Bezpłatna aplikacja na komputer – MM News... i jestem na bieżąco! Sprawdzam

Wniosek o przyznanie nagrody Ministra Edukacji i Nauki za osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze Zgłaszam wniosek o przyznanie nagrody Ministra Edukacji i Nauki Pani/u/…………………………………………………………………………………….................. (imię lub imiona oraz nazwisko nauczyciela) urodzonej/mu………………………………………………………………………………………..…. (data i miejsce urodzenia) …………………………………………………………………………………………………….…… (staż pracy pedagogicznej ogółem, w tym, w szkole lub placówce, w której kandydat aktualnie pracuje) zatrudnionej/mu w ……………………………………………………………………………… (nazwa szkoły/ placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony ) na stanowisku …………………………………………………………………………………. ………………………………………………………………...……………………………………….. (dotychczas otrzymane nagrody ministra, kuratora oświaty, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora - rok otrzymania) …………………………………………………………………………………………….…………… (ostatnia ocena pracy nauczyciela – stwierdzenie uogólniające oraz data jej otrzymania) UZASADNIENIE Nauczyciel posiada wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej, w tym w realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły, w szczególności w zakresie**: 1. Kształtowania najważniejszych umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego • koordynowanie eksperymentu pedagogicznego, opracowanie eksperymentu, ewaluowanie, monitorowanie , • prowadzenie klasy humanistycznej, dziennikarskiej i teatralnej, • uzyskiwanie przez uczniów bardzo dobrych wyników egzaminu zewnętrznego z j. polskiego, • przygotowanie do konkursu przedmiotowego z j. polskiego laureatów i finalistów wojewódzkiego konkursu z j. polskiego (trzykrotnie laureaci – 2016 r., 2017 r., 2018 r., dwukrotnie finaliści – 2019 r., 2020 r.), • stworzenie grupy wsparcia dla uczniów mających trudności w nauce, poprawa ich wyników nauczania oraz dobre ich wyniki na egzaminach zewnętrznych, • przygotowanie autorskich spektakli teatralnych (ponad 50 przedstawień) na różne uroczystości szkolne, gminne i środowiskowe, • coroczne przygotowanie uczniów do powiatowego konkursu ortograficznego „O Pióro Starosty Powiatu………..”, sukcesy uczniów – laureaci w 2016, 2017 i 2018 r., • koordynowanie pracy uczniów biorących udział w konkursach literackich: „RIDERO” (2016/2017), „BAZGROŁ” (2017/2018), laureaci konkursu, wydanie książek ich autorstwa, • przygotowanie uczniów do ogólnopolskiego konkursu Krasomówczego – II i III miejsce w konkursie, • organizacja ogólnopolskich konkursów humanistycznych – krasomówczego, recytatorskiego, ortograficznego, • coroczne pełnienie funkcji egzaminatora i weryfikatora OKE, • realizacja wielu projektów edukacyjnych, w tym projektów powiatowych, tj. „Z plecakiem po Polsce”, „Lubimy czytać”, „Piórkiem i piórem…”, • wieloletnia opieka nad Radą Samorządu Uczniowskiego, zainicjowanie powstania Młodzieżowej Rady Gminy, • udział uczniów w sesji Sejmu RP, • realizacja zadań w ramach programu e-Twinning, • przygotowanie uczniów do drugiego etapu Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Twórczości Adama Mickiewicza – I i II miejsce, • pełnienie funkcji szkolnego koordynatora programu edukacyjnego tygodnika „Newsweek”, • przygotowywanie uczniów do Rejonowego Konkursu Gwary Regionalnej – I miejsce, • sukcesy uczniów w gminnych i powiatowych konkursach ortograficznych – I, II i III miejsce. 2. Rozwiązywania problemów o charakterze wychowawczym lub socjalnym uczniów: • analizowanie sytuacji rodzinnych wychowanków, poszukiwanie sposobów udzielania pomocy poprzez kontakt z pedagogiem i psychologiem szkolnym, • zorganizowanie wsparcia dla rodziców uczniów, niedostosowanych społecznie – Gminne Pogotowie Rodzicielskie , • stworzenie i prowadzenia kół zainteresowań dla uczniów mających trudności w nauce i zachowaniu; • współorganizowanie działania koła wolontariatu (wyjazdy do domów opieki, zbiórki żywności w ramach akcji Caritas Polska), • zainicjowanie działalności świetlicy socjoterapeutycznej, pełnienie funkcji kierownika świetlicy, • coroczne organizowanie półkolonii dla uczniów z rodzin o trudnej sytuacji materialnej, • organizowanie co roku wyjazdów młodzieży na obozy letnie w góry, pozyskanie sponsorów – nagradzanie wyjazdami najbardziej aktywnych w nauce uczniów, • zorganizowanie pomocy charytatywnej dla najbardziej potrzebujących rodzin w gminie, • zorganizowanie integracyjnych spotkań dla osób samotnych, udział dzieci i młodzieży w spotkaniach w Domu Seniora. 