Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

………………………… (miejscowość, data) Umowa–kontrakt dotycząca współpracy nauczyciela stażysty i opiekuna stażu (wzór) Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1762 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). Niniejsza umowa–kontrakt zostaje zawarta, by określić zasady współpracy, wskazać zadania do realizacji oraz zaproponować ich przebieg. Celem spotkań i udzielanego wsparcia jest umożliwienie młodemu nauczycielowi szybszej adaptacji do warunków pracy w szkole, efektywniejszego zdobywania wiedzy i umiejętności oraz ułatwienie integracji z gronem pedagogicznym. Głównym zadaniem opiekuna stażu jest przygotowanie młodego nauczyciela do odbycia stażu, pomoc w sporządzeniu planu rozwoju zawodowego, czuwanie nad realizacją planu, wspieranie własnym doświadczeniem oraz udział w pracach komisji kwalifikacyjnej. Nauczyciel stażysta obowiązany jest uczestniczyć w spotkaniach z opiekunem, obserwować prowadzone przez niego zajęcia, prowadzić zajęcia obserwowane przez opiekuna. Każde z nich powinno być omówione, ze wskazaniem mocnych i słabych stron nauczyciela stażysty. Formy pracy: • spotkanie informacyjne dotyczące procedury awansu, prowadzenia dokumentacji, zapoznania się z dokumentacją szkoły, w tym z: regulaminami i procedurami, statutem szkoły, programem wychowawczym, programem profilaktyki, przepisami BHP i ochrony przeciwpożarowej, Kartą nauczyciela Rozporządzeniem MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, • spotkanie diagnostyczne – analiza zasobów: wiedza i umiejętności, doświadczenie, cechy charakteru, zainteresowania, potrzeby, preferencje, • spotkanie poświęcone literaturze pedagogicznej i formom doskonalenia zawodowego, • spotkanie instruktażowo-konsultacyjne – formy i metody pracy, • spotkanie poświęcone omawianiu wykonywanych zadań, doświadczeń nabywanych podczas pracy w szkoły, rozwiązywaniu trudności, • obserwacja zajęć prowadzonych przez młodego nauczyciela i ich omawianie, • udział podopiecznego w zajęciach prowadzonych przez opiekuna i ich omawianie, • udział w posiedzeniach rady pedagogicznej i zespołów przedmiotowych, wychowawczych i zadaniowych, • spotkanie podsumowujące okres stażu. …………………………………… …………………………………… (nauczyciel stażysta) (opiekun stażu)