Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Zapisy w dzienniku w ciągu jednego dnia
(przykłady)
Grupa trzylatków
1. Zabawy dowolne w sali przedszkolnej według wyboru dzieci. Uczenie dzieci zgodnej zabawy. Korzystanie z zabawek zgodnie z ustalonym kodeksem grupy. Oglądanie książeczki o rodzajach transportu z Radkiem O.
2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Szukaj pary”.
3. Naśladowanie odgłosów wydawanych przez przedstawione na obrazkach środki lo-komocji – ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne.
4. Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania. Poznanie zasad prawidłowego mycia rąk. Zachęcanie do kulturalnego zachowania podczas posiłku.
5. „Kiedy jestem bezpieczny na drodze?” – rozpoznawanie i określanie bezpiecznych i niebezpiecznych zachowań dzieci na ulicy, przejściu dla pieszych (praca z ilustra-cjami). Zabawa ruchowa „Zielone i czerwone” – nauka bezpiecznego poruszania się na drodze.
6. Przypomnienie zasad bezpiecznej zabawy na podwórku przedszkolnym. Zachęcanie do samodzielnego zakładania odzieży wierzchniej. Zabawa ruchowa na świeżym po-wietrzu „Samochody”. Czuwanie nad bezpieczną zabawą dzieci.
7. Zabawy samorzutne. Kształtowanie umiejętności zgodnej zabawy. Zabawa ruchowa z elementem przysiadu „Żabki”. Nauka odkładania zabawek na wyznaczone miejsce po zakończonej zabawie przy piosence „Burczą brzuszki”.
8. Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. Zachęcanie dzieci do próbowania nowych smaków podczas posiłku.
9. Poobiedni odpoczynek przy bajce-grajce. Zachęcanie dzieci do samodzielnego ubiera-nia piżamy. Kształtowanie samodzielności.
10. Ćwiczenie oddechowe w zabawie „Wietrzyk”. Zabawa integracyjna w kole „Iskierka” – ćwiczenie koncentracji.
11. Słuchanie opowiadania czytanego przez nauczycielkę pt. Pucio w mieście. Swobodna rozmowa podczas opowiadania. Odpowiadanie na pytania zadawane przez nauczy-cielkę, dotyczące opowiadania.
12. Zabawy samodzielne i stolikowe. Układanie puzzli z grupą dzieci.
Grupa sześciolatków
1. Zabawy w kącikach zainteresowań według wyboru dzieci. Zabawy stolikowe. Wyci-nanie i klejenie prostych kształtów z jesiennych liści z Mają L., Frankiem O. i Weroniką L. Ćwiczenie słuchu fonemowego z Julką O. Zabawa integracyjna „Pudełeczko”. Ćwiczenie wzrokowe przy użyciu obrazków dynamicznych „Odkryj kształt”. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z wykorzystaniem metody kreatywnej Carla Orffa.
2. Czynności higieniczne przed śniadaniem. Przypomnienie zasad prawidłowego mycia rąk. Podczas jedzenia obserwacja dzieci, przypomnienie o kulturalnym spożywaniu posiłku.
3. „Jak ważne w życiu człowieka są sprzęty AGD?” – burza mózgów na temat roli sprzę-tu AGD w życiu człowieka. Zabawa dydaktyczna „Łańcuch skojarzeń – pralka”. Po-budzanie wyobraźni. „Nieistniejące AGD” – tworzenie nowych urządzeń z dostępnych materiałów plastycznych, tworzenie nazwy nowego sprzętu AGD. Kształtowanie u dzieci kreatywności. Uczestnictwo w zabawach językowych.
4. Przypomnienie zasad zgodnej i bezpiecznej zabawy na podwórku przedszkolnym. Za-bawy na świeżym powietrzu. Zabawa badawcza przy użyciu lup „Życie w trawie” – swobodne wnioski dzieci na temat zauważonych zwierząt i roślin. Dostrzeganie piękna otaczającego świata przyrody.
5. Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. Przypominanie dzieciom o prawi-dłowym trzymaniu sztućców. Zabawa ruchowa przy muzyce „Szybciej, wolniej” – re-agowanie na tempo muzyki. Zabawy dowolne w sali.
6. Prezentacja prac stworzonych przez dzieci na zajęciach porannych. Rozmowa na temat zalet, wad i interesujących elementów nowych urządzeń AGD. Poznanie zasad bezpiecznego używania urządzeń elektrycznych.
7. Słuchanie opowiadania czytanego przez nauczycielkę pt. Książka kucharska dla dzieci. Cecylka Knedelek. Rozmowa na temat opowiadania. Odpowiadanie na pytania za-dawane przez nauczycielkę dotyczące opowiadania. Ćwiczenia manualne z grupą dzieci – tworzenie kolorowych szlaczków. Ćwiczenia syntezy słuchowej z Jankiem L. w zabawie „Zaczyna się na głoskę...”. Porządkowanie przez dzieci własnych szuflad. Zabawy swobodne w sali. Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów.