Dostęp do serwisu wygasł w dniu . Kliknij "wznów dostęp", aby nadal korzystać z bogactwa treści, eksperckiej wiedzy, wzorów, dokumentów i aktualności oświatowych.
Witaj na Platformie MM.
Zaloguj się, aby korzystać z dostępu do zakupionych serwisów.
Możesz również swobodnie przeglądać zasoby Platformy bez logowania, ale tylko w ograniczonej wersji demonstracyjnej.
Chcesz sprawdzić zawartość niezbędników i czasopism? Zyskaj 14 dni pełnego dostępu całkowicie za darmo i bez zobowiązań.
Wniosek
o przyznanie nagrody Ministra Edukacji i Nauki
za osiągnięcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze
Zgłaszam wniosek o przyznanie nagrody Ministra Edukacji i Nauki
Pani/u/……………………………………………………………………………………..................
(imię lub imiona oraz nazwisko nauczyciela)
urodzonej/mu………………………………………………………………………………………..….
(data i miejsce urodzenia)
…………………………………………………………………………………………………….……
(staż pracy pedagogicznej ogółem, w tym, w szkole lub placówce, w której kandydat aktualnie pracuje)
zatrudnionej/mu w ………………………………………………………………………………
(nazwa szkoły/ placówki, w której nauczyciel jest zatrudniony )
na stanowisku ………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………...………………………………………..
(dotychczas otrzymane nagrody ministra, kuratora oświaty, organu sprawującego nadzór pedagogiczny, dyrektora - rok otrzymania)
…………………………………………………………………………………………….……………
(ostatnia ocena pracy nauczyciela – stwierdzenie uogólniające oraz data jej otrzymania)
UZASADNIENIE
Nauczyciel posiada wybitne osiągnięcia w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej, w tym w realizacji zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę oraz realizacji innych zadań statutowych szkoły,
w szczególności w zakresie**:
1. Kształtowania najważniejszych umiejętności uczniów określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego
• koordynowanie eksperymentu pedagogicznego, opracowanie eksperymentu, ewaluowanie, monitorowanie ,
• prowadzenie klasy humanistycznej, dziennikarskiej i teatralnej,
• uzyskiwanie przez uczniów bardzo dobrych wyników egzaminu zewnętrznego z j. polskiego,
• przygotowanie do konkursu przedmiotowego z j. polskiego laureatów i finalistów wojewódzkiego konkursu z j. polskiego (trzykrotnie laureaci – 2016 r., 2017 r., 2018 r., dwukrotnie finaliści – 2019 r., 2020 r.),
• stworzenie grupy wsparcia dla uczniów mających trudności w nauce, poprawa ich
wyników nauczania oraz dobre ich wyniki na egzaminach zewnętrznych,
• przygotowanie autorskich spektakli teatralnych (ponad 50 przedstawień) na różne uroczystości szkolne, gminne i środowiskowe,
• coroczne przygotowanie uczniów do powiatowego konkursu ortograficznego „O Pióro Starosty Powiatu………..”, sukcesy uczniów – laureaci w 2016, 2017 i 2018 r.,
• koordynowanie pracy uczniów biorących udział w konkursach literackich: „RIDERO” (2016/2017), „BAZGROŁ” (2017/2018), laureaci konkursu, wydanie książek ich autorstwa,
• przygotowanie uczniów do ogólnopolskiego konkursu Krasomówczego – II i III miejsce w konkursie,
• organizacja ogólnopolskich konkursów humanistycznych – krasomówczego, recytatorskiego, ortograficznego,
• coroczne pełnienie funkcji egzaminatora i weryfikatora OKE,
• realizacja wielu projektów edukacyjnych, w tym projektów powiatowych, tj. „Z plecakiem po Polsce”, „Lubimy czytać”, „Piórkiem i piórem…”,
• wieloletnia opieka nad Radą Samorządu Uczniowskiego, zainicjowanie powstania Młodzieżowej Rady Gminy,
• udział uczniów w sesji Sejmu RP,
• realizacja zadań w ramach programu e-Twinning,
• przygotowanie uczniów do drugiego etapu Wojewódzkiego Konkursu Recytatorskiego Twórczości Adama Mickiewicza – I i II miejsce,
• pełnienie funkcji szkolnego koordynatora programu edukacyjnego tygodnika „Newsweek”,
• przygotowywanie uczniów do Rejonowego Konkursu Gwary Regionalnej – I miejsce,
• sukcesy uczniów w gminnych i powiatowych konkursach ortograficznych – I, II i III miejsce.
