Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego oraz informacja o pracy przedszkola w roku szkolnym 2021/2022
(wzór)
I. Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2021/2022
Poniższe sprawozdanie zawiera wyniki i ogólne wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego przez dyrektora i odnosi się do zrealizowanych zadań planu nadzoru pedagogicznego dyrektora (wyników kontroli wewnętrznej, wspomagania nauczycieli oraz obserwacji przeprowadzonych w roku szkolnym 2021/2022). Opracowano je na podstawie art. 69 ust. 7 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz.1082 ze zm.) oraz § 24 Rozporządzenia MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1551 ze zm.).
Plan nadzoru pedagogicznego opracowanego przez dyrektora przedszkola obejmuje:
1) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli, o których mowa w § 22 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego,
2) zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań, o którym mowa w § 22 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego,
3) plan obserwacji, o której mowa w § 22 ust. 3 pkt 2 Rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
W okresie ograniczenia funkcjonowania placówki nadzór pedagogiczny sprawowany był zgodnie z przepisami Rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego, a także na podstawie zapisów Rozporządzenia MEN z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 493 ze zm.), w szczególności w formie wspomagania (organizacja zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć), a jeżeli wymagała tego sytuacja – także w formie kontroli (przy zachowaniu regulacji sanitarno-epidemiologicznych, zarówno tych powszechnie obowiązujących, jak i obowiązujących na terenie przedszkola).
Wszystkie decyzje podjęte przez radę organizowaną w trybie zdalnym zostały utrwalone w formie protokołu, uchwały lub adnotacji. W przypadku głosowania rady w trybie zdalnym stosowano tryb obiegowy oraz dostępne komunikatory typu ZOOM, Messenger, ................................... oraz ankiety elektroniczne, pocztę elektroniczną, telefony.
1. Kontrola – informacje wstępne
Zadaniem dyrektora publicznego przedszkola w zakresie nadzoru pedagogicznego (§ 22 ust. 1 Rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego), we współpracy z innymi nauczycielami zajmującymi stanowiska kierownicze, jest kontrola:
1) przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty,
2) przebiegu procesów kształcenia i wychowania w jednostce systemu oświaty oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej jednostki systemu oświaty.
Realizacja kontroli przebiegała zgodnie z planem nadzoru pedagogicznego. W celu usprawnienia i ujednolicenia działań kontrolnych wykorzystywano arkusze kontroli opracowane przez dyrektora oparte na aktach prawnych oraz arkusze kontroli planowych dla przedszkoli, zatwierdzone przez MEN (np. ocena prawidłowości zapewnienia dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej).
W trakcie kontroli posługiwano się następującymi narzędziami kontrolnymi:
1) arkuszami autodiagnozy pracy nauczyciela,
2) analizą planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej,
3) arkuszami kontroli stopnia realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego,
4) analizą zapisów w dziennikach zajęć.
W roku szkolnym 2021/2022 nie została przeprowadzona kontrola przez kuratora oświaty.
1.1. Informacja z realizacji planu kontroli
Kontrolowany obszar Wyniki kontroli Wnioski pozytywne Wnioski negatywne
Kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa
1.Ocena terminowości i prawidłowości prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania (kontrola stała):
1) dzienniki zajęć,
2) dzienniki zajęć innych niż zajęcia wpisywane do dziennika zajęć,
3) dzienniki specjalistów Liczba zaplanowanych kontroli – 10
Liczba zrealizowanych kontroli – 10
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Brak nieprawidłowości. Dokumentacja nauczycieli (dzienniki zajęć, dzienniki innych zajęć, dzienniki specjalistów) prowadzona jest zgodnie z ustaleniami i przepisami prawa oświatowego W zdecydowanej większości dzienniki zajęć przedszkolnych oraz dzienniki innych zajęć i dzienniki specjalistów prowadzone są zgodnie z zapisami Rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania.
W dwóch grupach zdarzyły się braki dotyczące np. zapisów tematów i podpisu nauczyciela prowadzącego zajęcia. Dwukrotnie pojawiły się źle poprawiane błędy i oczywiste pomyłki.
Zalecenia:
Należy przypomnieć nauczycielom sposób poprawiania błędów w dokumentacji na najbliższym zebraniu rady pedagogicznej.
Zgodnie z zapisami prawa poprawić dokumentację w kontrolowanych dziennikach. Kontrolę prowadzenia dokumentacji należy zaplanować jako stały element nadzoru w kolejnym roku szkolnym
2. Zgodność z przepisami prawa prowadzenia dokumentacji organizacji zajęć w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej sporządzanej przez nauczycieli, pedagoga i psychologa Liczba zaplanowanych kontroli – 3
Liczba zrealizowanych kontroli – 3
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu jest udzielana zgodnie z prawem, adekwatnie do zapisów Rozporządzenia w sprawie organizacji zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele analizują orzeczenia i opinie poradni oraz dokonują w razie potrzeby rozpoznania, ustalają z dyrektorem formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Przekazują informacje rodzicom, dostosowując organizację kształcenia oraz wymagania do możliwości i potrzeb dzieci. Oceniają skuteczność stosowanych form pomocy. Każde z dwojga dzieci objętych kształceniem specjalnym posiada odrębną teczkę, w której gromadzona jest dokumentacja badań i czynności badawczych prowadzonych w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne Nie zawsze pomoc psychologiczno-pedagogiczna prowadzona jest zgodnie z prawem. Zdarzyły się przypadki, w których nauczyciel nie dokonał oceny skuteczności działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, co spowodowało trudności w uzyskaniu zakładanych efektów rozwojowych dziecka.
Zalecenia:
Ocenę skuteczności działań w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej należy uwzględnić w działaniach nadzoru w kolejnym roku szkolnym
3. Ocena przygotowania przedszkola do realizacji wytycznych GIS-u i MZ-etu w czasie funkcjonowania przedszkola w reżimie sanitarnym Liczba zaplanowanych kontroli – 1
Liczba zrealizowanych – 1
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości W przedszkolu przestrzegane są zalecenia GIS-u i MZ-etu dotyczące ograniczeń w czasie funkcjonowania przedszkola w reżimie sanitarnym. Zasady te określne zostały w Regulaminie funkcjonowania przedszkola w reżimie sanitarnym, w którym uwzględniono wszystkie wytyczne. Nauczyciele i pracownicy przedszkola przestrzegają ustaleń. Nie zdarzyło się, aby postępowanie pracownika różniło się od ustaleń wpisanych do regulaminu W Regulaminie funkcjonowania przedszkola w reżimie sanitarnym nie uwzględniono wytycznych GIS-u i MZ-etu – zasad organizacji monitoringu codziennych prac porządkowych w związku z COVID-19.
Nie wszyscy nauczyciele przestrzegają zasad wpisanych do regulaminu – zdarzają się przypadki, że nauczyciele nie przestrzegają godzin wyjścia grup na plac zabaw i na placu jest zbyt duża liczba dzieci
Zalecenia:
Należy uzupełnić Regulamin o zapisy związane z monitorowaniem codziennych prac porządkowych
Kontrola przebiegu procesów kształcenia i wychowania
1. Ocena rytmiczności realizacji podstawy programowej w zakresie spójności z planami dydaktycznymi Liczba zaplanowanych kontroli – 2
Liczba zrealizowanych kontroli – 2
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego przebiegała zgodnie z planem. Dzieci kończące edukację przedszkolną osiągnęły wymagane umiejętności i wiedzę. Zajęcia w grupach odbywały się zgodnie z ramowym rozkładem dnia. Realizowane były różne formy i metody pracy z dziećmi, uwzględniające pracę w grupie mieszanej. Stosowane przez nauczycieli strategie realizacji podstawy programowe zwracają uwagę na zaangażowanie i działania twórcze dzieci w ten proces. Na wszystkich obserwowanych zajęciach pojawiły się zadania i ćwiczenia mające na celu kształtowanie samodzielności i kreatywności dzieci Stosowane w praktyce strategie realizacji podstawy programowe są jednowymiarowe: nauczyciele skupiają się na przekazaniu dzieciom swojej wiedzy, rzadko zwracając uwagę na zaangażowanie i działania twórcze dzieci w ten proces. Taki model realizacji podstawy programowej nie zagwarantuje dobrego przygotowania dzieci do nauki w szkole. Nie na wszystkich zajęciach nauczyciele kładą nacisk na realizację celu związanego z samodzielnością, kreatywnością dzieci podczas naturalnych sytuacji zabawy. Realizacja tych założeń napotyka jednak na zasadnicze trudności.
