowującymi się do egzaminu z j. obcych, omówienie organizacji Dnia Języków Obcych. Opracowanie wyników i wniosków z egzaminu ósmoklasisty z j. angielskiego
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego Raz w miesiącu Omówienie planu pracy zespołu, zasad współpracy, wymiana doświadczeń po odbytych szkoleniach, webinariach, omówienie organizacji zawodów sportowych i udziału uczniów w meczach, turniejach, zawodach sportowych, omówienie zasad prowadzenia zajęć zdalnych , wykorzystanie platform edukacyjnych. Opracowanie i analiza osiągnięć sportowych uczniów w roku szkolnym 2021/2022
Zespół wychowawczy Dwa razy w miesiącu Omówienie bieżących spraw wychowawczych, rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów i rodziców, wymiana doświadczeń, udział w formach doskonalenia zawodowego, omówienie nowych wyznaczonych przepisami prawa obszarów wychowawczych związanych z tematyką zdrowotną, prawną, finansową i klimatyczną oraz z ochroną środowiska
Zespół matematyczno-przyrodniczy Raz w miesiącu Omówienie metod pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz opracowanie materiałów przygotowujących do konkursów matematyczno-przyrodniczych:
• zorganizowanie Święta Tabliczki Mnożenia (turniej),
• uczestnictwo w szkoleniach i spotkaniach metodycznych,
• zorganizowanie przez nauczycieli informatyki szkolenia RP z aplikacji MEET,
• opracowanie i przeprowadzenie testów diagnostycznych,
• opracowanie wyników egzaminu ósmoklasisty z matematyki
XIII. Praca rady rodziców
Tematyka zebrań rady rodziców Termin spotkania rady rodziców Wnioski ze spotkania
Powołanie rady rodziców Do 15 września Wybrano skład zarządu rady rodziców, zaopiniowano program wychowawczo-profilaktyczny
Plany pracy rady rodziców Ok. 30 września Ustalono plan pracy i harmonogram działań rady
Wydatkowanie środków finansowych Ok. 15 października Zaplanowano wydatki rady rodziców, zaopiniowano pozytywnie budżet szkoły na rok 2022
Rozdysponowanie części funduszy rady rodziców Grudzień Wsparto fundusze na WOŚP, zakupiono pomoce dydaktyczne oraz nagrody dla uczniów za udział i zajęcie lokat w szkolnych konkursach
XIV. Wnioski i rekomendacje ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego na II półrocze roku szkolnego 2021/2022
WNIOSKI:
1. Podejmowanie działań integrujących klasy i zapewniających bezpieczeństwo uczniów.
2. Sytuacja pandemii wymusza pracę nad postawami prospołecznymi i prozdrowotnymi.
3. Uczniowie wymagają motywacji, zachęcenia do samodzielnych działań, wyniki egzaminu ósmoklasisty nie są satysfakcjonujące.
4. Współpraca ze środowiskiem lokalnym wymaga aktywności działań szkoły. Podejmować szerszą współpracę ze środowiskiem lokalnym.
5. Podejmowanie działań promujących zdrowy styl życia.
6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna powinna być działaniem wspólnym wszystkich nauczycieli.
REKOMENDACJE:
1. W dalszym ciągu pracować nad poprawą bezpieczeństwa, integracją klasową, zwłaszcza w relacjach uczniowskich po powrocie do szkoły po zdalnym nauczaniu.
2. Należy kształtować postawy prospołeczne:
• uczyć wzajemnej tolerancji,
• rozumienia potrzeb innych ludzi,
• umiejętności współpracy na zasadach partnerstwa,
• przyjaźni i szacunku,
• promować wolontariat.
3. Zachęcać do nauki, motywować do udziału w dodatkowych zajęciach, konkursach (szczególnie organizowanych przez instytucje i organizacje działające na rzecz szkoły na szczeblach powiatu, województwa i kraju), rozwijać zainteresowania uczniów, pracować nad wynikami egzaminu ósmoklasisty:
• należy systematycznie promować zdrowy styl życia, opracować program promocji zdrowia, szczególnie zwrócić uwagę na dbałość o zdrowie w czasie pandemii,
• w dalszym ciągu konsekwentnie realizować zadania w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
• podczas planowania zajęć należy zwrócić uwagę na cele obserwacji prowadzonej przez dyrektora lub wicedyrektora oraz na realizację wniosków z nadzoru pedagogicznego.
(data, miejscowość) Dyrektor Szkoły Podstawowej