2. Rozwiązywania problemów o charakterze wychowawczym lub socjalnym uczniów:
• analizowanie sytuacji rodzinnych wychowanków, poszukiwanie sposobów udzielania pomocy poprzez kontakt z pedagogiem i psychologiem szkolnym,
• zorganizowanie wsparcia dla rodziców uczniów, niedostosowanych społecznie – Gminne Pogotowie Rodzicielskie ,
• stworzenie i prowadzenia kół zainteresowań dla uczniów mających trudności w nauce i zachowaniu;
• współorganizowanie działania koła wolontariatu (wyjazdy do domów opieki, zbiórki żywności w ramach akcji Caritas Polska),
• zainicjowanie działalności świetlicy socjoterapeutycznej, pełnienie funkcji kierownika świetlicy,
• coroczne organizowanie półkolonii dla uczniów z rodzin o trudnej sytuacji materialnej,
• organizowanie co roku wyjazdów młodzieży na obozy letnie w góry, pozyskanie sponsorów – nagradzanie wyjazdami najbardziej aktywnych w nauce uczniów,
• zorganizowanie pomocy charytatywnej dla najbardziej potrzebujących rodzin w gminie,
• zorganizowanie integracyjnych spotkań dla osób samotnych, udział dzieci i młodzieży w spotkaniach w Domu Seniora.
3. Działań innowacyjnych:
• autor podręcznika do j. polskiego oraz podręcznika do historii,
• autor materiałów ćwiczeniowych do j. polskiego i historii,
• inicjator ogólnopolskiej konferencji „Język polski językiem obcym”,
• autor innowacji „Język polski i historia na Ukrainie”, realizowanej wspólnie z polską szkołą na Ukrainie,
• opracowanie własnego programu nauczania j. polskiego i historii na Ukrainie,
• liczne publikacje metodyczne w wydawnictwie,
• inicjator i współautor eksperymentu pedagogicznego „Matma i Humana”,
• autor wielu innowacji metodycznych m.in: „Mam pomysł na domysł” (innowacja dot. zasad ortograficznych), „Młody pisarz” (innowacja dot. doskonalenia umiejętności redagowania różnych form wypowiedzi pisemnych), „A ja kocham teatr” (innowacja w ramach koła teatralnego),
• realizacja ogólnopolskich projektów CEO „Młody Obywatel”, „PoczytajMy”, „OK.”, akcja „Samorządy mają głos”,
• prowadzenie rad szkoleniowych na temat pracy metodą projektu i realizacji oceniania kształtującego,
• pomysłodawca i koordynator szkolnego pisma „G@zet@ z Net@”,
• szkolny koordynator działań w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0” (2019 r.),
• koordynator międzypowiatowego programu „Zadbajmy o zdolnego ucznia”.
• koordynator akcji : „Tworzymy nasze kino”- dla dzieci i ich rodziców
4. Pracy organizacyjnej na rzecz szkoły
• stworzenie amatorskiego Teatru MASKA – młodzież i seniorzy, wystawienie ok. 20 przedstawień dla lokalnej społeczności,
• wieloletnie prowadzenie koła teatralnego,
• prowadzenie szkolnej strony internetowej,
• opiekowanie się szkolną pracownią ICIM (Internetowe Centrum Informacji Multimedialnej),
• autor reorganizacji i urządzenia sal lekcyjnych w ramach projektu „Uczmy inaczej”,
• systematyczne korzystanie z padletu i platform edukacyjnych,
• wykorzystanie na lekcjach multibooków,
• pozyskanie pomocy dydaktycznych dla pracowni polonistycznej.
• prowadzenie własnego blogu z inspiracjami polonistycznymi,
• prowadzenie zdalnych szkoleń dla nauczycieli polonistów
5. Współpracy szkoły ze środowiskiem lokalnym:
• przygotowanie spektakli na uroczystości gminne z okazji świąt narodowych,
• koordynowanie projektów powiatowych rozwijających pomysłowość i twórczość uczniowską we współpracy ze Stowarzyszeniami ………………,
• włączanie się w organizowanie na terenie szkoły finałów WOŚP,
• współpraca z domem kultury podczas organizacji ……..,
• współpraca z biblioteką powiatową i gminną podczas organizacji ……,
• współzałożyciel Klubu …………………………..,
• prowadzenie kroniki Stowarzyszenia ……………………….,
• zainicjowanie Prowincjonalnych Dni Teatru we współpracy z Teatrem …….,
• współpraca z Kinem Helios w ramach organizacji Kina Melomana.
