Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowy schemat informacji na temat udzielanego wsparcia dzieciom i rodzicom w zależności od zakresu deficytu Osoba, której dotyczy informacja Zakres deficytu Rodzaj deficytu Dotychczas podjęte sposoby udzielonego wsparcia Efekty podejmowanych działań Uwagi Dziecko problemy edukacyjne np. problemy z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 100, pisaniem ze słuchu np. zajęcia wyrównawcze, kompensacyjne np. uczeń nie uczęszcza na proponowane zajęcia np. praca w oparciu o program edukacyjno-terapeutyczny problemy wychowawcze np. brak zachowania dystansu wobec dorosłych, zachowania przemocowe wobec rówieśników np. uczestnictwo w zajęciach socjoterapeutycznych np. uczeń mało systematycznie uczęszcza na zajęcia Rodzice kontakt ze szkołą np. brak utrzymywania kontaktu z pracownikami szkoły, niezgłaszanie się do niej nawet na wyraźne zaproszenia np. liczne próby nawiązania relacji poprzez zaproszenia za pośrednictwem dziennika elektronicznego, e-maila, połączenia telefonicznego np. nawiązanie relacji nie przyniosło spodziewanych efektów postawa wobec problemów wychowawczych i edukacyjnych dziecka np. wyrażenie na piśmie odmowy na udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. liczne próby podejmowania z rodzicem rozmów, których celem było przedstawienie konsekwencji takiego stanu rzeczy np. zdecydowana odmowa na piśmie