Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Protokół
okresowej kontroli stanu technicznego budynku
Podstawa prawna Artykuł 62a Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1333 ze zm.)
Zakres kontroli obejmuje sprawdzenie:
1) wykonania zaleceń z poprzednich kontroli okresowych.
2) stanu technicznego elementów budynku (kontrola roczna):
• elementów budynku, budowli i instalacji narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania obiektu,
• instalacji i urządzeń służących ochronie środowiska,
• instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
3) stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia wraz z badaniem instalacji elektrycznej i piorunochronnej (kontrola pięcioletnia).
4) ……......................................................................................................................................... (wpisać zakres kontroli, jeśli jest inny niż wymieniony w pkt 1-3)
Osoba przeprowadzająca kontrolę
Imię i nazwisko
Nr uprawnień bud. / świadectwa kwalifikacji
Podpis osoby przeprowadzającej kontrolę
Telefon kontaktowy
Informacje ogólne o budynku
Rodzaj budynku
Adres budynku
Imię i nazwisko lub nazwa właściciela lub zarządcy budynku
Data przeprowadzenia kontroli
Rodzaj konstrukcji
Ustalenia w zakresie kontroli, w tym wskazanie nieprawidłowości, jeśli zostały stwierdzone, w zakresie:
1. Rocznej: elementów budynku narażonych na szkodliwe wpływy atmosferyczne i niszczące działania czynników występujących podczas użytkowania budynku:
2. Pięcioletniej: stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia:
3. Kotłów i systemów ogrzewania:
4. Przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych:
5. Instalacji elektrycznej:
6. Instalacji piorunochronnej:
7. ..……………………………………………………..................... (wpisać jakiej kontroli dotyczy)
Pokontrolne ustalenia szczegółowe
1. Zewnętrzne warstwy przegród zewnętrznych, elementy ścian zewnętrznych (filary, gzymsy), loggie i balkony:
2. Urządzenia zamocowane do ścian i dachu budynku:
3. Obróbki blacharskie:
4. Pokrycie dachowe i elementy odwodnienia:
5. Instalacja centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej:
6. Zabezpieczenie przeciwpożarowe budynku:
7. Instalacja kanalizacyjna:
Metody i środki użytkowania elementów obiektów budowlanych narażonych na szkodliwe działanie wpływów atmosferycznych i niszczące działanie innych czynników, w przypadku kontroli tych elementów:
Zakres niewykonanych zaleceń określonych w protokołach z poprzednich kontroli:
Wnioski i zalecenia*, jeśli zostały stwierdzone nieprawidłowości
1. Stan techniczny budynku:
2. Rozmiary zużycia lub uszkodzenia poszczególnych elementów budynku:
3. Zakres niezbędnych robót remontowych:
4. Stwierdzone uszkodzenia oraz braki, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi, bezpieczeństwa mienia bądź środowiska, wymagające usunięcia w czasie lub bezpośrednio po przeprowadzonej kontroli:
5. Inne wnioski i zalecenia:
Wnioski końcowe:**
1. Budynek znajduje się w odpowiednim stanie technicznym, zapewniającym dalsze, bezpieczne jego użytkowanie.
2. Budynek, pomimo konieczności wykonania wskazanych robót budowlanych, zapewnia bezpieczne użytkowanie.
3. Stan techniczny budynku jest nieodpowiedni, mogący spowodować zagrożenie bezpieczeństwa ludzi i mienia – należy sporządzić ekspertyzy jego stanu technicznego.
4. Budynek znajduje się w stanie technicznym bezpośrednio grożącym życiu lub zdrowiu ludzi, bezpieczeństwu mienia lub środowisku – niezbędny jest zakaz jego użytkowania.
Oświadczam, iż ustalenia zawarte w protokole są zgodne ze stanem faktycznym:
......................................................................................., dnia ............................. r.
(czytelny podpis i pieczątka osoby dokonującej kontroli)
Potwierdzam odbiór protokołu:
......................................................................................., dnia ............................. r.
(czytelny podpis właściciela lub zarządcy)
* w zaleceniach wskazuje się czynności mające na celu usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i termin wykonania czynności mających na celu usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości.
** niepotrzebne skreślić