6. Działań na rzecz oświaty w wymiarze co najmniej regionalnym:
• przeprowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli powiatu …….…..,
• przygotowanie uczniów do konkursów na szczeblu powiatu i województwa,
• koordynowanie realizacji projektów edukacyjnych międzyszkolnych i powiatowych,
• organizacja Konkursu Polonistycznego dla szkół z powiatu ………,
• prezentacja teatralnych osiągnieć w Powiatowym Centrum Kultury oraz Wojewódzkim Centrum Kulturalno-Sportowym w ………,
• zainicjowanie Prowincjonalnych Przeglądów Teatralnych dla amatorskich zespołów teatralnych z powiatu……………..,
• zorganizowanie spotkania ze znanymi aktorami, reżyserami i scenarzystami dla członków kół teatralnych z terenu powiatu …………….
• Otrzymanie od uczniów licznych nagród np. Najlepszy Belfer w szkole, Nauczyciel z Uśmiechem, Nauczyciel z Klasą, Super Nauczyciel i inne.
7. Inne:
Regularne uczestnictwo w szkoleniach i warsztatach doskonalących:
• 2017 r. – warsztaty „Ćwiczenia twórczego pisania”,
• 2017 r. – warsztaty teatralne w ……………….,
• 2017 r. – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Kształcenie kompetencji językowych w edukacji polonistycznej”,
• 2017 r. – szkolenie w ramach Kongresu Polonistów i Bibliotekarzy „Edukacja polonistyczna wobec wyzwań XXI wieku”,
• 2018 r. – szkolenie „Od diagnozy do ewaluacji ”,
• 2018 r. – szkolenie „Jak pomóc uczniowi osiągnąć sukces edukacyjny?”,
• 2018 r. – warsztaty „Ocenianie kształtujące”,
• 2018 r. – szkolenie „Praca zespołów nauczycielskich”,
• 2019 r. – szkolenie „Sztuka komunikacji, czyli jak skutecznie porozumiewać się na lekcjach”,
• 2019 r. – szkolenie e-learningowe „Filmoteka Szkolna – Akcja”,
• 2019 r. – szkolenie „CyberPomoc – przeciwdziałanie i zwalczanie cyberprzemocy”,
• 2019 r. – warsztaty „Dialog motywujący – jak skutecznie motywować do zmiany”,
• 2019 r. – kurs doskonalący „Myśleć w szkole”.
• 2020 - szkolenie z zakresu obsługi tablic i monitorów interaktywnych, tworzenie prezentacji multimedialnych w programach LibreOffice Impress, OpenOffice Impress, WPS Presentation, Prezentacje Google., Canva
……………………. …………...............................................
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis wnioskodawcy)
Wniosek uzyskał pozytywną opinię Rady Pedagogicznej w dniu ……… [§ 5 sut. 1 pkt 1 i § 6 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 sierpnia 2009 r. w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli (Dz.U. z 2009 r. Nr 131 poz. 1078); art. 68 ust. 5 pkt 3 Ustawy z 14 grudnia 2016r Prawo Oświatowe (Dz.U z 2020 r. poz. 910 ze zm.), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 kwietnia 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie kryteriów i trybu przyznawania nagród dla nauczycieli (Dz.U z 2020r poz. 795)
Organ składający wniosek
Nazwa miejscowości pieczęć nagłówkowa pieczęć imienna i podpis
Data wypełnienia wniosku szkoły/placówki/przedstawiciela organu/
dyrektora
(miejscowość i data) (pieczęć) (podpis)
Wypełnia …………………… Kurator Oświaty
Opiniuję pozytywnie/opiniuję negatywnie*
……………………. ……………................................................
(miejscowość i data) (pieczęć i podpis Kuratora Oświaty)
* niepotrzebne skreślić
** w treści uzasadnienia pozostawić właściwe kryterium dla nauczyciela, którego wniosek dotyczy.