Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Szczegółowa przykładowa pozytywna ocena dorobku zawodowego nauczyciela Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 2215 ze zm.), • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2200). 1. Imię i nazwisko nauczyciela: ………………………………………………………………. 2. Data urodzenia: …………………………………………………………………………….. 3. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 4. Okres i podstawa prawna odbywania stażu: od 1 września 20.......... r. do 31 maja 20……. r. na podstawie: art. 9b i 9c ust. 1 pkt 2 Karty nauczyciela. 5. Miejsce, stanowisko i wymiar zatrudnienia w okresie odbywania stażu: ………………………………………………………………………………………………. 6. Kwalifikacje na zajmowanym stanowisku w okresie odbywania stażu: ………………………………………………………………………………………………. 7. Terminarz: Lp. Opis Data 1. Data rozpoczęcia stażu 2. Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego 3. Data zakończenia stażu 4. Data przedstawienia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego 5. Data dokonania oceny dorobku zawodowego Ustalam: pozytywną ocenę dorobku zawodowego Uzasadnienie: Pan/Pani…………..…………………………… pracuje w …………………………………. im. ………………………………………. od ………… r. na stanowisku nauczyciela …………………….……………. . Staż na awans zawodowy nauczyciela dyplomowanego odbywał/a od 1 września 20… r. do 31 maja 20…….. r. 3 czerwca ….….. r. przedłożył/a dyrektorowi szkoły sprawozdanie za okres stażu z uwzględnieniem realizacji planu rozwoju zawodowego. Plan został zrealizowany, a podjęte przedsięwzięcia pozwoliły ocenić dorobek zawodowy pozytywnie. W czasie odbywanego stażu wykonywał/a zadania objęte wymaganiami zawartymi w Rozporządzeniu MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Wymagania zawarte w Rozporządzeniu spełnił/a i zrealizował/a zadania zawarte w przedstawionym planie rozwoju zawodowego. § 8 ust. 3 pkt 1 Rozporządzenia: umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się Pan/Pani ……………………………………………… bardzo często stosuje metody aktywizujące podczas prowadzonych lekcji. Zabiega o staranne przygotowanie do zajęć, które merytorycznie i metodycznie są bez zarzutu. Działania ujęte w planie rozwoju zawodowego zostały do końca zrealizowane, jednocześnie nauczyciel/ka wykazał/a efekty pracy z uczniami. Nauczyciel/ka stosuje narzędzia multimedialne i informatyczne, co w znacznym stopniu sprzyja procesowi uczenia się, ponieważ uatrakcyjnienie zajęć skłania uczniów do działania i motywuje ich do nauki. Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach terenowych, dokonują obserwacji, poszukują i eksperymentują. Przykładem jest realizacja projektu przyrodniczego „Hodowla żółwi i rybek”, podczas którego uczniowie mogli obejrzeć przyrodniczy film edukacyjny o hodowli zwierząt i ryb wodnych. Zachęcone, same przygotowały akwaria, karmę i zdobyły wiedzę potrzebną do realizacji zadania. Technologia informacyjna jest również wykorzystywana na zajęciach terenowych, podczas nabywania umiejętności orientacji w przestrzeni. Zajęcia prowadzone przez Pana/Panią …………………………………… są ciekawe, inspirują uczniów do aktywności i kreatywności. Poza tym Pan/Pani ……………..………………………. korzysta z technologii informatycznej podczas przygotowania wymaganej dokumentacji nauczyciela, korespondencji za pomocą poczty elektronicznej, szczególnie z rodzicami ucznió w. Korzysta z nośników i urządzeń elektronicznych (płyty CD, DVD, radiomagnetofony) oraz publikacji książkowych, co zawsze znajduje odzwierciedlenie w pracy na lekcji. Wykorzystuje również w pracy programy edukacyjne, encyklopedie multimedialne, korzysta ze stron internetowych, publikuje materiały metodyczne na stronie internetowej szkoły. Stosowanie metod aktywizujących i technologii informacyjno-komunikacyjnej powoduje, że uczniowie są