Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 19 SIERPNIA 2021 Wprowadzanie wpisywania arkuszy w formie elektronicznej Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz szeregu publikacji z zakresu prawa oświatowego Czy aby wprowadzić wypisywanie arkuszy w formie elektronicznej, potrzebna jest zgoda np. organu prowadzącego, czy dyrektor może wprowadzić to autonomicznie, jeśli ma odpowiedni program – na przykład dziennik elektroniczny Librus, w którym są stosowne moduły? Podstawa prawna: • Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2017 r. poz. 1646 ze zm.). Zgodnie z § 21 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji dzienniki mogą być prowadzone wyłącznie w formie elektronicznej za zgodą organu prowadzącego. Można zatem wykorzystać wspomniany w pytaniu moduł, ale jeżeli ma on być jedyną formą arkusza, czyli formą cyfrową, to organ prowadzący musi wyrazić na to zgodę. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.