Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Plan nadzoru pedagogicznego Liceum Ogólnokształcącego …………………………………………………………… w roku szkolnym 2021/2022 (przykład) Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), • Rozporządzenie z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2198), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.). Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022: 1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego. 2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. 3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych. 4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19, w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne. 5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych. 6. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. I. Nadzór pedagogiczny jest realizowany przez wykonywanie zadań i czynności określonych w art. 55 Prawa oświatowego, w trybie planowanych lub doraźnych działań. II. Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego: 1. Przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości pracy szkoły, kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły. 2. Wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, w szczególności przez: a) diagnozę pracy szkoły lub placówki, b) planowanie działań rozwojowych, w tym motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego, c) prowadzenie działań rozwojowych, w tym organizowanie szkoleń i narad. 3. Monitoruje pracę szkoły. III. Źródła planowania nadzoru: 1. Wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego w ubiegłym roku szkolnym: 1) poprawa efektów nauczania przez: a) pełną realizację podstawy programowej, b) zapewnienie nauczycielom właściwej bazy lokalowej i pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji podstawy programowej i wybranych programów nauczania, c) systematyczny nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły nad prawidłową realizacją zadań wykonywanych przez nauczycieli, w szczególności dotyczących właściwie dobranych i skutecznych metod pracy, d) organizację zajęć dodatkowych uwzględniającą potrzeby, uzdolnienia i zainteresowania uczniów. 2. Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa: 1) ewaluacja: a) „Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się”, b) „Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej”; 2) kontrola: a) „Przyjmowanie do szkół i wspomaganie nauki osób niebędących obywatelami polskimi oraz osób będących obywatelami polskimi podlegającymi obowiązkowi szkolnemu lub obowiązkowi nauki, które pobierały naukę w szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw”, b) „Zgodność z przepisami prawa funkcjonowania oddziałów międzynarodowych”; 3) monitorowanie: a) „Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia”, b) „Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych”. 3. Plan nadzoru kuratora oświaty: a) ewaluacja, b) kontrola, c) wspomaganie, d) monitorowanie. 4. Rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego, Rozporządzenie w sprawie wymagań wobec szkół i placówek, Ustawa Prawo oświatowe: a) procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się, b) uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, c) szkoła wspomaga rozwój uczniów, uwzględniając ich indywidualną sytuację, d) rodzice są partnerami szkoły, e) realizacja podstaw programowych i ramowych planów nauczania, f) przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów, a także przepisów dotyczących obowiązku szkolnego oraz obowiązku nauki, g) przestrzeganie statutu szkoły. Zawartość planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2021/2022 Lp. Zakres realizacji – forma nadzoru Numer załącznika Uwagi 1. Przedmiot i temat ewaluacji wewnętrznej 1 2. Ocena pracy nauczycieli 2 3. Obserwacja zajęć nauczycieli 3 4. Wspomaganie rozwoju zawodowego – plan WDN 4 5. Kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa 5 6. Harmonogram poprawy efektów nauczania 6 7. Monitorowanie realizacji wniosków i rekomendacji z nadzoru pedagogicznego 7 Przedmiotem ewaluacji wewnętrznej będą: 1. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się: a) planowanie i organizacja procesów edukacyjnych w szkole, b) współpraca nauczycieli, w tym nauczycieli pracujących w jednym oddziale, w zakresie planowania, organizowania, realizowania i modyfikowania procesów edukacyjnych, c) nauczyciele pomagają sobie nawzajem i wspólnie rozwiązują problemy, d) uczniowie znają stawiane przed nimi cele i formułowane wobec nich oczekiwania, e) nauczyciele stosują różne metody pracy dostosowane do potrzeb ucznia, grupy i oddziału, f) sposób informowania ucznia o jego postępach w nauce oraz ocenianie pomagają uczniom uczyć się i planować własny rozwój, g) nauczyciele motywują uczniów do aktywnego uczenia się i wspierają ich w trudnych sytuacjach, tworząc atmosferę sprzyjającą uczeniu się. 2. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej: a) systematyczne monitorowanie realizacji podstawy programowej, b) analiza programów nauczania w zakresie uwzględniania osiągnięć uczniów z poprzedniego etapu edukacyjnego, c) analiza osiągnięć każdego ucznia z uwzględnieniem jego możliwości rozwojowych, d) ewaluacja skuteczności podejmowanych działań dydaktyczno-wychowawczych. Kontrola będzie dotyczyć przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa regulujących działalność dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą oraz innej działalności statutowej szkoły, z uwzględnieniem: a) realizacji podstawy programowej i ramowych planów nauczania, b) przestrzegania praw człowieka oraz upowszechniania wiedzy o nich, c) zapewnienia młodzieży bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, d) kontroli prowadzonej przez nauczycieli dokumentacji pedagogicznej, e) monitorowania wybranych obszarów pracy nauczycieli, f) zgodności z przepisami prawa funkcjonowania monitoringu wizyjnego w szkołach, g) zgodności z przepisami prawa organizowania zajęć w grupie do pięciu uczniów lub w formie indywidualnej oraz udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia, h) zgodności z przepisami prawa funkcjonowania oddziałów międzynarodowych. Wspomaganie nauczycieli ma na celu: a) organizowanie szkoleń i narad zgodnie z potrzebami szkoły, b) opracowanie planu WDN, c) finansowe wspieranie i motywowanie nauczycieli do podnoszenia kwalifikacji oraz rozwoju zawodowego, d) inspirowanie nauczycieli do wprowadzania innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych, e) pomoc nauczycielom w zdobyciu kolejnego stopnia awansu zawodowego. Monitorowanie: a) monitorowanie podstawy programowej, b) uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia, c) kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych. Załącznik nr 1 Przedmiot i termin ewaluacji wewnętrznej Lp. Przedmiot ewaluacji Terminy Osoby odpowiedzialne 1. Szkoła lub placówka wspomagają rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji listopad–grudzień Dyrektor, zespół ewaluacyjny 2. Rodzice są partnerami szkoły lub placówki październik Dyrektor, zespół ewaluacyjny 3. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się wrzesień–październik Dyrektor, zespół ewaluacyjny 4. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej styczeń–luty Dyrektor, zespół ewaluacyjny 5. Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne marzec Dyrektor, zespół ewaluacyjny Wstępna diagnoza Lp. Przedmiot ewaluacji wewnętrznej Wstępna diagnoza Tak Nie Brak informacji Źródło informacji 1. Szkoła lub placówka wspomagają rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji 2. Rodzice są partnerami szkoły lub placówki 3. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się 4. Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej 5. Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne 6. Ocena efektywności pracy zespołów nauczycielskich Projekt ewaluacji nr 1 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Zdefiniowanie celów ewaluacji Realizacja podstawy programowej przez wszystkich nauczycieli Określenie odbiorców ewaluacji Dyrektor szkoły, nauczyciele, rodzice, uczniowie Identyfikacja zasobów (czasowych, finansowych, ludzkich) a) czas realizacji ewaluacji: dwa miesiące (styczeń–luty), b) wyniki potrzebne w pierwszych miesiącach roku szkolnego, c) koszt papieru, tonera itp., d) wyniki ewaluacji z poprzedniego roku szkolnego Wskazanie wykonawców ewaluacji (członków zespołu ewaluacyjnego) Dwie osoby – nauczyciele wychowawcy lub: a) nauczyciel jako koordynator ewaluacji, b) pedagog, psycholog (jeżeli są zatrudnieni w szkole). Osoby te będą opracowywać koncepcję ewaluacji wraz z narzędziami ewaluacji, zbierać dane oraz pisać raport Określenie przedmiotu ewaluacji Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej Sformułowanie pytań badawczych 1. W jaki sposób nauczyciele realizują cele określone w podstawie programowej? 2. W jaki sposób nauczyciele monitorują realizację podstawy programowej? 3. W jaki sposób organizacja zespołów nauczycielskich sprzyja realizacji podstawy programowej? 4. W jaki sposób nauczyciele wykorzystują podstawę programową z wcześniejszych etapów edukacyjnych? Określenie kryteriów ewaluacji 1. Nauczyciele w codziennej pracy z uczniami odnoszą się do elementów podstawy programowej. 2. Monitorowanie realizacji podstawy programowej przeprowadza się w perspektywie każdego ucznia. 3. Nauczyciele i uczniowie współpracują w procesie uczenia się. 4. Nauczyciele znają podstawę programową z poprzednich i następnych etapów kształcenia. 5. Zespół nauczycieli uczących w szkole jest odpowiedzialny za realizację całości podstawy programowej Dobór metod badawczych Analiza dokumentów, ankieta dla nauczyciela, ankieta dla rodziców, ankieta dla uczniów, obserwacja zajęć Określenie ram czasowych ewaluacji (harmonogramu) a) styczeń – opracowanie koncepcji ewaluacji, analiza dokumentów, b) luty – zebranie informacji od uczniów, rodziców, nauczycieli, dyrektora szkoły, c) koniec lutego – raport ewaluacyjny Określenie formatu raportu i sposobu upowszechniania wyników Raport w formie prezentacji w programie PowerPoint zostanie przedstawiony na posiedzeniu rady pedagogicznej i opublikowany na stronie internetowej szkoły; najważniejsze wyniki przedstawione będą rodzicom na zebraniach Projekt ewaluacji nr 2 Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się Zdefiniowanie celów ewaluacji Planowanie procesów edukacyjnych jest efektem zespołowej pracy nauczycieli Określenie odbiorców ewaluacji Dyrektor szkoły, nauczyciele, uczniowie, rodzice Identyfikacja zasobów (czasowych, finansowych, ludzkich) a) czas realizacji ewaluacji: dwa miesiące (wrzesień–październik), b) wyniki potrzebne przed rozpoczęciem drugiego półrocza, c) koszt papieru, tonera Wskazanie wykonawców ewaluacji (członków zespołu ewaluacyjnego) Trzy osoby – nauczyciele wychowawcy lub: a) nauczyciel jako koordynator ewaluacji, b) pedagog, psycholog. Osoby te będą opracowywać koncepcję ewaluacji wraz z narzędziami ewaluacji, zbierać dane oraz pisać raport Określenie przedmiotu ewaluacji Ocena działań szkoły w zakresie współdziałania nauczycieli w organizacji procesów edukacyjnych Sformułowanie pytań badawczych 1. W jaki sposób planowanie i organizacja procesów edukacyjnych w szkole służą rozwojowi uczniów? 2. W jaki sposób nauczyciele, w tym nauczyciele pracujący w jednym oddziale, współpracują ze sobą w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i modyfikowaniu procesów edukacyjnych? 3. Czy współpraca nauczycieli służy rozwojowi uczniów? 4. Co świadczy o tym, że uczniowie znają stawiane przed nimi cele i formułowane wobec nich oczekiwania? 5. Które metody pracy nauczycieli są dostosowane do potrzeb ucznia, grupy i oddziału? 6. W jaki sposób nauczyciele informują uczniów o ich postępach w nauce? 7. W jaki sposób ocenianie pomaga uczniom uczyć się i planować ich indywidualny rozwój? 8. Czy nauczyciele motywują uczniów do aktywnego uczenia się i wspierają ich w trudnych sytuacjach, tworząc atmosferę sprzyjającą uczeniu się? 9. Czy kształtowanie u uczniów umiejętności uczenia się jest w szkole powszechne? Określenie kryteriów ewaluacji 1. Planowanie i organizacja procesów edukacyjnych w szkole lub placówce służą rozwojowi uczniów. 2. Nauczyciele, w tym nauczyciele pracujący w jednym oddziale, współpracują ze sobą w planowaniu, organizowaniu, realizowaniu i modyfikowaniu procesów edukacyjnych. 3. Nauczyciele pomagają sobie nawzajem i wspólnie rozwiązują problemy. 4. Uczniowie znają stawiane przed nimi cele i formułowane wobec nich oczekiwania. 5. Nauczyciele stosują różne metody pracy dostosowane do potrzeb ucznia, grupy i oddziału. 6. Sposób informowania ucznia o jego postępach w nauce oraz ocenianie pomagają uczniom uczyć się i planować indywidualny rozwój. 7. Nauczyciele motywują uczniów do aktywnego uczenia się i wspierają ich w trudnych sytuacjach, tworząc atmosferę sprzyjającą uczeniu się. 8. Nauczyciele kształtują u uczniów umiejętność uczenia się. Dobór metod badawczych Ankieta dla nauczyciela, ankieta dla rodziców, obserwacja zajęć, wywiad z dyrektorem – kwestionariusz, ankieta i rozmowy z uczniami Określenie ram czasowych ewaluacji (harmonogramu) a) 16–27 września – opracowanie koncepcji ewaluacji, b) 12–30 października – zebranie informacji od uczniów, rodziców, nauczycieli, dyrektora szkoły, c) 20 listopada – raport ewaluacyjny Określenie formatu raportu i sposobu upowszechniania wyników Raport w formie prezentacji w programie PowerPoint przedstawiony na posiedzeniu rady pedagogicznej i opublikowany na stronie internetowej szkoły; najważniejsze wyniki przedstawione będą rodzicom na zebraniach Załącznik nr 2 Ocena pracy nauczycieli Lp. Rodzaj oceny Zakres realizacji Terminy Osoby Organizacja badań, techniki pozyskiwania informacji / narzędzia 1. Ocena pracy nauczyciela Dokumentowanie pracy nauczycieli niezbędne do dokonania oceny pracy Cały rok szkolny Trzech nauczycieli Obserwacja zajęć 2. Ocena dorobku zawodowego Dokumentowanie działań nauczycieli ubiegających się o kolejny stopień awansu zawodowego: a) ocena planów rozwoju pod kątem zgodności z planem pracy szkoły, b) ocena projektów i programów edukacyjnych, c) wykorzystanie przez nauczycieli technologii informacyjno-komunikacyjnych Cały rok szkolny Nauczyciele odbywający staż Kontrola działań nauczyciela opiekuna stażu, kontrola dokumentacji związanej z awansem zawodowym na stopień nauczyciela mianowanego, obserwacje, ankietowanie Załącznik nr 3 Obserwacja zajęć nauczycieli Cel obserwacji Tematyka obserwacji Ocena efektów pracy nauczyciela w zakresie wybranych elementów procesu dydaktycznego, wychowawczego lub opiekuńczego. Cele obserwacji: a) gromadzenie informacji o pracy nauczyciela i stopniu realizacji przez niego zadań edukacyjnych, b) wspomaganie rozwoju zawodowego nauczycieli oraz wzajemne dzielenie się wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem, c) diagnoza realizacji wybranych zadań edukacyjnych, d) ocena rezultatów procesu dydaktycznego, wychowawczego i opiekuńczego na podstawie bezpośredniej obserwacji umiejętności, postaw i prezentowanej wiedzy uczniów. Obserwacji mogą podlegać: a) zajęcia z uczniami, spotkania z rodzicami, imprezy szkolne 1. Kształtowanie u uczniów umiejętności uczenia się. 2. Tworzenie atmosfery sprzyjającej uczeniu się. 3. Informowanie uczniów o celach uczenia się. 4. Dostosowanie metod pracy do potrzeb ucznia, grupy i oddziału. 5. Diagnozowanie potrzeb i możliwości rozwojowych uczniów, sposobów uczenia się oraz sytuacji społecznej każdego ucznia. 6. Angażowanie wszystkich uczniów podczas zajęć. 7. Zachęcanie każdego ucznia do podejmowania różnych aktywności. 8. Umiejętność pracy zespołowej. 9. Realizacja podstawy programowej. 10. Stosowanie metod aktywizujących uczniów. 11. Stosowanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 12. Poziom osiągania przez nauczyciela wyznaczonych celów. 13. Wykorzystanie czasu zajęć edukacyjnych. 14. Stosowanie pomocy dydaktycznych. 15. Celowość zadawania prac domowych – dostosowanie do indywidualnych możliwości ucznia Plan obserwacji lekcji i zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2021/2022 Lp. Imię i nazwisko nauczyciela wrzesień październik listopad grudzień styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec Uwagi 1. X 2. X 3. X 4. X 5. X 6. X 7. X 8. X Załącznik nr 4 Wspomaganie rozwoju zawodowego – plan WDN Lp. Formy doskonalenia zawodowego Tematyka szkolenia Liczba nauczycieli Planowany termin 1. Szkolenie rady pedagogicznej Zasady organizacji zdalnego nauczania Wszyscy pracownicy październik 2. Warsztaty metodyczne Praca z nowoczesnymi technologiami informacyjno- -komunikacyjnymi Wszyscy nauczyciele listopad 3. Warsztaty metodyczne Jak skutecznie zachęcać uczniów do aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju innych uczniów? Wszyscy nauczyciele grudzień 4. Warsztaty metodyczne Jak postępować z uczniami przewlekle chorymi? Wszyscy nauczyciele styczeń 5. Warsztaty metodyczne Skuteczne sposoby zachęcania uczniów do czytania Wszyscy nauczyciele luty 6. Konferencja Promocja i budowanie pozytywnego wizerunku szkoły 5 marzec 7. Warsztaty metodyczne Bezpieczeństwo w szkole Wszyscy nauczyciele kwiecień 8. Warsztaty metodyczne Ocenianie kształtujące Wszyscy nauczyciele maj Załącznik nr 5 Kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły Czynności kontrolne Termin Dokumentacja Osoba kontrolująca Kontrola dokumentacji wychowawczej Cały rok szkolny Dokumenty prowadzone przez wychowawców Dyrektor Kontrola systematyczności oceniania Cały rok szkolny Dzienniki lekcyjne i dzienniki innych zajęć Dyrektor Kontrola prowadzenia dokumentacji nauczania Listopad Księgi uczniów, księgi ewidencji, arkusze nauczania Dyrektor Kontrola realizacji programów nauczania / podstawy programowej Cały rok szkolny Podstawa programowa, program nauczania, plan nauczania Dyrektor Kontrola dokumentacji wycieczek szkolnych Każdorazowo Szczegółowa dokumentacja wszystkich wycieczek – zgodnie z arkuszem kontroli Dyrektor Kontrola stanu technicznego obiektu szkoły Cały rok szkolny Dokumentacja techniczna, protokoły, przeglądy Dyrektor Załącznik nr 6 Harmonogram poprawy efektów nauczania Etapy monitorowania postępów uczniów Forma Klasa Termin Diagnoza uczniów klasy I Testy diagnozujące z wybranych przedmiotów Analiza testów diagnozujących Diagnoza aspiracji edukacyjnych uczniów I I I Do 15 września Do 30 września 30 października Ocenianie wewnątrzszkolne Ewaluacja systemu oceniania w zakresie przekazywania informacji zwrotnej, stosowania elementów oceniania kształtującego I– IV Cały rok Analiza wyników nauczania Posiedzenia rady pedagogicznej I–IV Śródroczne i roczne podsumowanie wyników nauczania Wewnątrzszkolne badanie osiągnięć uczniów w zakresie opanowania podstawy programowej Test sprawdzający na każdym poziomie kształcenia I–II maj–czerwiec Realizacja podstawy programowej – wybrane kompetencje i efekty kształcenia Obserwacja diagnozująca I–IV Cały rok szkolny Analiza i interpretacja wyników egzaminów maturalnych Opracowanie wniosków i rekomendacji wynikających z analizy wyników egzaminów maturalnych IV sierpień–listopad 2021 r. Analiza postępów uczniów Analiza osiągnięć uczniów w kontekście przyrostu kompetencji za dany rok szkolny I–IV sierpień–listopad 2021 r. Załącznik nr 7 Monitorowanie realizacji wniosków i rekomendacji z nadzoru pedagogicznego Lp. Termin Prawidłowość realizacji Problemy w realizacji Kryteria sukcesu 1. Październik Poprawa współpracy w zespołach nauczycielskich 2. Listopad Prawidłowa realizacja zadań wykonywanych przez nauczycieli, w szczególności dotyczących właściwie dobranych i skutecznych metod pracy 3. Marzec Uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów w procesie kształcenia 4. Maj Kształcenie u uczniów kompetencji kluczowych