aktywni, dociekliwi, angażują się w konkretne działania. W czasie zdalnego nauczania Pan/Pani …………………wykazał/a się kreatywnością i pomysłowością w realizowaniu zajęć z wykorzystaniem technologii informacyjnej. Tworzył/a filmiki i prezentacje swojego autorstwa. Doskonalił/a się w zakresie zdalnego nauczania. Korzystał/a z aplikacji np. Classroom, Meet i innych, celem doskonalenia metod pracy z uczniami na odległość. Przygotowywał/a na bieżąco ciekawe pomoce dydaktyczne, karty pracy, prezentacje, które pomagały uczniom wzbogacać własną wiedzę i umiejętności. § 8 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia: umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Pan/Pani ………………………………………………….. wykazał/a się umiejętnością dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Uczestniczył/a w spotkaniach zespołu nauczycieli, pełnił/a również funkcję przewodniczącego/ej zespołu nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. Poza tym systematycznie uczestniczy w radach szkoleniowych i wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego. Nabyta wiedza i umiejętności są wykorzystywane podczas zajęć. Nauczyciel/ka uczestniczył/a w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli. Przeprowadził/a kilkakrotnie zajęcia otwarte samodzielnie dla nauczycieli stażystów i kontraktowych oraz innych nauczycieli. Ponadto dzielenie się wiedzą i umiejętnościami odbywa się też dzięki publikacji artykułów na stronach internetowych szkoły, jak również dzięki prowadzeniu własnego bloga „Uczę biologii” czy publikacji w czasopiśmie „Biologia w szkole”. Pan/Pani ………………………. pełni funkcję szkolnego lidera WDN, dzięki czemu potrafi zdiagnozować potrzeby nauczycieli i opracować wspólnie z dyrektorem plan doskonalenia nauczycieli. Prowadził/a również szkolenie dla nauczycieli z zakresu neurodydaktyki. Pan/Pani …………………………. jest bardzo zaangażowany/a w doskonalenie zawodowe, uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach, potrafi przekazać zdobytą wiedzę innym nauczycielom, jak również wykorzystać doświadczenie podczas zajęć z uczniami. Przykładem może być prowadzenie hodowli żółwi i rybek akwariowych. W czasie zdalnego nauczania Pan/Pani zorganizował/a dla nauczycieli wideokonferencję, podczas której dzielił/a się wiedzą na temat metod pracy z uczniami na odległość. Wydał/a również publikację metodyczną dot. metod zdalnego nauczania. § 8 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia: poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Pan/Pani ……………………………………………. poszerza zakres działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych m.in. przez: a) realizację wspólnie z innymi nauczycielami zadania wynikające z regionalnego projektu gminnego, b) udział w akcjach charytatywnych na rzecz chorych dzieci, c) udział w ogólnopolskim programie „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, d) przygotowanie dzieci do międzyszkolnego konkursu „Zdrowe ciało, zdrowy duch”, e) przygotowanie warsztatów dla rodziców „Nasz rodzina kocha przyrodę”, f) przygotowanie programu „Dnia Ziemi”, g) realizację projektów przyrodniczych, h) przygotowanie wystawy prac ekologicznych. Pan/Pani …………………………. w bardzo dużym stopniu przyczynia się do promowania szkoły w środowisku lokalnym i poza nim. Angażuje się w różne działania lokalne np. akcja zbierania karmy dla schroniska zwierząt, w …………………….……., happening w ramach projektu: „Uwaga! Globalne ocieplenie – ratujmy naszą planetę!”