Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Karta samooceny pracy nauczyciela Imię (imiona), nazwisko nauczyciela: Data i miejsce urodzenia: Miejsce zatrudnienia i zajmowane stanowisko: Staż pracy pedagogicznej: Stopień awansu zawodowego: Wykształcenie: wyższe magisterskie Data dokonania ostatniej oceny pracy: Na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 sierpnia 2019 r. w sprawie trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, szczegółowego zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz szczegółowego trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1625) oraz w związku z dokonywaną oceną Pani/Pana pracy proszę o uzupełnienie poniższego arkusza samooceny. Obowiązki nauczyciela wynikające z przepisów Karty nauczyciela oraz Ustawy Prawo oświatowe Szczegółowy opis sposobu realizacji obowiązków Działania dydaktyczne nauczyciela Art. 6. ust. 1 pkt 1 KN: Nauczyciel zobowiązany jest rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole (poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, przygotowanie do zajęć, stosowane metody pracy , pomoce dydaktyczne, przygotowanie zajęć zdalnych, informacja zwrotna dla dzieci, realizacja podstawy programowej, kompetencje kluczowe, ewaluacja zajęć). Art. 42 ust. 2 pkt 2 i 3 KN: W ramach czasu pracy oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel zobowiązany jest realizować: inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania dzieci, a także zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym (zaangażowanie nauczyciela w działalność pozalekcyjną i samodoskonalenie, prowadzenie kół zainteresowań, działalność wolontariacka, działania na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze środowiskiem lokalnym, instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz oświaty) Przykładowe zapisy Rzetelnie realizuję funkcję dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą przedszkola. Na uwagę zasługuje stosowanie przeze mnie różnorodnych i trafnie dobranych metod pracy z dziećmi: Kodowanie na dywanie, metoda Aktywnego słuchania muzyki B. Strauss, Metoda ruchu rozwijającego V. Sherborne, Kinezjologia edukacyjna P. Dennisona, oraz metod aktywizujących: burza mózgów, drama, praca w grupach, kłębek, słoneczko, gry dydaktyczne: ................................................................................. Stosuję w pracy technologie informacyjno-komunikacyjne, korzystam np. z tablicy multimedialnej, aplikacji ........................................ Systematycznie dokonuję analizy diagnoz rozwojowych dzieci, które są wyznacznikiem doboru zadań i materiału edukacyjnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych dzieci ich możliwości. Wnioski z analiz doprowadziły do zmian w planach dydaktycznych i planach pracy indywidualnej, np. .................................................. Wspieranie rozwoju każdego dziecka Art. 6. ust. 1 pkt 2 KN: Nauczyciel zobowiązany jest wspierać każde dziecko w jego rozwoju (praca z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych – sposoby motywowania dzieci do nauki, pracy, sposoby pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, sposoby rozwijania dziecięcych zainteresowań i talentów, przeprowadzone i zorganizowane przez siebie konkursy lub udział dzieci w oferowanych przedszkolu konkursach, zawodach i innych, sukcesy wychowawcze, opiekuńcze, osiągnięcia dzieci ) Przykładowe zapisy Zadania realizuję przez organizowanie i udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W roku szkolnym ................... udzielałam pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W ramach tych działań organizowałam ....................................................... Podejmowane działania prowadzą do pokonywania przez dzieci trudności rozwojowych, do nabywania określonych umiejętności wymaganych podstawą programową. Uzyskany przez dzieci ................ poziom rozwoju pozwala prezentować swoje umiejętności i sukcesy rozwojowe zarówno w przedszkolu, jak i przez udział w zewnętrznych konkursach oraz turniejach, np. dzieci .............................................. brały udział w konkursach zewnętrznych: ................................................................................., wystąpiły w przedstawieniu zorganizowanym w ramach ................................................, prezentując ilustrację ruchową do piosenki o przyjaźni. Działania wychowawcze opiekuńcze Art. 6 ust. 1 pkt 1, 4 i 5 KN: Nauczyciel zobowiązany jest: • rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole, • kształcić i wychowywać dzieci w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka, • dbać o kształtowanie u dzieci postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów (realizacja zadań wynikających z zapisów statutowych przedszkola, współpraca z rodzicami, zadania wychowawcy, organizacja wyjazdów, wycieczek, uroczystości przedszkolnych, imprez, zawodów sportowych, dbałość o poprawną polszczyznę, kulturę zachowania dzieci, kształtowanie wartości patriotycznych, postaw moralnych i społecznych – przykłady działań promujących ww. wartości, przykłady aktywności