3. Działań innowacyjnych: • autor podręcznika do j. polskiego oraz podręcznika do historii, • autor materiałów ćwiczeniowych do j. polskiego i historii, • inicjator ogólnopolskiej konferencji „Język polski językiem obcym”, • autor innowacji „Język polski i historia na Ukrainie”, realizowanej wspólnie z polską szkołą na Ukrainie, • opracowanie własnego programu nauczania j. polskiego i historii na Ukrainie, • liczne publikacje metodyczne w wydawnictwie, • inicjator i współautor eksperymentu pedagogicznego „Matma i Humana”, • autor wielu innowacji metodycznych m.in: „Mam pomysł na domysł” (innowacja dot. zasad ortograficznych), „Młody pisarz” (innowacja dot. doskonalenia umiejętności redagowania różnych form wypowiedzi pisemnych), „A ja kocham teatr” (innowacja w ramach koła teatralnego), • realizacja ogólnopolskich projektów CEO „Młody Obywatel”, „PoczytajMy”, „OK.”, akcja „Samorządy mają głos”, • prowadzenie rad szkoleniowych na temat pracy metodą projektu i realizacji oceniania kształtującego, • pomysłodawca i koordynator szkolnego pisma „G@zet@ z Net@”, • szkolny koordynator działań w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” (2019 r.), • koordynator międzypowiatowego programu „Zadbajmy o zdolnego ucznia”. • koordynator akcji : „Tworzymy nasze kino”- dla dzieci i ich rodziców 4. Pracy organizacyjnej na rzecz szkoły • stworzenie amatorskiego Teatru MASKA – młodzież i seniorzy, wystawienie ok. 20 przedstawień dla lokalnej społeczności, • wieloletnie prowadzenie koła teatralnego, • prowadzenie szkolnej strony internetowej, • opiekowanie się szkolną pracownią ICIM (Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej), • autor reorganizacji i urządzenia sal lekcyjnych w ramach projektu „Uczmy inaczej”, • systematyczne korzystanie z padletu i platform edukacyjnych, • wykorzystanie na lekcjach multibooków, • pozyskanie pomocy dydaktycznych dla pracowni polonistycznej. • prowadzenie własnego blogu z inspiracjami polonistycznymi, • prowadzenie zdalnych szkoleń dla nauczycieli polonistów 5. Współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym: • przygotowanie spektakli na uroczystości gminne z okazji świąt narodowych, • koordynowanie projektów powiatowych rozwijających pomysłowość i twórczość uczniowską we współpracy ze Stowarzyszeniami ………………, • włączanie się w organizowanie na terenie szkoły finałów WOŚP, • współpraca z domem kultury podczas organizacji …….., • współpraca z biblioteką powiatową i gminną podczas organizacji ……, • współzałożyciel Klubu ………………………….., • prowadzenie kroniki Stowarzyszenia ………………………., • zainicjowanie Prowincjonalnych Dni Teatru we współpracy z Teatrem ……., • współpraca z Kinem Helios w ramach organizacji Kina Melomana. 6. Działań na rzecz oświaty w wymiarze co najmniej regionalnym: • przeprowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli powiatu …….….., • przygotowanie uczniów do konkursów na szczeblu powiatu i województwa, • koordynowanie realizacji projektów edukacyjnych międzyszkolnych i powiatowych, • organizacja Konkursu Polonistycznego dla szkół z powiatu ………, • prezentacja teatralnych osiągnieć w Powiatowym Centrum Kultury oraz Wojewódzkim Centrum Kulturalno-Sportowym w ………, • zainicjowanie Prowincjonalnych Przeglądów Teatralnych dla amatorskich zespołów teatralnych z powiatu…………….., • zorganizowanie spotkania ze znanymi aktorami, reżyserami i scenarzystami dla członków kół teatralnych z terenu powiatu ……………. • Otrzymanie od uczniów licznych nagród np. Najlepszy Belfer w szkole, Nauczyciel z Uśmiechem, Nauczyciel z Klasą, Super Nauczyciel i inne. 7. Inne: Regularne uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach doskonalących: • 2017 r. – warsztaty „Ćwiczenia twórczego pisania”, • 2017 r. – warsztaty teatralne w ………………., • 2017 r. – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Kształcenie kompetencji językowych w edukacji polonistycznej”, • 2017 r. – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Edukacja polonistyczna wobec wyzwań XXI wieku”, • 2018 r. – szkolenie „Od diagnozy do ewaluacji ”, • 2018 r. – szkolenie „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?”, • 2018 r. – warsztaty „Ocenianie kształtujące”, • 2018 r. – szkolenie „Praca zespołów nauczycielskich”, • 2019 r. – szkolenie „Sztuka komunikacji, czyli jak skutecznie porozumiewać się na lekcjach”, • 2019 r. – szkolenie e-learningowe „Filmoteka Szkolna – Akcja”, • 2019 r. – szkolenie „CyberPomoc – przeciwdziałanie i zwalczanie cyberprzemocy”, • 2019 r. – warsztaty „Dialog motywujący – jak skutecznie motywować do zmiany”, • 2019 r. – kurs doskonalący „Myśleć w szkole”. • 2020 - szkolenie z zakresu obsługi tablic i monitorów interaktywnych, tworzenie prezentacji multimedialnych w programach LibreOffice Impress, OpenOffice Impress, WPS Presentation, Prezentacje Google., Canva ……………………. …………............................................... (miejscowość i data) (pieczęć i podpis wnioskodawcy) Wniosek uzyskał pozytywną opinię Rady Pedagogicznej w dniu ……… [§ 5 sut. 1 pkt 1 i § 6 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2009 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli (Dz.U. z 2009 r. Nr 131 poz. 1078); art. 68 ust. 5 pkt 3 Ustawy z 14 grudnia 2016r Prawo Oświatowe (Dz.U z 2020 r. poz. 910 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli (Dz.U z 2020r poz. 795) Organ składający wniosek Nazwa miejscowości pieczęć nagłówkowa pieczęć imienna i podpis Data wypełnienia wniosku szkoły/placówki/przedstawiciela organu/ dyrektora (miejscowość i data) (pieczęć) (podpis) Wypełnia …………………… Kurator Oświaty Opiniuję pozytywnie/opiniuję negatywnie* ……………………. ……………................................................ (miejscowość i data) (pieczęć i podpis Kuratora Oświaty) * niepotrzebne skreślić ** w treści uzasadnienia pozostawić właściwe kryterium dla nauczyciela, którego wniosek dotyczy.