Zalecenia:
W kolejnym roku szkolnym należy przygotować program wewnętrznego doskonalenia nauczycieli obejmujący umiejętności metodyczne w zakresie strategii realizacji podstawy programowej (np. percepcyjno-innowacyjną)
2. Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro. Kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie Liczba zaplanowanych kontroli – 3
Liczba zrealizowanych kontroli – 3
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości We wszystkich grupach kształtowano właściwe postawy szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie.
Opierając się na wskazanych w kierunkach polityki oświatowej państwa wartościach (dobro i prawda), ustalono z dziećmi zasady postępowania w sposób, który służy ochronie i promowaniu dobra i prawdy.
We wszystkich grupach dokonano analizy podstawy programowej i wyeksponowano działania związane z kształtowaniem postaw prozdrowotnych i prospołecznych. Działania zrealizowano metodami wychowawczymi aktywizującymi dzieci. Do najczęściej stosowanych metod należały .............................
Podejmowane działania nie były działaniami akcyjnymi, lecz systemowymi. Kontynuowane będą w kolejnym roku szkolnym Nie we wszystkich grupach podjęto działania prowadzące do ustalenia z dziećmi zasad, którymi powinny się kierować na co dzień.
Zalecenie:
W kolejnym roku szkolnym należy kształtować właściwe postawy dzieci, uzgadniając z nimi zasady postepowania, które będą służyły ochronie i promowaniu dobra i prawdy. Wyznaczone i upowszechnione zasady powinny stać się podstawą interwencji wychowawczej w razie łamania zasad
Kontrola efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i innej
1. Kontrola realizacji i efektów działań wychowawczych w przedszkolu Liczba zaplanowanych kontroli – 2
Liczba zrealizowanych kontroli – 2
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości Dzieci czują się przedszkolu bezpiecznie, lubią chodzić do przedszkola i tęsknią w czasie weekendu za koleżankami, kolegami i nauczycielami – potwierdza to 92 proc. rodziców Większość dzieci czuje się w przedszkolu bezpiecznie i lubi chodzić do przedszkola. W jednej grupie jest dziecko, które ma duży problem z integracją z innymi dziećmi i akceptacją warunków funkcjonowania w grupie. To powoduje zaburzenia funkcjonowania całej grupy i ma wpływ na poczucie bezpieczeństwa innych dzieci w tej grupie.
Zalecenie:
W kolejnym roku szkolnym należy wdrożyć w grupie .......... program integracji pt. „W przedszkolu bawimy się razem”, którego celem będzie, oprócz integracji w grupie, wdrożenie podstawowych norm zachowania w społeczności grupy przedszkolnej
2. Wzmocnienie edukacji ekologicznej w przedszkolu. Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne – kształtowanie postaw proekologicznych Liczba zaplanowanych kontroli – 1
Liczba zrealizowanych kontroli –1
Stopień realizacji planu: zrealizowano w całości We wszystkich grupach podjęto działania angażujące dzieci w kształtowanie postaw proekologicznych, takich jak: ......................................................
Podejmowane działania były działaniami systemowymi, których kontynuację zaplanowano w kolejnym roku szkolnym Podjęte działania (rozmowy z dziećmi) na rzecz edukacji ekologicznej i kształtowania postaw proekologicznych w niektórych grupach są niewystarczające. Przyjęty sposób pracy nie wpłynie na kształtowanie postaw odpowiedzialności za środowisko naturalne. Zabrakło również cykliczności. Pojedyncze, akcyjne działania nie wpłyną na postawy dzieci.