nauczyciela w realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego w przedszkolu, programu wychowania przedszkolnego) Art. 42 ust. 2 pkt 2 KN: W ramach czasu pracy oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel zobowiązany jest realizować inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych przedszkola, w tym zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania dzieci (współpraca z innymi nauczycielami, dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, działania w ramach zespołu nauczycieli, zajęcia otwarte, funkcja opiekuna stażu) Przykładowe zapisy W zakresie funkcji wychowawczej realizuję działania zawarte w przyjętym do realizacji programie wychowania przedszkolnego pod tytułem .................................................................... Podejmuję systemowe działania wychowawcze, realizuję projekty i przedsięwzięcia kształtujące postawy dzieci, np. realizując program działań proekologicznych pod nazwą .................................. Umożliwiłam dzieciom kształtowanie postaw ................................................... Organizowałam w przedszkolu akcje charytatywne: ..........................., kształtując postawy szacunku do każdego człowieka i niesienia potrzeby w sytuacjach kryzysowych. Byłam organizatorką takich uroczystości przedszkolnych jak: ........................... Udział dzieci w realizacji ww. uroczystości pozwalał kształtować postawy patriotyczne. Systematycznie organizuje zajęcia rozwijające uzdolnienia dzieci ................................................... Działania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa i zdrowia Art. 6. ust. 1 pkt 1 KN: Nauczyciel zobowiązany jest rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole (bezpieczeństwo i zdrowie dzieci – przykłady działań nauczyciela w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa, promowanie postaw prozdrowotnych) Art. 5 Prawa oświatowego: Nauczyciel w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ma obowiązek kierowania się dobrem dzieci, troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską, z poszanowaniem godności osobistej dziecka (formy pobudzania inicjatywy u dzieci, innowacyjne metody pracy, realizacja autorskich programów nauczania, innowacji pedagogicznych, sposoby motywowania dzieci do nauki – innowacyjne metody pracy, wykorzystanie multimediów, programy autorskie, atrakcyjność zajęć, indywidualna praca z dzieckiem) Przykładowe zapisy Przestrzegam zasad bezpieczeństwa na zajęciach przez punktualne stawianie się do pracy, przestrzeganie ustalonej długości dnia pracy, punktualne rozpoczynanie i kończenie zajęć, niepozostawianie dzieci bez opieki. Organizując wycieczki, przestrzegam zasad Regulaminu wyjść grupowych i wycieczek oraz poprawnie prowadzę dokumentację wyjść i wycieczek Postawa nauczyciela Art. 6. ust. 1 pkt 1 KN: Nauczyciel zobowiązany jest rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami przedszkola: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa dzieciom w czasie zajęć organizowanych przez przedszkole (przestrzeganie dyscypliny pracy – punktualność, pełne wykorzystanie czasu zajęć, właściwe prowadzenie dokumentacji) Art. 5 Prawa oświatowego Nauczyciel w swoich działaniach dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych ma obowiązek kierowania się dobrem dzieci, troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską, z poszanowaniem godności osobistej dziecka (sposoby ewaluacji własnej pracy, częstotliwość, wnioski z pracy przedszkola i ich wykorzystanie w pracy z dziećmi) Przykładowe zapisy Staranne i rzetelne prowadzę wymaganą dokumentację wychowawcy oddziału (plany pracy, analizy diagnoz edukacyjnych), w tym dokumentację pomocy psychologiczno-pedagogicznej (teczki). Dokumentacja prowadzona jest zgodnie z ustalonymi w przedszkolu wzorami, jest dostosowana do potrzeb oddziału/dziecka i oddawana w ustalonych terminach. Upowszechniam prawa dziecka. Brałam udział w przedsięwzięciu związanym z prawami dziecka: .................................................... Rozwój własny nauczyciela Art. 6. ust. 1 pkt 3a KN: Nauczyciel zobowiązany jest doskonalić się zawodowo zgodnie z potrzebami przedszkola (aktywność nauczyciela w doskonaleniu zawodowym – formy doskonalenia zawodowego ukończone na przestrzeni pięciu lat, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne, szkolenia online – ich przydatność w pracy zawodowej) Art. 42 ust. 2 pkt 3 KN: W ramach czasu pracy oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel zobowiązany jest realizować zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć, samokształceniem i doskonaleniem zawodowym Przykładowe zapisy Biorę systematyczny udział w doskonaleniu zawodowym zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym, w spotkaniach zespołu nauczycielskiego. W minionym roku szkolnym ukończyłam takie formy doskonalenia jak: .................................................................................. Wykorzystuję umiejętności nabyte w trakcie doskonalenia we własnej praktyce, tj. .................... (data sporządzenia samooceny) (podpis nauczyciela)