Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Jesień na dobre rozgościła się w przyrodzie. To dobry moment, aby przeprowadzić z uczniami zajęcia językowe, których tematem przewodnim będzie ta piękna pora roku.

Grupa wiekowa: uczniowie klas I–III szkoły podstawowej.

Czas trwania: 45 minut.

Cele główne:

  • wprowadzenie nowego słownictwa, piosenek i zwrotów w języku angielskim,
  • kształtowanie umiejętności rozumienia, rozmawiania i zadawania pytań w języku angielskim,
  • wprowadzenie pozytywnej motywacji do nauki języka angielskiego.

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • poznaje słownictwo związane z jesienią,
  • przelicza po angielsku w zakresie 10 (im młodsze dzieci tym mniejszy zakres),
  • używa konstrukcji It’s a…, I’ve got a… w odniesieniu do darów jesieni,
  • używa konstrukcji I have…, Who has…?,
  • śpiewa piosenki w języku angielskim,
  • aktywnie uczestniczy w lekcji.

Formy pracy:

  • indywidualna,
  • grupowa.

Metody:

  • audiolingwalna,
  • komunikacyjna,
  • Total Physical Response (TPR).

Środki dydaktyczne:

  • koszyk z klapkami, 
  • jesienne dary natury – w dużych ilościach, 
  • woreczki z organzy w dwóch kolorach, 
  • karty pracy, 
  • ścieżka sensoryczna, 
  • jabłka pokrojone na ćwiartki, 
  • płyta i odtwarzacz CD z piosenkami (lub pendrive i bezprzewodowy głośnik).

Wprowadzane słownictwo:

  • acorn,
  • chestnut,
  • pumpkin,
  • mushroom
  • leaves,
  • apple
  • rowan
  • stick.

Wprowadzane struktury gramatyczne:

  • I have…
  • Who has…?
  • I’ve got…

Wskazówka:
Nauczyciel może przyjść na zajęcia przebrany za Panią Jesień lub założyć ubrania w jesiennej kolorystyce. Z pewnością uatrakcyjni to lekcję i spowoduje, że uwaga uczniów będzie skupiona na nauczycielu.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Rozpoczęcie zajęć

Nauczyciel rozpoczyna zajęcia wybraną piosenką na powitanie, np.