Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Arkusz samooceny nauczyciela do oceny pracy
Imię i nazwisko………………………………………………………………………………….
Data i miejsce urodzenia………………………………………………………….……………..
Miejsce zatrudnienia i zajmowane stanowisko………………………………….………………
Staż pracy……………………………………………………….……………………………….
Pełnione funkcje (w ciągu ostatnich pięciu lat pracy)…………………….………………….....
…………………………………………………………………………………...………………
Stopień awansu zawodowego………………………………..………………….………………
Data ostatniej oceny pracy / oceny dorobku zawodowego……………..…………….…………
Na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 19 sierpnia 2019 r. w sprawie trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze, szczegółowego zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz szczegółowego trybu postępowania odwoławczego (Dz.U. z 2019 r. poz. 1625) oraz w związku z planowaną oceną Pani/Pana pracy proszę o uzupełnienie arkusza samooceny nauczyciela:
1. Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych (przygotowanie do zajęć: metody pracy na lekcjach, stosowane pomoce dydaktyczne, przygotowanie lekcji zdalnych, informacja zwrotna dla uczniów, realizacja podstawy programowej, kompetencje kluczowe, ewaluacja lekcji):
………………………………………………………………………………………………...…………….……………………………………………………………………………………..………….………………………………………………………………………………………..………….………………………………………………………………………………………..……….…………………………………………………………………………………………..….………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………...……..…..
2. Zadania zawodowe wynikające z zapisów statutowych szkoły (współpraca z rodzicami, zadania wychowawcy, organizacja wyjazdów, wycieczek, uroczystości szkolnych, imprez, zawodów sportowych itp.):
………………………………………………………………………………………………...…………..…….……………………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………..………….………………………………………………………………………………………..………….………………………………………………………………………………………..……….………………………………………………………………………………………….….…………………………………………………………………………………………………..….
3. Formy pobudzania inicjatywy uczniów, innowacyjne metody pracy, realizacja autorskich programów nauczania, innowacji pedagogicznych, sposoby motywowania uczniów do nauki (innowacyjne metody pracy, wykorzystanie multimediów, programy autorskie, atrakcyjność lekcji, indywidualna praca z uczniem, przygotowanie do zajęć pozalekcyjnych, formy i metody pracy):
……………………………………………………………………………….………………..……………...……………………………………………………………………………………….…………………………………………………………………………………………..……….………………………………………………………………………………………………..….………………………………………………………………………………………………..….…………………………………………………………………………………………….….…………………………………………………………………………………………………..….
4. Konkursy, zawody, osiągnięcia uczniów (przeprowadzone i zorganizowane przez siebie konkursy lub udział uczniów w zaoferowanych szkole konkursach, zawodach i innych, sukcesy wychowawcze, opiekuńcze, osiągnięcia uczniów):
…………………………………………………………………………….…………………..………...…………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………..…….…………………………………………………………………………………………….….…………………………………………………………………………………………………...….………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………..….
5. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (sposoby motywowania uczniów do nauki, pracy, sposoby pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, sposoby rozwijania uczniowskich zainteresowań i talentów):
………………………………………………………………………………………………...…………….……..………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...…………….……………………………………………………………………………………..………….………………………………………………………………………………………..……….……………………………………………………………………………………….…….………………………………………………………………………………………………..….…
6. Zaangażowanie nauczyciela w działalność pozalekcyjną i samodoskonalenie (prowadzenie kół zainteresowań, działalność wolontariacka, działania na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze środowiskiem lokalnym, instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz oświaty):
……………………………………………………………………………………………….…...…….……….…………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………..……….…………………………………………………………………………………………..………….……………………………………………………………………………………..………….…………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………..….……
7. Aktywność nauczyciela w doskonaleniu zawodowym (formy doskonalenia zawodowego ukończone na przestrzeni pięciu lat, studia podyplomowe, kursy kwalifikacyjne, szkolenia online – ich przydatność w pracy zawodowej):
……………………………………………………………………………………………...…………….………………………………………………………………………………..………………….…………………………………………………………………………………..……………….…………………………………………………………………………………..…………….………………………………………………………………………………………..……….……………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………..….
8. Przestrzeganie dyscypliny pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu lekcji, właściwe prowadzenie dokumentacji):
………………………………………………………………………………….……..………………………………………………………………………………………………………...……….…………………………………………………………………………………………..……….………………………………………………………………………………………….….…………………………………………………………………………………………………...…………………………………………………………………………………………………...……………………………………………………………………………………………….…..…
9. Współpraca z innymi nauczycielami (dzielenie się wiedzą i umiejętnościami, działania w ramach zespołu nauczycieli, zajęcia otwarte, funkcja opiekuna stażu):
……………………………………………………………………………………….…..……………………………………………………………………………………………………...……………….………………………………………………………………………………..…………….……………………………………………………………………………………..………….……………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………..….………………………………………………………………………………………………...……
10. Dbałość o poprawną polszczyznę, kulturę zachowania uczniów, kształtowanie wartości patriotycznych, postaw moralnych i społecznych (przykłady działań promujących ww. wartości, przykłady aktywności nauczyciela w realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego):
……………………………………………………………………………………………...…………....………………………………………………………………………………………...……….………………………………………………………………………………………..……….…………………………………………………………………………………………..……….……………………………………………………………………………………………..….…………………………………………………………………………………………….….………………………………………………………………………………………………..…….
11. Ewaluacja własnej pracy, sposoby, częstotliwość, wnioski z pracy szkoły i ich wykorzystanie w pracy z uczniami (sposoby ewaluacji własnych działań, znajomość wniosków z nadzoru pedagogicznego i przykłady ich wykorzystania w codziennej pracy z uczniami):
…………………………………………………………………………………………...……………………...…………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………..……….…………………………………………………………………………………………..……….…………………………………………………………………………………………..…….………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………….……..…
12. Bezpieczeństwo i zdrowie uczniów (przykłady działań nauczyciela w kierunku zapewnienia bezpieczeństwa uczniów, promowanie postaw prozdrowotnych):
…………………………………………………………………………………….……..………………….……………………………………………………………………………………..……….…………………………………………………………………………………………..…….…………………………………………………………………………………………..……….……………………………………………………………………………………………..….………………………………………………………………………………………………..…………………………………………………………………………………………………...…
…………....,……..… ……….………………
(miejscowość, data) (podpis nauczyciela)