Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 25 SIERPNIA 2021 Zmiany w regulaminie pracy Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz szeregu publikacji z zakresu prawa oświatowego Czy wprowadzając zmiany do regulaminu pracy, muszę wprowadzić nowy regulamin, czy też mogę dokonać ich w obowiązującym już regulaminie? Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.) Regulamin pracy wprowadza pracodawca zgodnie z art. 104 i nast. Kodeksu pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320 ze zm.). Przepisy te nie zakazują żadnego z przywołanych rozwiązań, tzn. dopuszczalne jest zarówno wprowadzenie zmian do istniejącego regulaminu, jak i wprowadzenie zupełnie nowego aktu. Pamiętać jednak należy, że obydwie czynności podlegają uzgodnieniu z zakładowymi organizacjami związkowymi. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.