Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Plan nadzoru pedagogicznego obowiązujący w ……………………… w roku szkolnym 2021/2022 I. Podstawa prawna: • art. 55 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.), • § 23 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2020 r. poz. 1551). II. Źródła planowania: Plan nadzoru pedagogicznego jest opracowany i realizowany z uwzględnieniem wniosków z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym oraz podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa. Dodatkowymi wskazówkami przy opracowywaniu planu były: 1) wyniki egzaminów wewnętrznych i zewnętrznych, 2) plan pracy szkoły, 3) wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty za rok szkolny …………/…………, 4) wnioski i skargi wnoszone w roku szkolnym …………/……..……, 5) raport z ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej, 6) wyniki kontroli planowanych i doraźnych prowadzonych przez kuratorium. Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2021/2022: 1. Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny, m.in. przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie oraz realizację zadań programu wychowawczo-profilaktycznego. 2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie. 3. Działanie na rzecz szerszego udostępnienia kanonu edukacji klasycznej, wprowadzenia w dziedzictwo cywilizacyjne Europy, edukacji patriotycznej, nauczania historii oraz poznawania polskiej kultury, w tym osiągnięć duchowych i materialnych. Szersze i przemyślane wykorzystanie w tym względzie m.in. wycieczek edukacyjnych. 4. Podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów, zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, szczególnie w sytuacji kryzysowej wywołanej pandemią COVID-19, w celu zapewnienia dodatkowej opieki i pomocy, wzmacniającej pozytywny klimat szkoły oraz poczucie bezpieczeństwa. Roztropne korzystanie w procesie kształcenia z narzędzi i zasobów cyfrowych oraz metod kształcenia wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne. 5. Wdrażanie Zintegrowanej Strategii Umiejętności – rozwój umiejętności zawodowych w edukacji formalnej i pozaformalnej, w tym uczeniu się dorosłych. 6. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w szkołach. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne. Wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w poprzednim roku szkolnym Wniosek z nadzoru pedagogicznego Sposób wykorzystania wniosku III. Ewaluacja wewnętrzna: Przedmiot ewaluacji: …………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………...… …………………………………………………………………………………………………... Cel ewaluacji: …………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... Organizacja badań, techniki/narzędzia pozyskiwania informacji: ……………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... Osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie ewaluacji: 1) ………………………………………………………………………………………… 2) ………………………………………………………………………………………… 3) ………………………………………………………………………………………… Harmonogram ewaluacji Etap ewaluacji Termin Odpowiedzialni Wybór obszarów ewaluacyjnych i określenie założeń ewaluacji: • powołanie przewodniczącego zespołu ewaluacyjnego Opracowanie planu ewaluacji wewnętrznej: • wstępna faza planowania, • przyjęcie planu wraz z ogólnym harmonogramem, rada pedagogiczna Przygotowanie projektu ewaluacji: • przygotowanie założeń projektowych, • opracowanie szczegółowego harmonogramu działań ewaluacyjnych, zgodnie z założeniami projektowymi, • przyjęcie projektu przez radę pedagogiczną Realizacja działań ewaluacyjnych: • zbieranie danych, prowadzenie badań, gromadzenie i porządkowanie danych Analiza zgromadzonych danych: • pogrupowanie zebranych danych, • analiza jakościowa i ilościowa, • wypracowanie wniosków wynikających z przeprowadzonej analizy Raport: • przygotowanie wstępne raportu – zespół ewaluacyjny, • przyjęcie założeń raportu przez dyrektora, • ostateczne opracowanie raportu z przeprowadzonej ewaluacji Popularyzacja: • prezentacja raportu radzie pedagogicznej, • prezentacja wybranej części raportu respondentom Wdrożenie działań wynikających z rekomendacji: • przygotowanie konkretnych działań wynikających z rekomendacji ewaluacyjnych, • wdrożenie przyjętych działań, monitorowanie efektów wdrażanych działań IV. Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej Lp. Tematyka kontroli Nauczyciele objęci kontrolą Termin kontroli Forma kontroli V. Zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań: 1. Planowane działania związane z przeprowadzaniem diagnozy potrzeb nauczycieli: …………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………….. 2. Działania rozwojowe, w tym formy motywowania nauczycieli do doskonalenia zawodowego: ……………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………….. 3. Działania rozwojowe – planowane szkolenia i narady: ………………………………….. …………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………….. Lp. Tematyka szkolenia Forma Termin Osoba organizująca VI. Plan obserwacji zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych zajęć i czynności wynikających z działalności statutowej szkoły: Przedmiot obserwacji: 1) ………………………………………………………………………………………….. 2) ………………………………………………………………………………………….. 3) ………………………………………………………………………………………….. Lp. Imię i nazwisko nauczyciela IX X XI XII I II III IV V VI Uwagi Osobami upoważnionymi do prowadzenia obserwacji zajęć są: 1) ………………………………………………………………………………………….. 2) ………………………………………………………………………………………….. 3) ………………………………………………………………………………………….. VII. Zakres monitorowania pracy szkoły: W roku szkolnym ......../........ monitorowana będzie praca szkoły w zakresie: 1) …………………………………………………………………………………………... 2) …………………………………………………………………………………………... 3) …………………………………………………………………………………………... Lp. Monitorowany obszar Klasa/nauczyciel/przedmiot Termin Narzędzia