Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Przykładowy schemat informacji na temat udzielanego wsparcia dzieciom i rodzicom w zależności od zakresu deficytu
Osoba, której dotyczy informacja Zakres deficytu Rodzaj deficytu Dotychczas podjęte sposoby udzielonego wsparcia Efekty podejmowanych działań Uwagi
Dziecko problemy edukacyjne np. problemy z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100, pisaniem ze słuchu
np. zajęcia wyrównawcze, kompensacyjne np. uczeń nie uczęszcza na proponowane zajęcia np. praca w oparciu o program edukacyjno-terapeutyczny
problemy wychowawcze np. brak zachowania dystansu wobec dorosłych, zachowania przemocowe wobec rówieśników np. uczestnictwo w zajęciach socjoterapeutycznych np. uczeń mało systematycznie uczęszcza na zajęcia
Rodzice kontakt ze szkołą np. brak utrzymywania kontaktu z pracownikami szkoły, niezgłaszanie się do niej nawet na wyraźne zaproszenia np. liczne próby nawiązania relacji poprzez zaproszenia za pośrednictwem dziennika elektronicznego, e-maila, połączenia telefonicznego np. nawiązanie relacji nie przyniosło spodziewanych efektów
postawa wobec problemów wychowawczych i edukacyjnych dziecka np. wyrażenie na piśmie odmowy na udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. liczne próby podejmowania z rodzicem rozmów, których celem było przedstawienie konsekwencji takiego stanu rzeczy np. zdecydowana odmowa na piśmie