Zalecenie:
Postawy proekologiczne należy kształtować w formie systemowych działań w kolejnym roku szkolnym. Powinny to być działania ciekawe, atrakcyjne, dostosowane do wieku
1.2. Wnioski wynikające z analizy wyników kontroli:
1) Nauczyciele na ogół poprawnie prowadzą dokumentację i przestrzegają prawa. Dokumentacja przybiera formę coraz bardziej profesjonalną. Nie zdarzyło się, żeby ktoś systematycznie nie wypełniał dokumentów. Jedyne pomyłki, które zdarzyły się w czasie kontroli dokumentów, to źle nanoszone poprawki w dokumentach dotyczących przebiegu nauczania.
2) W przedszkolu wprowadzono procedury bezpieczeństwa w związku z epidemią COVID-19. Regulamin funkcjonowania przedszkola w reżimie sanitarnym zapewnia realizację wszystkich wytycznych GIS-u i MZ-etu. Nauczyciele i pracownicy przedszkola przestrzegają tych ustaleń.
3) Pomoc psychologiczno- pedagogiczna w przedszkolu udzielana jest zgodnie z prawem, adekwatnie do Rozporządzenia w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach. Pomocą objęto wszystkie dzieci, u których zaobserwowano zaburzenia w funkcjonowaniu w sferze emocjonalnej, społecznej, fizycznej i poznawczej. Nauczyciele dokonali rozpoznania, ustalili z dyrektorem formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przekazali informacje rodzicom i wspólnie z nauczycielami uczącymi w danym oddziale dostosowują organizację kształcenia oraz wymagania do możliwości i potrzeb dzieci. Zdarza się czasami brak oceny skuteczności działań stosowanych form pomocy. Brak refleksji dotyczącej efektywności może wpływać na jakość udzielanej pomocy.
4) W przedszkolu podjęto działania związane z kształtowaniem postaw proekologicznych, prozdrowotnych i prospołecznych – potwierdzają to przeprowadzone kontrole przebiegu procesu wychowania.
5) Podstawa programowa realizowana jest rytmicznie zgodnie z planami wychowawczo-dydaktycznymi nauczycieli. Efektywność realizacji podstawy programowej potwierdzają wyniki osiągnięć rozwojowych dzieci sześcioletnich, które rozpoczną naukę w szkole podstawowej.
1.3. W planie nadzoru na przyszły rok należy uwzględnić:
1) kontrolę zgodności z przepisami prawa – ocenić prawidłowość prowadzenia dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, szczególnie w zakresie wniosków efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
2) kontrolę przebiegu i efektów procesów kształcenia i wychowania – ocenić przebieg procesów nauczania – uczenia się na pojedynczych zajęciach oraz ocenę uwzględnienia w przebiegu procesów wychowania aktywizujących metod kształtowania postaw dzieci,
3) kontrole stałe w obszarze:
a) realizacji podstawy programowej,
b) poprawności organizacji i prowadzenia dokumentacji wycieczek oraz wyjść poza teren przedszkola.
2. Obserwacje
2.1. Wyniki obserwacji – analiza jakościowa
Przedmiot obserwacji Wyniki obserwacji
Wnioski pozytywne Obszary do rozwoju – wnioski negatywne
1. Stosowane formy i metody pracy nauczycieli służą indywidualizacji procesu nauczania Obserwowane zajęcia potwierdziły, że nauczyciele stosują różne metody pracy oraz techniki indywidualizacji służące rozwojowi dziecka. Struktura zajęć jest poprawna, a stosowane metody aktywizują większość dzieci Nie wszyscy nauczyciele stosują metody pracy oraz techniki indywidualizacji, służące rozwojowi dziecka.
Zalecenia:
Tematykę związaną z efektywnie prowadzonymi zajęciami i indywidualizacją procesu nauczania należy uwzględnić we wspomaganiu nauczycieli w nowym roku szkolnym
2. Włączanie do nauczycielskiej praktyki narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych Prowadzone obserwacje zajęć potwierdzają, że nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych, które pozwalają przygotować dzieci do bezpiecznego z nich korzystania oraz kształtowania u nich samodzielności i kreatywności Prowadzone obserwacje zajęć potwierdzają, że nie wszyscy nauczyciele wykorzystują w pracy z dziećmi narzędzia technologii informacyjno-komunikacyjnych, aby przygotować je do bezpiecznego z nich korzystania oraz do kształtowania u nich samodzielności i kreatywności.
Zalecenia:
Uwzględnić w następnym roku szkolny realizację programu bezpieczeństwa dzieci w sieci
2.2. Wnioski po obserwacji zajęć
Obserwacja zajęć potwierdza istnienie obszarów, które wymagają doskonalenia. Nauczyciele mają problem z indywidualizacją pracy z dzieckiem podczas organizowanych zajęć grupowych. Zajęcia zwykle prowadzone są dla wszystkich w tym samym tempie, tymi samymi metodami i w tych samych formach.
2.3. W planie nadzoru na przyszły rok należy uwzględnić:
1) tematykę związaną z indywidualizacją procesu nauczania w ramach doskonalenia zewnętrznego i samokształcenia zespołowego.
3. Wspomaganie
Wspomaganie realizowane w roku szkolnym 2021/2022 uwzględniało wnioski z nadzoru pedagogicznego za ubiegły rok szkolny oraz potrzeby bieżące nauczycieli. Czynności podejmowane w zakresie udzielania pomocy nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych to przeprowadzenie diagnozy pracy przedszkola (monitorowanie procesów wspomagania rozwoju i edukacji oraz efektów wdrażania podstawy programowej).
3.1. Informacje dotyczące działań dyrektora w zakresie wspomagania
Zakres wspomagania Wnioski ze wspomagania
Planowane działania rozwojowe, w tym motywowanie nauczycieli do doskonalenia zawodowego (........ nauczycieli odbyło szkolenia zewnętrzne) W trakcie roku szkolnego nauczyciele uczestniczyli w następujących szkoleniach zewnętrznych: .................................................................................
W roku szkolnym 2021/2022 nie dokonano ocen pracy nauczycieli. Dyrektor prowadził dla nauczycieli konsultacje i dawał wskazówki do prowadzenia zajęć. W bieżącym roku:
a) ........ nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela mianowanego,
b) ........ nauczycieli odbywało staż na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Nauczyciele złożyli sprawozdania końcowe z realizacji planu rozwoju zawodowego
Wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli:
a) promowanie dobrych praktyk,
b) organizowanie szkoleń i narad W przedszkolu opracowany został plan doskonalenia zawodowego nauczycieli. Zostali oni zapoznani z procedurami awansu na kolejne stopnie zawodowe. Zajęcia prowadzone przez nauczycieli kontynuujących staż na stopień nauczyciela mianowanego oraz nauczycieli odbywających staż na stopień nauczyciela kontraktowego były obserwowane, omawiane i analizowane wraz z przydzielonym opiekunem stażu. W trakcie szkoleń członków rady pedagogicznej dokonywano wymiany informacji i materiałów dydaktycznych, w tym wymiany za pomocą środków przekazu elektronicznego. Podczas ich organizowania zwracano szczególną uwagę na jakość prowadzonych zajęć, a także poznawanie nowych form i metod pracy. Zadbano również o pozyskanie wiedzy w zakresie udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Nauczyciele prowadzili zajęcia otwarte (w obecności dyrektora przedszkola, nauczycieli odbywających staż i innych nauczycieli) z wykorzystaniem metod aktywizujących i narzędzi multimedialnych. Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że nauczyciele coraz częściej stosują model percepcyjno- innowacyjny, który ma na celu rozwijanie samodzielności i kreatywności u dziecka
3.2. Wnioski dyrektora ze wspomagania
Z przeprowadzonej na zakończenie roku szkolnego 2021/2022 diagnozy pracy przedszkola (w formie warsztatu, podczas którego diagnozowano pracę we wszystkich obszarach: kształcenie, wychowanie, opieka, profilaktyka, zarządzanie, współpraca z rodzicami i instytucjami), wyciągnięto wnioski, które zostaną wykorzystane w kolejnym roku szkolnym. W przedszkolu należy podjąć działania w zakresie:
a) wdrożenia Zintegrowanej Strategii Umiejętności w obszarze rozwoju umiejętności zawodowych w edukacji formalnej,
b) doskonalenia kompetencji nauczycieli w bezpośredniej komunikacji z rodzicami.
