Jesień na dobre rozgościła się w przyrodzie. To dobry moment, aby przeprowadzić z uczniami zajęcia językowe, których tematem przewodnim będzie ta piękna pora roku.
Grupa wiekowa: uczniowie klas I–III szkoły podstawowej.
Czas trwania: 45 minut.
Cele główne:
- wprowadzenie nowego słownictwa, piosenek i zwrotów w języku angielskim,
- kształtowanie umiejętności rozumienia, rozmawiania i zadawania pytań w języku angielskim,
- wprowadzenie pozytywnej motywacji do nauki języka angielskiego.
Cele operacyjne:
Uczeń:
- poznaje słownictwo związane z jesienią,
- przelicza po angielsku w zakresie 10 (im młodsze dzieci tym mniejszy zakres),
- używa konstrukcji It’s a…, I’ve got a… w odniesieniu do darów jesieni,
- używa konstrukcji I have…, Who has…?,
- śpiewa piosenki w języku angielskim,
- aktywnie uczestniczy w lekcji.
Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa.
Metody:
- audiolingwalna,
- komunikacyjna,
- Total Physical Response (TPR).
Środki dydaktyczne:
- koszyk z klapkami,
- jesienne dary natury – w dużych ilościach,
- woreczki z organzy w dwóch kolorach,
- karty pracy,
- ścieżka sensoryczna,
- jabłka pokrojone na ćwiartki,
- płyta i odtwarzacz CD z piosenkami (lub pendrive i bezprzewodowy głośnik).
Wprowadzane słownictwo:
- acorn,
- chestnut,
- pumpkin,
- mushroom,
- leaves,
- apple,
- rowan,
- stick.
Wprowadzane struktury gramatyczne:
- I have…,
- Who has…?,
- I’ve got…
Wskazówka:
Nauczyciel może przyjść na zajęcia przebrany za Panią Jesień lub założyć ubrania w jesiennej kolorystyce. Z pewnością uatrakcyjni to lekcję i spowoduje, że uwaga uczniów będzie skupiona na nauczycielu.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Rozpoczęcie zajęć
Nauczyciel rozpoczyna zajęcia wybraną piosenką na powitanie, np.