Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Przykładowa negatywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). 1. Imię i nazwisko nauczyciela: ………………………………………………………………. 2. Data urodzenia: …………………………………………………………………………….. 3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września …. …. r. do 31 maja ……... r. na podstawie: art. 9b i 9c ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela 5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu: ……………………………………………………………………………………………. 6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu: ……………………………………………………………………………………………. 7. Terminarz: Lp. Opis Data 1. Data rozpoczęcia stażu 1 września……… r. 2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego 22 września…….. r. 3. Data zakończenia stażu 31 maja …………r. 4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 3 czerwca ……… r. 5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego 15 czerwca ……...r. Ustalam: negatywną ocenę dorobku zawodowego Uzasadnienie: Pan/Pani …………..…………………………………... pracuje w …………..……………….. im. …………..………………………… od roku …………..……………….. na stanowisku nauczyciela ………………………. Staż na awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego odbywał/a od 1 września …… r. do 31 maja …… r. W dniu 3 czerwca ….… r. przedłożył/a Dyrektorowi …………..……………….. sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan nie został zrealizowany, a podjęte przedsięwzięcia nie pozwoliły ocenić dorobku zawodowego pozytywnie. W czasie odbywanego stażu nauczyciel/ka wykonywał/a zadania objęte wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli jednak nie spełnił/a tych wymagań. § 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia: umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. Pan/Pani ……………………………………………… rzadko stosuje metody aktywizujące podczas lekcji. Pani/Pan ……………………… jest nauczycielem/ką starającym/ą się o dobre przygotowanie zajęć, które merytorycznie są bez zarzutu, jednak metodycznie należałoby je udoskonalić. Działania ujęte w planie rozwoju zawodowego niestety nie zostały do końca zrealizowane lub realizacja odbyła się bez jakichkolwiek efektów. Najczęściej są stosowane tradycyjne metody, w tym oglądowe i podające. Nauczyciel/ka stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, jednak nie sprzyja to procesowi uczenia się, ponieważ stanowią element metody oglądowej. Uczniowie mają okazję obejrzeć filmy edukacyjne, jednak nie wiąże się to z podjęciem konkretnych zadań np. w kartach pracy. Podczas zajęć rzadko są wykorzystywane narzędzia multimedialne, by uatrakcyjnić zajęcia i ułatwić proces uczenia się. Lekcje są przeprowadzane w sposób schematyczny i tradycyjny, najczęściej w formie wykładu. Pan/Pani ……………………………… korzysta z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela, korespondencji e-mailowej. Korzysta z nośników i urządzeń elektronicznych (płyty CD, DVD, radiomagnetofony) oraz publikacji książkowych, jednak nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w pracy z uczniami. Brak zastosowania metod aktywizujących i technologii informacyjno-komunikacyjnej powoduje, że uczniowie są znudzeni lekcjami, mało aktywni i nie zmotywowani. § 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia: umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Pan/Pani ………………………………………………….. nie potrafi dzielić się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Uczestniczył/a w spotkaniach zespołu nauczycieli, jednak nie wykazywał/a się aktywnością. Nauczyciel/ka uczestniczy w radach szkoleniowych i wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego, jednak zdobyta wiedza i umiejętności nie zostały wykorzystane podczas lekcji. Uczestniczył/a w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Nie przeprowadził/a jednak zajęć samodzielnie dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych oraz innych nauczycieli. Trudności w nawiązywaniu kontaktów są dominującą przyczyną niepozwalającą na współpracę z innymi nauczycielami, w tym z innych szkół. § 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia: poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Pan/Pani …………………………………………………………. poszerza zakres działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych: • przygotował/a uczniów do konkursu gminnego na temat……………………………………………………………………………………, • realizował/a wspólnie z innymi nauczycielami zadania wynikające z regionalnego projektu gminnego, • brał/a udział w organizowanych przez innych nauczycieli akcjach charytatywnych: …………………………………………………………………………………………... Pan/Pani ……………………….…… w niewielkim stopniu przyczynia się do promowania szkoły w środowisku lokalnym i poza nim. Próbuje angażować się w różne działania, jednak najczęściej rezygnuje i szybko się zniechęca. Ogranicza się do współpracy z takimi organizacjami i instytucjami jak: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, miejski ośrodek pomocy społecznej, policja. Nie potrafi również zachęcić uczniów do działań realizowanych dla środowiska lokalnego. Pan/Pani …………………………………………………… w swojej pracy pedagogicznej nie wyróżnia się zbyt dużą aktywnością zawodową, planuje działania wykraczające poza jego/jej obowiązki służbowe, jednak rzadko je realizuje. Współpraca z rodzicami jest na bardzo niskim poziomie, ogranicza się wyłącznie do obowiązkowych zebrań i spotkań. Rzadko kontaktuje się z rodzicami indywidualnie. Nie potrafi nawiązać właściwych kontaktów interpersonalnych. § 8 ust. 3 pkt 4a Rozporządzenia: opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pan/Pani ………………………………………………………………. opracował/a i wdrożył/a program działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych związanych z oświatą …………………………………………………………………, jednak realizacja programu nie przebiegała zgodnie z planem, nie dokonano ewaluacji. Podjęte działania nie wpłynęły na podniesienie jakości pracy szkoły oraz pracy nauczyciela/ki. Opracował/a plan pracy z uczniem mającym trudności w nauce, jednak nie wdrożył/a tego planu i nie udokumentował/a pozytywnych efektów pracy z uczniem. Dokonał/a diagnozy środowiska uczniowskiego, jednak nie potrafił/a wykorzystać tej wiedzy do analizy zachowań problemowych, nie wyciągnął/ęła też właściwych wniosków do dalszej pracy. § 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia: wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Pan/Pani …………………………………………………….nie wykonywał/a zadań opiekuna stażu. Pełnił/a funkcję opiekuna praktyk pedagogicznych, jednak nie do końca wykonał/a swoje zadania, nie przeprowadziła zajęć, które student mógłby obserwować, przedstawił/a dokumentację nauczyciela, jednak nie potrafił/a wyjaśnić, czemu ona służy, dlaczego należy dbać o jej prawidłowe prowadzenie. Pan/Pani……………………..nie pełnił/a funkcji przewodniczącego/ej zespołu nauczycieli, jednak uczestniczył/a w spotkaniach zespołu. Niestety nie wykazywał/a inicjatywy i nie dzielił/a się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. § 8 ust. 3 pkt 4c Rozporządzenia: uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym Pan/Pani ………………………………………………………….. nie wykazał/a się umiejętnością posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, pomimo zaplanowania w planie rozwoju zawodowego nabycia tej umiejętności. § 8 ust. 3 pkt 4d Rozporządzenia: opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji Pan/ Pani…………………………………………. nie opracował/a autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka, mimo tego że takie zadania zostały wyznaczone w planie rozwoju zawodowego. W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pana/Pani negatywną ocenę dorobku zawodowego*. (miejscowość, data) (podpis nauczyciela) (miejscowość, data) (podpis dyrektora) * Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Panu/Pani odwołanie do Kuratorium Oświaty w ………………………………………………… w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.