II. Informacja o działalności Przedszkola .................................... w .................................... w roku szkolnym 2021/2022
1. Działalność administracyjno-organizacyjna (dane podstawowe):
W przedszkolu zatrudnia się ...................... pracowników pedagogicznych, w tym:
1) ............................................................................................................................................................................................................................,
2) ......................................................................................................................................................................................................................,
Stopnie awansu zawodowego:
1) nauczyciele dyplomowani: ..............,
2) nauczyciele mianowani: .................,
3) nauczyciele kontraktowi: ................,
4) nauczyciele stażyści: .......................
Na etatach administracyjnych i obsługi zatrudnionych jest ........... pracowników.
Liczba dzieci: ......................................
Liczba oddziałów: ..............................
Liczebność oddziałów: .......................
Wnioski z działalności administracyjno-organizacyjnej przedszkola:
2. Informacja na temat działalności rady pedagogicznej w roku szkolnym 2021/2022
1) uchwały i wnioski podjęte przez radę pedagogiczną
Lp. Nazwa uchwały Sposób realizacji Wnioski
1. Uchwała w sprawie zmian w treści statutu przedszkola Zrealizowano ........................................................
2. ..................................................................................................................... ...................................................... ........................................................
2) realizacja szkoleń rady pedagogicznej
Lp. Nazwa szkolenia Data realizacji Wnioski
1. .................................................................................................. ........................... ............................................................................................
2. .................................................................................................. ........................... ............................................................................................
3) zorganizowane przez radę pedagogiczną konkursy i imprezy przedszkolne
Nazwa konkursu/imprezy zorganizowanego/zorganizowanej przez przedszkole Data realizacji / liczba dzieci biorących udział Wnioski/efekty/sukcesy/porażki
1) .................................................................................................
2) .................................................................................................
3) ............................................................................................................. .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
Nazwa konkursu / imprezy zewnętrznej
1) ......................................................................................................
2) ..................................................................................................
3) .................................................................................................. .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
4) współpraca z rodzicami i środowiskiem
Udział rodziców w życiu przedszkola / inicjatywy rodziców na rzecz przedszkola Data realizacji Wnioski / efekty współpracy
1) ...................................................................................................
2) ..................................................................................................
3) ................................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
Działania przedszkola realizowane we współpracy ze środowiskiem lokalnym
1) ....................................................................................................
2) .......................................................................................................
3) .................................................................................................... .........................................
.........................................
......................................... ..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
5) wychowanie i opieka
Wnioski z diagnozy wychowawczej grup Wnioski z wprowadzonych w przedszkolu tradycji i obrzędowości Wnioski z pomocy organizowanej dzieciom z trudnościami wychowawczymi
1) .....................................................................................
2) ...................................................................................
3) ................................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) ..................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) .....................................................................
6) kształcenie
Wnioski z analizy (badania) poziomu osiągnięć edukacyjnych Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (z pracy specjalistów: logopedy, terapeuty) Wnioski z organizacji dodatkowych zajęć dla dzieci
1) ......................................................................................
2) ...................................................................................
3) ..................................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) ..................................................................... 1) .....................................................................
2) .....................................................................
3) .....................................................................
7) podsumowanie:
a) w przedszkolu podejmowane są / nie są podejmowane działania wynikające z nadzoru pedagogicznego (wskazać ewentualne uchybienia),
b) w kolejnym roku szkolnym należy podjąć następujące działania mające na celu poprawę funkcjonowania przedszkola:
................................................................................................................................................................................................................,
(miejscowość, data) (podpis dyrektora przedszkola)