Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

STAN PRAWNY NA 13 KWIETNIA 2021 Zatrudnienie dyrektora ds. nadzoru pedagogicznego Opracował: Michał Łyszczarz, prawnik, główny specjalista w Wydziale Oświaty w Urzędzie Miasta w Dąbrowie Górniczej, współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz szeregu publikacji z zakresu prawa oświatowego Prowadzimy przedszkola i we wszystkich statutach mamy zapis, iż zatrudniamy osobę na stanowisku kierowniczym. Do tej pory obowiązki te pełnił nauczyciel, który jest za-trudniony w przedszkolu i ma dodatkowe obowiązki pełnienia nadzoru pedagogicznego. Obecnie chcemy zatrudnić dodatkową osobę na to stanowisko kierownicze, ale nie będzie ona prowadzić zajęć, tylko będzie zajmować się nadzorem pedagogicznym. Czy musimy ją zatrudnić na umowę o pracę, czy możemy na umowę-zlecenie? Podstawa prawna: • Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2029 ze zm.). W tej sprawie ma zastosowanie art. 35 ust. 1 pkt 1 lit. aa Ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, zgodnie z którym dotacja może być przeznaczona na roczne wynagrodzenie osoby fizycznej zatrudnionej na podstawie umowy cywilnoprawnej w publicznym lub niepublicznym przedszkolu, innej formie wychowania przedszkolnego, szkole lub placówce oraz osoby fizycznej prowadzącej publiczne lub niepubliczne przedszkole, inną formę wychowania przedszkolnego, szkołę lub placówkę, jeżeli odpowiednio pełni funk-cję dyrektora przedszkola, szkoły lub placówki. Z przepisu tego można wywnioskować, że zatrudnienie dyrektora na podstawie umowy cy-wilnoprawnej jest dopuszczalne. Nie ma również przeciwwskazań, aby był to dyrektor ds. pe-dagogicznych. Niezbędne jest jednak nazwanie stanowiska kierowniczego właśnie dyrektor-skim, bo tylko wówczas można pobierać dotację na wynagrodzenie takiej osoby, jeżeli nie prowadzi ona zajęć. Oficyna MM nie udziela porad prawnych. Odpowiedzi są wyłącznie wyrazem własnej oceny Doradcy Prawnego Oficyny MM. Nie stanowią urzędowej wykładni prawa, a ich zastosowanie nie może rodzić odpowiedzialności za ewentualne skutki zastosowania zaproponowanych rozwiązań zarówno ze strony Oficyny MM, jak i Doradcy Prawnego Oficyny MM