Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Wniosek
o przyznanie nagrody Ministra Edukacji i Nauki
za osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze
Zgłaszam wniosek o przyznanie nagrody Ministra Edukacji i Nauki
Pani/u/……………………………………………………………………………………............
(imię lub imiona oraz nazwisko nauczyciela)
urodzonej/mu…………………………………………………………………………………….
(data i miejsce urodzenia)
……………………………………………………………………………...……………………
(staż pracy pedagogicznej ogółem, w tym, w szkole lub placówce, w której kandydat aktualnie pracuje)
zatrudnionej/mu w ………………………………………………………………………………
(nazwa szkoły/ placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony )
…………………………………………………………………………………………………...
na stanowisku ………………………………………………………………….………………..
………………………………………………………………………………….………………..
(dotychczas otrzymane nagrody ministra, kuratora oświaty, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora - rok otrzymania)
…………………………………………………...………………………………………………
(ostatnia ocena pracy nauczyciela – stwierdzenie uogólniające oraz data jej otrzymania)
UZASADNIENIE
Nauczyciel posiada wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej, w tym w realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły:
• koordynowanie eksperymentu pedagogicznego, opracowanie eksperymentu, ewaluowanie, monitorowanie ,
• prowadzenie klasy humanistycznej, dziennikarskiej i teatralnej,
• uzyskiwanie przez uczniów bardzo dobrych wyników egzaminu zewnętrznego z j. polskiego,
• przygotowywanie uczniów do Rejonowego Konkursu Gwary Regionalnej – I miejsce,
• sukcesy uczniów w gminnych i powiatowych konkursach ortograficznych – I, II i III miejsce.
• przygotowanie uczniów do drugiego etapu Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Twórczości Adama Mickiewicza – I i II miejsce,
• trzykrotni laureaci Konkursów Wojewódzkich z Języka Polskiego – 2016 r., 2017 r., 2018 r., dwukrotnie finaliści – 2019 r., 2020 r.),
• przygotowanie autorskich spektakli teatralnych (ponad 50 przedstawień) na różne uroczystości szkolne, gminne i środowiskowe,
• przygotowanie uczniów do ogólnopolskiego konkursu Krasomówczego – II i III miejsce w konkursie,
• organizacja ogólnopolskich konkursów humanistycznych – krasomówczego, recytatorskiego, ortograficznego- 2018, 2019, 2020, pozyskanie sponsorów nagród,
• wieloletnia opieka nad Radą Samorządu Uczniowskiego, zainicjowanie powstania Młodzieżowej Rady Gminy,
• realizacja zadań w ramach programu e-Twinning,
• pełnienie funkcji szkolnego koordynatora programu edukacyjnego tygodnika „Newsweek”,
• zainicjowanie działalności świetlicy socjoterapeutycznej, pełnienie funkcji kierownika świetlicy,
• coroczne organizowanie półkolonii dla uczniów z rodzin o trudnej sytuacji materialnej,
• organizowanie co roku wyjazdów młodzieży na obozy letnie w góry, pozyskanie sponsorów – nagradzanie wyjazdami najbardziej aktywnych w nauce uczniów,
• autor podręcznika do j. polskiego oraz podręcznika do historii,
• autor materiałów ćwiczeniowych do j. polskiego i historii,
• inicjator ogólnopolskiej konferencji „Język polski językiem obcym”,
• autor innowacji „Język polski i historia na Ukrainie”, realizowanej wspólnie z polską szkołą na Ukrainie,
• opracowanie własnego programu nauczania j. polskiego i historii na Ukrainie,
• liczne publikacje metodyczne w wydawnictwie,
• inicjator i współautor eksperymentu pedagogicznego „Matma i Humana”,
• autor wielu innowacji metodycznych
• prowadzenie rad szkoleniowych na temat pracy metodą projektu i realizacji oceniania kształtującego,
• pomysłodawca i koordynator szkolnego pisma „Echo Szkoły”,
• szkolny koordynator działań w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” (2019 r.),
• koordynator międzypowiatowego programu „Zadbajmy o zdolnego ucznia”.
• koordynator akcji : „Tworzymy nasze kino”- dla dzieci i ich rodziców
• stworzenie amatorskiego Teatru MASKA – młodzież i seniorzy, wystawienie ok. 20 przedstawień dla lokalnej społeczności,
• prowadzenie szkolnej strony internetowej,
• prowadzenie własnego blogu z inspiracjami polonistycznymi,
• prowadzenie zdalnych szkoleń dla nauczycieli polonistów
• przeprowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli powiatu …….…..,
• otrzymanie od uczniów licznych nagród np. Najlepszy Belfer w szkole, Nauczyciel z Uśmiechem, Nauczyciel z Klasą, Super Nauczyciel i inne.
• udział w licznych formach doskonalenia zawodowego, w tym ukończenie studiów podyplomowych na kierunku Nauczyciel- trener, coach, animator.
……………………. …………...............................................
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis wnioskodawcy)
Wniosek uzyskał pozytywną opinię Rady Pedagogicznej w dniu ……… [§ 5 sut. 1 pkt 1 i § 6 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2009 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli (Dz.U. z 2009 r. Nr 131 poz. 1078); art. 68 ust. 5 pkt 3 Ustawy z 14 grudnia 2016r Prawo Oświatowe (Dz.U z 2020 r. poz. 910 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli (Dz.U z 2020r poz. 795)
Organ składający wniosek
Nazwa miejscowości pieczęć nagłówkowa pieczęć imienna i podpis
Data wypełnienia wniosku szkoły/placówki/przedstawiciela organu/
dyrektora
(miejscowość i data) (pieczęć) (podpis)
Wypełnia …………………… Kurator Oświaty
Opiniuję pozytywnie/opiniuję negatywnie*
……………………. ……………................................................
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis Kuratora Oświaty)
* niepotrzebne skreślić
** w treści uzasadnienia pozostawić właściwe kryterium dla nauczyciela, którego wniosek dotyczy