Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny – wzór
(dotyczy okresu, na jaki wydano orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego)
1. Imię i nazwisko ucznia
2. Nazwa szkoły
3. Klasa
4. Rok szkolny
Okres udzielania pomocy
5. Zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia (przy zastosowaniu odpowiednich metod i form pracy z uczniem)
6. Wprowadzone modyfikacje, data modyfikacji
7. Rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem:
• o charakterze rewalidacyjnym (dla ucznia niepełnosprawnego)
• o charakterze resocjalizacyjnym (dla ucznia niedostosowanego społecznie)
• o charakterze socjoterapeutycznym (dla ucznia zagrożonego niedostosowaniem społecznym)
8. Rodzaj zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów ukierunkowanych na poprawę komunikowania się ucznia z otoczeniem z użyciem wspomagających i alternatywnych metod komunikacji (AAC),
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....
9. Rodzaj zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania ucznia w środowisku rówieśniczym
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………....
10. Formy i metody pracy z uczniem
11. Formy, okres udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej, wymiar godzin – ustala dyrektor
Zajęcia specjalistyczne
Forma Okres Wymiar godzin
12. Działania wspierające rodziców ucznia oraz zakres współpracy z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży
13. Zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne, socjoterapeutyczne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia
14. Zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami w realizacji zadań wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, przygotowania uczniów do samodzielności w życiu dorosłym, zapewnienia odpowiednich ze względu na potrzeby uczniów warunków do nauki, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, realizacji zadań specjalistycznych oraz innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów
Data i podpis koordynatora zespołu
Podpisy członków zespołu
, dnia