. Przygotowuje wspólnie z uczniami wystawy prac plastycznych o tematyce ekologicznej w Miejskim Domu Kultury w ……………….. . Współpracuje z nadleśnictwem, zapraszając leśników do szkoły na różne prelekcje i spotkania dotyczące ochrony lasów. Współpracuje z takimi organizacjami i instytucjami, jak np.: poradnia psychologiczno-pedagogiczna, miejski ośrodek pomocy społecznej, policja. Potrafi również zachęcić dzieci do działań realizowanych na rzecz środowiska lokalnego. Pan/Pani …………………………………………………… w swojej pracy pedagogicznej wyróżnia się dużą aktywnością zawodową, planuje działania wykraczające poza obowiązki służbowe, angażuje dzieci i ich rodziców w działania promujące szkołę. Współpraca z rodzicami jest na bardzo wysokim poziomie, nauczyciel/ka bardzo często kontaktuje się z rodzicami nie tylko podczas zebrań, ale także indywidualnie. § 8 ust. 3 pkt 4a Rozporządzenia: opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Pan/Pani ……………………………………………………. opracował/a i wdrożył/a program działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych związanych z oświatą pt. ………………………………………………………………… . Realizacja programu przebiegała zgodnie z planem, monitorowano na bieżąco jego realizację oraz dokonano ewaluacji. Podjęte działania wpłynęły na podniesienie jakości pracy szkoły oraz pracy nauczyciela/ki. Pan/Pani ………………………………………….. opracował/a innowację pedagogiczną w zakresie ekologii, zaangażował/a do realizacji rodziców i ich dzieci. Zorganizował/a też w szkole kącik ekologiczny, gdzie pojawiają się informacje o działaniach proekologicznych uczniów i rodziców. Wszystkie działania są systematycznie monitorowane, na bieżąco dokonuje się ich modyfikacji, na zakończenie realizacji następuje ewaluacja, po czym nauczyciel/ka gromadzi obserwacje przydatne w dalszej pracy. § 8 ust. 3 pkt 4b Rozporządzenia: wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy ds. podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Pan/Pani ……………………………………………………. Wykonywał/a zadania opiekuna stażu, pełnił/a również funkcję opiekuna praktyk pedagogicznych. Swoje zadania i obowiązki wykonał/a wzorowo. Zawarł/a kontrakt z nauczycielką stażystką, systematycznie uczestniczył/a w zajęciach prowadzonych przez stażystkę oraz sam/a prowadził/a zajęcia otwarte dla stażystów i nauczycieli kontraktowych. Również opiekował/a się studentami odbywającymi praktyki w szkole. Zapoznawał/a studentów z dokumentacją nauczyciela, statutem szkoły, programem wychowawczo-profilaktycznym, regulaminami, wspólnie z nimi opracował/a scenariusze zajęć. Pan/Pani ………………………….. pełnił/a funkcję przewodniczącego/ej zespołu nauczycieli, zawsze był/a merytorycznie i metodycznie przygotowany/a do spotkań nauczycieli, dzielił/a się wiedzą i doświadczeniem z innymi, dbał/a o plany pracy nauczycieli i realizację szkolnego kalendarza imprez i uroczystości. Nauczyciel/ka był/a koordynatorem/ką szkolnego projektu edukacyjnego: „Uwaga! Globalne ocieplenie – ratujmy naszą planetę”. Dbał/a o terminową realizację projektu. § 8 ust. 3 pkt 4c Rozporządzenia: uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym Pan/Pani …………………………………………………………. wykazał/a się umiejętnością posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym. Ukończył/a studia licencjackie w zakresie nauczania języka obcego w szkole podstawowej. § 8 ust. 3 pkt 4d Rozporządzenia: opracowanie autorskiej pracy z zakresu oświaty lub rozwoju dziecka opublikowanej w czasopiśmie branżowym lub w formie innej zwartej publikacji Pan/Pani …………………………………………………. opracował/a autorską pracę z zakresu edukacji ekologicznej w szkole podstawowej. Poza tym Pan/Pani ……………………… jest autorem/ką wielu publikacji metodycznych, które ukazały się na łamach czasopisma „Biologia w szkole” W związku z powyższymi stwierdzeniami ustalam dla Pana/Pani pozytywną ocenę dorobku zawodowego*. (miejscowość, data) (podpis nauczyciela) (miejscowość, data) (podpis dyrektora) * Od oceny dorobku zawodowego przysługuje Panu/Pani odwołanie do Kuratorium Oświaty w ………………………………………………… w terminie 14 dni od daty otrzymania oceny.