Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 23 LISTOPADA 2021 Nowelizacja nadzoru pedagogicznego a monitorowanie podstawy programowej Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz szeregu publikacji z zakresu prawa oświatowego Czy w związku z nowelizacją Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, która zlikwidowała monitorowanie i ewaluację, dyrektor nie wykonuje monitorowania podstawy programowej? Podstawa prawna: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.). Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego przewi-duje obecnie wyłącznie dwie formy nadzoru – kontrolę i wspomaganie. Dotychczasowego monitorowania dyrektor nie wykonuje, niemniej rozszerzeniu uległ zakres dotychczasowej kontroli. Zgodnie z § 22 ust. 1 pkt 2 dyrektor w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicz-nego kontroluje: • przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydak-tycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przedszkola, • przebieg procesów kształcenia i wychowania w przedszkolu oraz efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej przed-szkola. Obecnie dyrektor nie tyle więc monitoruje, ile kontroluje realizację podstawy programowej. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM