Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 5 LIPCA 2021 Wydanie referencji dla byłego pracownika Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz wielu publikacji z zakresu prawa oświatowego Czy pracodawca na wniosek pracownika ma obowiązek po rozwiązaniu umowy wydać mu opinię/referencje? Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1320). Przepisy prawa powszechnie obowiązującego nie nakładają na pracodawcę obowiązku wydania referencji czy opinii o pracowniku. Co prawda forma referencji pisemnych jest obecnie spotykana na rynku pracy, ale pracodawca, który z różnych powodów nie chce ich wystawiać, nie ma takiego obowiązku. Kodeks pracy formułuje jedynie w art. 97 § 1 obowiązek wystawienia świadectwa pracy. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM.